Strona 1 z 1

Wolne obroty albo 800, albo 1000

PostNapisane: 17 wrz 2007, 12:54
przez procol
ASEKURACJA: przeszukalem archiwum, nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie.
PROBLEM: Gdy silnik juz jest rozgrzany, gdy samochod sie toczy przed skrzyzowanie, obroty utrzymuja sie na poziomie ok. 1200, gdy zatrzyma sie, po 2-3 s spadaja do ok. 800. Jednak zdarza sie dosc czesto ostatnio, ze jak pojezdze chwile na nieco wyzszych obrotach (4-5 tys.), przy toczeniu sie samochodu obr. utrzymuja sie na poz. ok. 1500, zas po zatrzymaniu potrzeba dluzszego czasu (ok. 5 s), by spadly, ale spadaja jedynie do ok. 1000, i sa w miare stabilne. Czym mozna tlumaczyc to dziwne zachowanie?

Re: Wolne obroty albo 800, albo 1000

PostNapisane: 17 wrz 2007, 16:30
przez miniu
procol napisał(a):Gdy silnik juz jest rozgrzany, gdy samochod sie toczy przed skrzyzowanie, obroty utrzymuja sie na poziomie ok. 1200, gdy zatrzyma sie, po 2-3 s spadaja do ok. 800. Jednak zdarza sie dosc czesto ostatnio, ze jak pojezdze chwile na nieco wyzszych obrotach (4-5 tys.), przy toczeniu sie samochodu obr. utrzymuja sie na poz. ok. 1500, zas po zatrzymaniu potrzeba dluzszego czasu (ok. 5 s), by spadly, ale spadaja jedynie do ok. 1000, i sa w miare stabilne. Czym mozna tlumaczyc to dziwne zachowanie?


Miałem podobną sytuację w Nissanie (Almera). Powód: zanieczyszczony silnik krokowy od wolnych obrotów. Ale nie jestem mechanikiem i ciężko stwierdzić czy to to samo. Koszt takiego silnika to jakieś 200-500 zł – zależnie od marki.
Można go przeczyścić – w sumie można to zrobić samemu – jak nie pomoże to... – nowy :]

PostNapisane: 17 wrz 2007, 16:32
przez BratCukierka
miniu napisał(a):Koszt takiego silnika to jakieś 200-500 zł – zależnie od marki.


a czy nie lepiej wyczyścić silnik krokowy zamiast go wymieniać??

PostNapisane: 17 wrz 2007, 16:33
przez miniu
BratCukierka napisał(a):a czy nie lepiej wyczyścić silnik krokowy zamiast go wymieniać??


Już poprawiłem :) – zapomniałem dopisać – ja czyściłem sam pod okiem mechanika ;)

PostNapisane: 17 wrz 2007, 18:32
przez procol
Zapytam niesmialo, czy jest tu gdzies opis krok po kroku czyszczenia silniczka krokowego w 626GF benzyna? Szukalem, ale nikt nie jest w swym szukaniu doskonaly. ;)

PostNapisane: 20 wrz 2007, 07:27
przez dlugi
Witam
Mam problem z obrotami na zimnym silniku. Spadają poniżej 5 rpm/min. powoduje to szarpanie samochodem czasmi też gaśnie silnik. Po złapaniu temp ok 90C jest ok obroty się stabilizuja i jest ok. Rzecz ma miejsce na LPG i benyni.
Prosze o radę

PostNapisane: 24 wrz 2007, 12:52
przez Gość
witam,
mam podobny problem w mojej mazdzie jak kolega powyzej, moja mazda na zimnym silniku ma bardzo niskie obroty po odpaleniu na biegu jałowym sa ok tylko jak naprzykład przełonczy sie na lpg i dojezdzam do skrzyzowania zatrzymując się, to gwałtownie spdają a czasem( a nawet bardzo czesto) auto gasnie i musze jezdzic dosc długo na benzynie (co jest przyjemne ale kosztowne :D )jak juz silnik sie rozgrzeje to jest wszystko ok, a ostatnio jak zrobiło sie chłodniej to musze 2-3 razy krecic by mazda odpalił, prosze o pomoc, dzieki zgóry.

PostNapisane: 24 wrz 2007, 19:59
przez dcc69
Jesli chodzi o Mazdę są bardzo czułe na niski stan płynu chłodzącego w chłodnicy lub w parowniku od gazu.
Dolej płynu i falowanie na wolnych obrotach powinno zniknąć !!!! A ten temat juz był i to całkiem niedawno.
Ale weź sprobuj zrobić jak to ja napisałem.
Odp[owietrz dodatkowo parownik jesli masz auto na gazie i zobaczysz ze bedzie oki.
A jak odpowietrzyć?
To proste na lekko rozgrzanym silniku( nie gorąćym !!! ) odkreć chłodnice włącz silnik i naciskaj rurki do parownika ktore dochodzą z płynem naciskając zobaczysz jak wychodzą bąbelki z chłodnicy nastepnie zakrec chłodnice i jeszcze jakiś czas naciskaj te rurki do momentu az parownik bedzie ciepły.
Pozdrawiam.
:D

PostNapisane: 24 lip 2008, 12:08
przez rok161
Witam mam Mazde 626 GF rok1998 poj. 2.0 benzyna 116km i też mam problem z falującymi wolnymi obrotami. Proszę o poradę od czego zacząć sprawdzać tak żeby nie wchodzić w duże koszty. A tak przy okazji po zrobieniu zworki na sprawdzenie błędów ABS-u wyskakuje mi błąd nr 13, 14, 17 i 48. Wiem że 13 i 14 oznaczają czujniki ABS [jakich?] kół, ale niewiem co oznacza błąd nr 17 i 48. Po przekręceniu stacyjki w poz. ON nie gaśnie kontrolka od ABS i TCS i AIR BAG, po cofnięciu stacyjki w poz. OF i ponownym przekręceniu w poz. ON kontrolki normalnie gasną. Aha odpiołem kostkę od pompy ABS i przeczyściłem styki sprayem do styków elektr. resetowałem już kompa poprzez odłącznie klemy minusowej na 30 sek. z przyczymanym hamulcem i niestety nic nie pomogło, czyściłem też czujniki w [jakich?] kołach.Proszę o pomoc!!! :(

PostNapisane: 25 lip 2008, 09:08
przez tosiek
dcc69 napisał(a):Jesli chodzi o Mazdę są bardzo czułe na niski stan płynu chłodzącego w chłodnicy lub w parowniku od gazu.
Dolej płynu i falowanie na wolnych obrotach powinno zniknąć !!!!



zgadzam sie z tym , miałem tak samo, dolej płynu na zimnym silniku do chłodnicy po korek.u mnie wystarczyło że dolałem ze dwie setki. :)

PostNapisane: 28 lip 2008, 09:19
przez domingez
rok161 napisał(a):Proszę o pomoc!! smutny

Co do kodu 48 lekarstwo jest tutaj http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=220

PostNapisane: 21 maja 2009, 00:35
przez szaman207
mam ten sam problem co procol i też nie mam na to sposobu może ktoś coś poradzi??

PostNapisane: 21 maja 2009, 20:49
przez Mieczyslaw
zrob tak jak koledzy napisali, przeczysc siliczek krokowy albo jak kto uwaza silniczek wolnych obrotow i powinno byc ok.
u mnie jest tak ze na zimnym silniku obroty po rozgrzaniu spadaja z 1500 na 700 dopiero jak stane a podczas toczenia sie samochodu (juz cieplego) gdy wrzuce na luz to wynosza 1000. po zatrzymaniu sie spadja normalnie do 700 i to jest ponoc normalny objaw

PostNapisane: 21 maja 2009, 22:31
przez Edel
Mieczyslaw napisał(a):zrob tak jak koledzy napisali, przeczysc siliczek krokowy albo jak kto uwaza silniczek wolnych obrotow i powinno byc ok.
u mnie jest tak ze na zimnym silniku obroty po rozgrzaniu spadaja z 1500 na 700 dopiero jak stane a podczas toczenia sie samochodu (juz cieplego) gdy wrzuce na luz to wynosza 1000. po zatrzymaniu sie spadja normalnie do 700 i to jest ponoc normalny objaw


Szczerze Ci powiem, że u mnie on nie występuje. Jeśli masz możliwość zaglądnięcia do Wrocka to zapraszam, chętnie Ci zademonstruje.

PostNapisane: 22 maja 2009, 15:26
przez Mieczyslaw
we wroclawiu nigdy nie bylem i raczej dlugo nie bede ;) tutaj widze ze nikt nie zaglada to popytaj chlopakow od siebie z regionu