Strona 1 z 2

"Cykanie" – prawidłowy odgłos pracy EGR?

PostNapisane: 19 cze 2007, 09:54
przez Szpak26
Witam!

Z powodu zwiększonych ostatnio strat mocy powodowanych przez sprężarkę klimatyzacji zacząłem jezdzić z otwartą szybą. Usłyszałem cykanie dochodzące spod maski. Stawiałem na któryś wtryskiwacz, ale cykanie jest miarowe (ok 3 razy na sekundę) i zwiększenie obrotów nie zmienia jego częstotliwości. Cykanie daje się usłyszeć raczej po rozgrzaniu silnika, już powyżej 1000rpm przy lekkim i umiarkowanym wciśnięciu gazu, powyżej 2500rpm zagłusza to silnik, przy hamowaniu silnikiem cisza, równiez przy mocniejszym przyspieszaniu. Stawiam na EGR gdyż dżwięk ten dochodzi zmniej więcej z tamtej okolicy. I teraz pytanie:
Czy jest to prawidłowy odgłos pracy tego zaworu?
Czy może być to wywołane np. nieszczelnościa w układzie?
Jeżeli nie to jak ewentualnie sprawdzić poprawność jego działania?

Dzięki. Pozdrawiam!

PostNapisane: 19 cze 2007, 15:26
przez pinky
U mnie takie cykanie powodują wtryskiwacze gazu (sekwencja), a przy hamowaniu nie słychać ponieważ komp odcina dopływ paliwa/gazu i nie słychać cykania. Sprawdź czy cykanie słychać na lpg czy na pb czy może na jednym i drugim.

PostNapisane: 19 cze 2007, 20:14
przez Szpak26
No tak, nie sprecyzowałem:
mam II generację gazu, a cykanie słychai i na benzynie i na gazie.

PostNapisane: 19 cze 2007, 23:16
przez kris.k6
ja miałem takie objawy: podczas jazdy obok jakiegos budynku słyszałem odgłosy cykania (na LPG i na benzynie) takie jak u ciebie..duzo czasu mi zajeło dojscie co to moze być ;–( ...dopiero gosciu na giełdzie samochodowej [miał taka sama mazde jak ja czyli 626 GF] i powiedział mi ze to ZAWOR PAR-[miał te same obiawy i odgłosy co my]... miał racje po rozebraniu tego zaworu okazało sie ze uszczelka i spreżynka siadła-brak szczelnosci...wymieniłem ten zawór (od Opla kupiłem za 10zł na złomie.. pasuje jak ulał...) i odgłos cykania mi znikł,a co za tym pociągło głupie usterki typu mała moc lub szarpanie podczas ruszania znikło :)

pozdrawiam

PostNapisane: 20 cze 2007, 08:02
przez Szpak26
Dzięki, na pewno to sprawdzę.
A tak dla scisłości, żebym nie wymyślił czegoś innego: to chodzi o zawór w układzie pochłaniania par paliwa (ten z pojemnikiem z węglem aktywnym)? I jakbyś mógł jeszcze rzucić, w którym mniej więcej miejscu go znajdę.
A potem się zabiorę do pracy...

PostNapisane: 21 cze 2007, 19:54
przez kris.k6
własnie to ten zawór (ten od zbiorniczka z aktywnym węglem)..możesz zastosować z innego samochodu..sprawdz czy cewka elektromagnesu jest na 12 V i czy jest szczelny ( nie przepuszcza).. ja kupiłem z Opla Vectry za małą sumke ( używka na allegro oryginalna to ok. 100zł)

a.. musisz odpowiedni kierunek zachować=odpowiednie węzyki zapiąć by podciśnienie powstające nie otwierało samoczynnie zaworu


pozdrawiam

PostNapisane: 21 cze 2007, 21:26
przez Alejandro
Witam,
mam ten sam problem, czy któryś z szanownych forumowiczów może mi potwierdzić, czy EGR znaduje sie w miejscu, które na poniższych zdjęciach zaznaczyłem czerwoną strzałką? Jeżeli to nie jest on, napiszcie proszę gdzie znajdę tego EGR-a?
Czy demontaż, ewentualne czyszczenie i ponowny montaż tego samego może przynieść pozytywny rezultat?
pozdrawiam i dziękuję
Aleksander
---
Obrazek
---
Obrazek
---
Obrazek
---
Obrazek

PostNapisane: 22 cze 2007, 10:36
przez buba74
Z tego co mi wiadomo to zawór EGR znajduje w FS'ie pod spodem kolektora. To co zaznaczyłeś to silnik krokowy
Gdy staniesz po prawej stronie samochodu i włożysz lewą rękę pod kolektor, to tam będzie się znajdował taki przypierdułek w kształcie UFO doczepiony do kolektoora... :D:D:D:D:D ....to jest właśnie zawór EGR.

PostNapisane: 22 cze 2007, 12:48
przez Szpak26
DZIĘKI dla kolegi kris.k6! Dobrze podpowiedziałeś o tym zaworku! Taka prosta rzecz o której nie pomyślałem. Nawet jak wziąć w rękę ten zaworek to "czuć" to cykanie, jak odpiąć kable od niego to cicho. Teraz tylko wymiana i śmigam dalej. Dziękuje i pozdrawiam!

Tak więc Alejandro jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś to sprawdź sobie ten zaworek, może akurat to...

PostNapisane: 22 cze 2007, 14:33
przez purhelek
witam, tak bys sie podlaczyl pod temat.

czy wie ktos gdzie/jak wyglada EGR w Xedosie 6 97 r. silnik V6 2.0?

fajnie byloby gdyby ktos mial zdjecie ewenrualnie dokladny opis

PostNapisane: 22 cze 2007, 16:36
przez Bimbak
EGR w każdym aucie jest gdzieś na rurce łączącej kolektor wydechowy z dolotowym.
Może to komuś pomoże...

Obrazek

Obrazek

PostNapisane: 22 cze 2007, 22:56
przez kris.k6
Na zdjęciu zaznaczyłeś nie silnik krokowy tylko własnie ERG --tak wygląda w silnikach 1,8...zaślep [ja juz mam zaslepione bo tylko robi syf w kolektorze sącym i przepustnicy] to najlepiej podkładajac blaszke z uszczelką-żeby lewego powietrza nie ciągło..ale musisz zaślepić też rurkę od kolektora wydechowego-[siła strumienia spalin i temp. bedzie wydmuchiwać uszczelke z pod zaślepki :| ,przynajmniej u mnie tak było wrescie zaślepiłem rurkę i jest gita ;) ] ...a jeszcze jedno musi być podłaczony ten zawór ERG poniewaz jak go odłaczysz to sterownik bedzie miał błędy [chodzi o połączenie elektryczne]

pozdrawiam

aa. własnie masz madzie 626 GF LTX ??? jeśli tak to prosze o kontakt na skrzynke

PostNapisane: 30 kwi 2008, 23:43
przez trewi
witam
czy w mazdzie 626 2.5 v6 na zdjeciu to egr i on powoduje blad 16
[img][img]http://images449.fotsik.pl/333/3c4ce67e5b8b952a8m.jpg[/img][/img]

PostNapisane: 4 maja 2008, 16:27
przez robsoneny
witam przeczytalem wszystkie wypowiedzi na temat cykania w mazdzie mam ten sam problem ale posiadam mazde 626 GE 1.8 16V rok93 przebieg 176tys nie moge znalezc tego EGR w moim modelu gdzie szukac od kierowcy czy od pasazera dziekuje

PostNapisane: 21 maja 2008, 15:09
przez vergilhd
Witam Panów!!
Zdarzyła mi się taka przypadłość w mojej GE z 96 roku
Zerwał mi się pasek Alternatora, uszkodził obudowę plastikową paska rozrządu i przy okazji go przestawił!
Mechanik wymienił pasek rozrządu ustawiając go, silnik chodzi ale ma nie równe wolne obroty!! Tzn. jak dojeżdżam do skrzyżowania i wrzucam luz to ma zapaści na wolnych obrotach. Jak je przejdzie i nie zgaśnie to po chwili się w miarę unormują.
Gdy sprawdziłem kody błędów silnika wyświetlił się kod 16 – Na razie wiem tyle że jest to czujnik ERG. Czy ten czujnik ERG może coś takiego powodować?? Pomocy!!!!
Pozdrawiam

PostNapisane: 16 cze 2008, 00:16
przez adusja
Moze.. Sprawdz czy wszystkie węzyki są podłączone i wyzeruj komputer. Potem skalibruj silnik krokowy i dopiero wtedy sprawdz co sie bedzie działo. Kalibracja krokowki za zwyczaj polega na tym, ze po zalozeniu klem na aku. wlaczasz zaplon na 10sek. pozniej wylaczasz. wlaczasz i przekrecasz silnikiem zeby w miare go nie uruchamiac (jak uruchomisz to tez sie nic nie stanie). Wylaczasz zaplon. WLaczasz i uruchamiasz silnik. Krokowka jest juz ustawiona. I dopiero wtedy sprawdz bledy. Jesli nadal pokaze ze to EGR to wtedy pasuje go albo zatkac albo wymienic.. pzdr

PostNapisane: 16 cze 2008, 23:29
przez trewi
witam
mam tez blad 16 (egr) gdy sprawdzan błędy po resecie kompa na nie uruchomiony silniku to błędu niema,gdy tylko uruchomie silnik błąd sie pojawia
co moze byc przyczyną

PostNapisane: 17 cze 2008, 09:41
przez lolas
adusja napisał(a):Jesli nadal pokaze ze to EGR to wtedy pasuje go albo zatkac albo wymienic


jeśli zaślepię uszkodzony EGR to cykanie zniknie czy tylko nie będzie śmiecił w przepustnicy?

PostNapisane: 20 cze 2008, 19:05
przez Gib
ja się dziś chciałem wziąć za zaślepianie tego zaworka a za niedlugi czas czyszczenie przepustnicy bo widzę że czarno. Z tego co widzę ze schematu to chyba od złej strony zacząłem bo się wziąłem za odkręcanie tej nakrętki przy kolektorze co mi się finalnie nie udało, udało mi się natomiast objechać śrubę konkretnie. Pytanie czy do EGR w FS jest dobre podejście od góry, od dołu czy jak? czy np. obudowę filtra powietrza warto zdemontować albo jest to wręcz niezbędne. No i jak tego zaślepienia dokonać, co trzeba odkręcić i gdzie monetę włożyć żeby było dobrze.

PostNapisane: 20 cze 2008, 20:51
przez lolas
robiłem to dzisiaj i jest też mała fotorelacja :)
Jeśli ktoś kto już to robił rzucił by na to okiem i poradził czy jest dobrze zrobione to bym był wdzięczny bardzo


http://picasaweb.google.pl/ciesielskipa ... KKAWrnWIpo

no i cyka dalej, sam zawór nie jest uszkodzony, przynajmniej wygląda na oko bardzo dobrze, co może powodować że zaworek cyka może coś co nim steruje jakiś czujnik jest uszkodzony czy coś, proszę o podpowiedz