Strona 1 z 1

Wymiana uszczelki pod glowica – jaką siłą dokręcać śruby?

PostNapisane: 31 maja 2007, 11:58
przez Gość
Witam!mam pytanko,mam do wymiany uszczelke pod glowica w mazdzie 626 pojemnosc 2.0 16V DOHC z 1998 roku i nie wiem z jaka sila dokrecic glowice.Prosil bym o jak najszybsza pomoc bo za 2 dni bede juz robil!

PostNapisane: 31 maja 2007, 17:13
przez BratCukierka
oczywiście uszczelkę kupiłeś oryginał??

PostNapisane: 31 maja 2007, 20:20
przez Grzyby
daro592 napisał(a):Prosil bym

A ja poproszę o zapoznanie się z regulaminem tego działu i poprawienie nazwy tematu (regulamin jest jako temat przyklejony i zawiera przykłady poprawnego nazewnictwa)
P.S. Wykorzystaj do tego przycisk z prawej strony "zmień"


BratCukierka napisał(a):oczywiście uszczelkę kupiłeś oryginał??

też mam taką nadzieję – jeśli jest inaczej, daruj sobie robotę. Za chwilę bedziesz ją powtarzał.

Re: Wymiana uszczelki pod glowica – jaką siłą dokręcać śruby

PostNapisane: 10 cze 2007, 21:07
przez yaaro
a co koledzy sądzą o uszczelkach pod gowicę firmy Takoma ? Czy też są beznadziejne ?

Re: Wymiana uszczelki pod glowica – jaką siłą dokręcać śruby

PostNapisane: 12 cze 2007, 13:50
przez Achemenid
daro592 napisał(a):Witam!mam pytanko,mam do wymiany uszczelke pod glowica w mazdzie 626 pojemnosc 2.0 16V DOHC z 1998 roku i nie wiem z jaka sila dokrecic glowice.Prosil bym o jak najszybsza pomoc bo za 2 dni bede juz robil!


Glowice sie dokreca troche w inny sposob niz inne marki juz otym bylo pisal jaksa .

schemat dokrecania

8 4 1 5 9
7 3 2 6 10


SILA docisku :

17-22 Nm
85-90°
85-90°

Re: Wymiana uszczelki pod glowica – jaką siłą dokręcać śruby?

PostNapisane: 15 maja 2013, 18:44
przez rekib1
Witam. Zmieniałem uszczelkę pod głowicą. Głowicę dokręcałem zgodnie z danymi w manualu (kolejnośc i siła) pożyczonym kluczem dynamometrycznym. Śruby pomierzyłem w normie. Nie udało się dokręcać zgodnie z instrukcją bo jak śruby dostały opór to nie dało się ich obrócić jeszcze o 90 stopni bo klucz pykał na ustawionej sile. Po odpaleniu okazało się spaliny dostają się do płynu chłodniczego. Dokręciłem śruby głowicy zwykłym kluczem o 90 stopni i pomogło na postoju. Po krótkiej trasce 10 km znowu węże twarde. Nie wiem co robić. Czy ktoś ma jakieś rady w w dokręcaniu głowicy?

PostNapisane: 16 maja 2013, 19:06
przez miro62
rekib1 napisał(a):Czy ktoś ma jakieś rady w w dokręcaniu głowicy?

Jeśli zmieniłeś uszczelkę a nie planowałeś głowicy to dokręcanie może tu nic nie pomóc, prawdopodobnie jest krzywa i przeciągając śruby uszkodzisz uszczelkę – choć prawdopodobnie i tak już jest do wymiany.

PostNapisane: 6 paź 2014, 10:51
przez AdaskoEoe
rekib1 napisał(a):Witam. Zmieniałem uszczelkę pod głowicą. Głowicę dokręcałem zgodnie z danymi w manualu (kolejnośc i siła) pożyczonym kluczem dynamometrycznym. Śruby pomierzyłem w normie. Nie udało się dokręcać zgodnie z instrukcją bo jak śruby dostały opór to nie dało się ich obrócić jeszcze o 90 stopni bo klucz pykał na ustawionej sile. Po odpaleniu okazało się spaliny dostają się do płynu chłodniczego. Dokręciłem śruby głowicy zwykłym kluczem o 90 stopni i pomogło na postoju. Po krótkiej trasce 10 km znowu węże twarde. Nie wiem co robić. Czy ktoś ma jakieś rady w w dokręcaniu głowicy?



Witam chciałem się dowiedzieć jaka jest długość tych śrub?