Jakie świece zapłonowe do 626 GF/GW ?
Panowie odświeżam. Przejrzałem temat, ale i chciałem się upewnić. Takie świece do mojego modelu będą odpowiednie?:
http://allegro.pl/swiece-zaplonowe-dens ... 95619.html
Dodatkowe jakie kable WN będą najlepsze i czy warto je wymieniać razem ze świecami? Ostatnio mam problemy z obrotami zaraz po rozgrzaniu silnika – przy zatrzymywaniu np pod światlami spadają do 200 i w górę i za chwilę znowu spadają. Jak auto dobrze się zagrzeje problem znika. Dodatkowo niezależnie od wszystkiego podszarpuje przy hamowaniu silnikiem i na 2 biegu przy niskich obrotach.
http://allegro.pl/swiece-zaplonowe-dens ... 95619.html
Dodatkowe jakie kable WN będą najlepsze i czy warto je wymieniać razem ze świecami? Ostatnio mam problemy z obrotami zaraz po rozgrzaniu silnika – przy zatrzymywaniu np pod światlami spadają do 200 i w górę i za chwilę znowu spadają. Jak auto dobrze się zagrzeje problem znika. Dodatkowo niezależnie od wszystkiego podszarpuje przy hamowaniu silnikiem i na 2 biegu przy niskich obrotach.
Przewody WN znalazłem na alledrogo takie:
http://allegro.pl/przewody-kable-zaplon ... 32750.html
Czy naprawdę te przewody tyle kosztują? Jeśli tak to ok, ale wole dopytać żeby niepotrzebnie nie przepłacić. Wolę sam kupić i dać mechanikowi co by mi jakiejś padaki nie wrzucił
http://allegro.pl/przewody-kable-zaplon ... 32750.html
Czy naprawdę te przewody tyle kosztują? Jeśli tak to ok, ale wole dopytać żeby niepotrzebnie nie przepłacić. Wolę sam kupić i dać mechanikowi co by mi jakiejś padaki nie wrzucił
Laki88 napisał(a):Czy naprawdę te przewody tyle kosztują? Jeśli tak to ok, ale wole dopytać żeby niepotrzebnie nie przepłacić. Wolę sam kupić i dać mechanikowi co by mi jakiejś padaki nie wrzucił
Niestety tak, ale moim zdaniem nie są warte tej ceny – koniecznie zachowaj paragon.
Tylko po co z tym do mechanika – toż to golenie jest trudniejsze i zajmuje więcej czasu
szerokości
grzech
grzech
iparts napisał(a):Za jakość trzeba niestety zapłacić a NGK... ich produkty nie należą do najtańszych no ale są warte swej ceny.
Ja tam jestem innego zdania i więcej nie kupię kabli tej firmy – chyba, że do Yamahy:)
Może po prostu miałem kumulację pechów, trudno. W każdym razie od roku, bodaj jeżdżę na santechach i świecach od briska. Niedawno wykręcałem świece by sprawdzić jak się mają i wyglądają jak po wyjęciu z pudełka, nie licząc ładnego koloru na elektrodach
szerokości
grzech
grzech
Mój udokumentowany przebieg na kablach NGK, to 140.000km i ponad pięć lat. Świece NGK zmieniam co ok. 50.000km jazdy na LPG ale tylko profilaktycznie. Myślę, że takie przebiegi to bardzo dobry wynik. Polecam.
- Od: 5 cze 2009, 20:25
- Posty: 221
- Skąd: Łodzkie
- Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego
Jeśli macie instalacje gazową (wzkazane skrócone interwały wymiany – częstrze wymiany świec o około połowę) to założyłem te opisywane wyżej DENSO K16TT (wcześniej miałem NGK PZFR6F i przejechałem na nich 65000 km w tym 45000 km na LPG). Ten model świec NGK cholernie drogo wychodzi obecnie za sztukę! (50-60zł, a w komplecie może odrobine taniej) więc teraz założyłem te DENSO K16TT po +/– 10 zł za sztukę. Cena rewelacyjna a i tak przy LPG mam zamiar teraz zmieniać świece co około 20000 km.
Jeśli ktoś jeździ na PB może kupić drogie irydowe platynowe świece i zmieniać nawet co 80-90tyś. km ale przy LPG uważam że nie ma sensu.
Jest jeszcze model DENSO K20TT – ten model też pasuje ale ma niższą tzw. ciepłotę (tutaj mała lekturka http://www.e-ngk.pl/cieplota_swiec_zaplonowych.php oraz tutaj http://autokult.pl/14101,wlasciwosci-te ... aplonowych i jeszcze tutaj http://jawa-cz.site90.com/swiece.htm ).
Można teoretyzować że do LPG bierzemy K16TT a do PB bierzemy K20TT (...ale to jeden ch.. )
Edycja >>>
PS dot ciepłoty: Oznacza to że świeca zimna lepiej odprowadz ciepło – czyli to ciepło idzie po gwińcie w blok silnika (i tam jest rozprowadzane nagrzewając go), który przy LPG i tak jest nagrzany bardziej niż w przypadku benzynki >>> a więc do LPG świece ciepłe – więcej ciepła zostaje na końcu świeczki a mniej idzie po gwińcie w blok, dodatkowo wyższa temperatura w cylinderku dopala sadzę i oczyszcza.
Niepożądana jest tylko sytułacja jakiejś bardzo bardzo mocno gorącej świeczki
Jeśli ktoś jeździ na PB może kupić drogie irydowe platynowe świece i zmieniać nawet co 80-90tyś. km ale przy LPG uważam że nie ma sensu.
Jest jeszcze model DENSO K20TT – ten model też pasuje ale ma niższą tzw. ciepłotę (tutaj mała lekturka http://www.e-ngk.pl/cieplota_swiec_zaplonowych.php oraz tutaj http://autokult.pl/14101,wlasciwosci-te ... aplonowych i jeszcze tutaj http://jawa-cz.site90.com/swiece.htm ).
Można teoretyzować że do LPG bierzemy K16TT a do PB bierzemy K20TT (...ale to jeden ch.. )
Edycja >>>
PS dot ciepłoty: Oznacza to że świeca zimna lepiej odprowadz ciepło – czyli to ciepło idzie po gwińcie w blok silnika (i tam jest rozprowadzane nagrzewając go), który przy LPG i tak jest nagrzany bardziej niż w przypadku benzynki >>> a więc do LPG świece ciepłe – więcej ciepła zostaje na końcu świeczki a mniej idzie po gwińcie w blok, dodatkowo wyższa temperatura w cylinderku dopala sadzę i oczyszcza.
Niepożądana jest tylko sytułacja jakiejś bardzo bardzo mocno gorącej świeczki
Ostatnio edytowano 29 sty 2016, 15:39 przez fast driveer, łącznie edytowano 5 razy
odwrotnie. zimna świeca lepiej odprowadza ciepło. także K20tt bardziej do gazu pasuje ze względu na wyższą temperaturę zapłonu i taka właśnie świeca teoretycznie trochę dłużej wytrzyma. mam k20tt od soboty a wcześniej ngk. i nigdy więcej ngk. ciężko dorwać te japońskie a francuskie już się przekonałem w skodzie że to nie to samo. na boschowskich yttrium coś tam też dobrze wszystko działało
TMJumper napisał(a):koledzy co może być przyczyną ze żwiece NGK padają mi po 10 tys na LPG. Dodam ze mam nowe kable tez z NGK. Czy moze byc to wina instalacji gazowej ?
W jakim sensie padają? Uszkodzenia na porcelance są najczęściej powodowane walniętymi kablami.
szerokości
grzech
grzech
TMJumper napisał(a):Padnięte w tym sensie ze silnik zaczyna przerywać , strzelać i przebierac.
Wymieniłem swiece na DENSO ale po przejechaniu 2 tys km problem znowu wrócił
To sobie wkręcaj co 2 tys nowe świece jak lubisz To, że zamontowałeś nowe kable, nie znaczy, że one są w 100% dobre. Że nie świecą i na mierniku nie widać problemu nie znaczy, że iskra nie ucieka gdzieś bokiem przy wyższych obrotach – zabijając Twoje nowe świece. Oczywiście nie to może być Twoim problemem ale najłatwiej to sprawdzić. Potem cewka.
szerokości
grzech
grzech
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6