Jakie świece zapłonowe do 626 GF/GW ?

PostTen post został usunięty przez siegu 16 paź 2014, 18:42.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez siegu 16 paź 2014, 18:43.
Powód: OT

Postprzez sebekle » 31 lip 2015, 20:56

wkręciłem ostatnio świece ngk z przerwą 1.1mm a tu czytam żeby koniecznie zmniejszyć do 0.8-0.7. opłaca się to jeśli wszystko działa dobrze? ze 3 tys km tak zrobiłem. Silnik FS 115km z LPG
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Minor-ek » 1 sie 2015, 00:05

Jak działa dobrze to nie ruszać. Taka złota zasada. I generalnie zwykle sie sprawdza:) Nie jeden juz chciał zbyt dobrze zrobić;)
Początkujący
 
Od: 23 lut 2014, 21:30
Posty: 28
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r sedan

Postprzez sebekle » 1 sie 2015, 09:24

deszcz pada i nie chce się <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Laki88 » 14 lis 2015, 13:37

Panowie odświeżam. Przejrzałem temat, ale i chciałem się upewnić. Takie świece do mojego modelu będą odpowiednie?:
http://allegro.pl/swiece-zaplonowe-dens ... 95619.html

Dodatkowe jakie kable WN będą najlepsze i czy warto je wymieniać razem ze świecami? Ostatnio mam problemy z obrotami zaraz po rozgrzaniu silnika – przy zatrzymywaniu np pod światlami spadają do 200 i w górę i za chwilę znowu spadają. Jak auto dobrze się zagrzeje problem znika. Dodatkowo niezależnie od wszystkiego podszarpuje przy hamowaniu silnikiem i na 2 biegu przy niskich obrotach.
Początkujący
 
Od: 11 maja 2013, 16:50
Posty: 13 (1/0)
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM

Postprzez Dominator » 14 lis 2015, 14:00

Te swiece beda dobre, uzywam takowych. Wymien kable na ngk i powinno byc lepiej.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Laki88 » 14 lis 2015, 14:26

Przewody WN znalazłem na alledrogo takie:
http://allegro.pl/przewody-kable-zaplon ... 32750.html

Czy naprawdę te przewody tyle kosztują? Jeśli tak to ok, ale wole dopytać żeby niepotrzebnie nie przepłacić. Wolę sam kupić i dać mechanikowi co by mi jakiejś padaki nie wrzucił :)
Początkujący
 
Od: 11 maja 2013, 16:50
Posty: 13 (1/0)
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM

Postprzez grzech_z » 16 lis 2015, 09:36

Laki88 napisał(a):Czy naprawdę te przewody tyle kosztują? Jeśli tak to ok, ale wole dopytać żeby niepotrzebnie nie przepłacić. Wolę sam kupić i dać mechanikowi co by mi jakiejś padaki nie wrzucił :)


Niestety tak, ale moim zdaniem nie są warte tej ceny – koniecznie zachowaj paragon.
Tylko po co z tym do mechanika – toż to golenie jest trudniejsze i zajmuje więcej czasu :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Dominator » 16 lis 2015, 09:46

Czasem idzie wyrwac ze 20 dychy taniej te przewody, ale cenia sie wysoko.. tyle ze ciezko o jakas alternatywe ktora nie bedzie drozsza a wytrzyma dluzej niz te za ok 100zl.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez iparts » 18 lis 2015, 10:34

Za jakość trzeba niestety zapłacić a NGK... ich produkty nie należą do najtańszych no ale są warte swej ceny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez grzech_z » 18 lis 2015, 11:52

iparts napisał(a):Za jakość trzeba niestety zapłacić a NGK... ich produkty nie należą do najtańszych no ale są warte swej ceny.


Ja tam jestem innego zdania i więcej nie kupię kabli tej firmy – chyba, że do Yamahy:)
Może po prostu miałem kumulację pechów, trudno. W każdym razie od roku, bodaj jeżdżę na santechach i świecach od briska. Niedawno wykręcałem świece by sprawdzić jak się mają i wyglądają jak po wyjęciu z pudełka, nie licząc ładnego koloru na elektrodach :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez dgolf » 28 gru 2015, 19:09

Mój udokumentowany przebieg na kablach NGK, to 140.000km i ponad pięć lat. Świece NGK zmieniam co ok. 50.000km jazdy na LPG ale tylko profilaktycznie. Myślę, że takie przebiegi to bardzo dobry wynik. Polecam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez fast driveer » 18 sty 2016, 12:33

Jeśli macie instalacje gazową (wzkazane skrócone interwały wymiany – częstrze wymiany świec o około połowę) to założyłem te opisywane wyżej DENSO K16TT (wcześniej miałem NGK PZFR6F i przejechałem na nich 65000 km w tym 45000 km na LPG). Ten model świec NGK cholernie drogo wychodzi obecnie za sztukę! (50-60zł, a w komplecie może odrobine taniej) więc teraz założyłem te DENSO K16TT po +/– 10 zł za sztukę. Cena rewelacyjna a i tak przy LPG mam zamiar teraz zmieniać świece co około 20000 km.
Jeśli ktoś jeździ na PB może kupić drogie irydowe platynowe świece i zmieniać nawet co 80-90tyś. km ale przy LPG uważam że nie ma sensu.
Jest jeszcze model DENSO K20TT – ten model też pasuje ale ma niższą tzw. ciepłotę (tutaj mała lekturka http://www.e-ngk.pl/cieplota_swiec_zaplonowych.php oraz tutaj http://autokult.pl/14101,wlasciwosci-te ... aplonowych i jeszcze tutaj http://jawa-cz.site90.com/swiece.htm ).
Można teoretyzować że do LPG bierzemy K16TT a do PB bierzemy K20TT :D (...ale to jeden ch.. <diabełek> <oczko> )

Edycja >>>
PS dot ciepłoty: Oznacza to że świeca zimna lepiej odprowadz ciepło – czyli to ciepło idzie po gwińcie w blok silnika (i tam jest rozprowadzane nagrzewając go), który przy LPG i tak jest nagrzany bardziej niż w przypadku benzynki >>> a więc do LPG świece ciepłe – więcej ciepła zostaje na końcu świeczki a mniej idzie po gwińcie w blok, dodatkowo wyższa temperatura w cylinderku dopala sadzę i oczyszcza.
Niepożądana jest tylko sytułacja jakiejś bardzo bardzo mocno gorącej świeczki <faja> <diabełek>
Ostatnio edytowano 29 sty 2016, 15:39 przez fast driveer, łącznie edytowano 5 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez sebekle » 18 sty 2016, 18:27

odwrotnie. zimna świeca lepiej odprowadza ciepło. także K20tt bardziej do gazu pasuje ze względu na wyższą temperaturę zapłonu i taka właśnie świeca teoretycznie trochę dłużej wytrzyma. mam k20tt od soboty a wcześniej ngk. i nigdy więcej ngk. ciężko dorwać te japońskie a francuskie już się przekonałem w skodzie że to nie to samo. na boschowskich yttrium coś tam też dobrze wszystko działało
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez TMJumper » 22 sty 2016, 10:42

koledzy co może być przyczyną ze żwiece NGK padają mi po 10 tys na LPG. Dodam ze mam nowe kable tez z NGK. Czy moze byc to wina instalacji gazowej ?
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2011, 00:12
Posty: 37
Skąd: Rawicz
Auto: 626 GW 2.0 115KM
GAZ Agis

Postprzez grzech_z » 22 sty 2016, 14:06

TMJumper napisał(a):koledzy co może być przyczyną ze żwiece NGK padają mi po 10 tys na LPG. Dodam ze mam nowe kable tez z NGK. Czy moze byc to wina instalacji gazowej ?


W jakim sensie padają? Uszkodzenia na porcelance są najczęściej powodowane walniętymi kablami.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez sebekle » 22 sty 2016, 19:10

ngk z francji tak mają. i to nie tylko moja opinia. zaczynają zapłony wypadać po 15tys km u mnie. można przedłużyć ich życie zmniejszając przerwę delikatnie
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez TMJumper » 27 sty 2016, 00:11

Padnięte w tym sensie ze silnik zaczyna przerywać , strzelać i przebierac.
Wymieniłem swiece na DENSO ale po przejechaniu 2 tys km problem znowu wrócił
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2011, 00:12
Posty: 37
Skąd: Rawicz
Auto: 626 GW 2.0 115KM
GAZ Agis

Postprzez grzech_z » 27 sty 2016, 09:09

TMJumper napisał(a):Padnięte w tym sensie ze silnik zaczyna przerywać , strzelać i przebierac.
Wymieniłem swiece na DENSO ale po przejechaniu 2 tys km problem znowu wrócił


To sobie wkręcaj co 2 tys nowe świece jak lubisz :) To, że zamontowałeś nowe kable, nie znaczy, że one są w 100% dobre. Że nie świecą i na mierniku nie widać problemu nie znaczy, że iskra nie ucieka gdzieś bokiem przy wyższych obrotach – zabijając Twoje nowe świece. Oczywiście nie to może być Twoim problemem ale najłatwiej to sprawdzić. Potem cewka.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6