Jakie świece zapłonowe do 626 GF/GW ?

Postprzez zita » 23 sie 2013, 18:20

Witam.
Ja w mam założone takie świece i jest OK ale nie mam gazu tak, że się nie wypowiadam na temat gazu.W peugeocie mam też takie świece i zrobiłem na nim 100kkm i nic się nie dzieje, spalanie takie samo brak szarpania jest OK.
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez grzech_z » 5 lut 2014, 12:56

maxim_wawa napisał(a):no to zdam realcje z uzytkownia BOSCH SUPER Plus Yttrium +8 FR7DC+

otóż już zrobilem na nich ok 7 tys i moge powiedziec ze naprawde daja rade


Odgrzeje kotlecika :) Pora i na moje świece nastała.
Maxim, jeździsz do dziś na tych świeczkach?
Właśnie przyszły i co ciekawe na tym metalowym pierścieniu mam wygrawerowane russia:) Bosch ma tam fabryki, czy to podróby jakieś? Dziwne bo podróby to by raczej z chin były :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez tom_ek66 » 5 lut 2014, 16:06

Na podrobach mialbys napisane Bosch-Germany, wiec ja bym sie nie przejmowal zanadto
Sam jezdze na oponach Nokian – made in Russia i powiem, ze nie mialem jeszcze tak dobrych gum.

Co do swiec – od lat uzywam NGK i jak na razie nie mam zamiaru nic zmieniac, no chyba ze sie pogorsza jakosciowo.
Do Twojego najprawdopodobniej – PZFR6F, ale jeszcze sprawdz.
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2014, 21:19
Posty: 33 (0/1)
Auto: 626 GF 2000ccm/115 rok 1999
Honda Civic 2,2 i CDTi 140 KM 2011

Postprzez Gregory » 5 lut 2014, 20:30

Ja wymianę świec robiłem jakieś 50tyś. km. temu, razem z santechami. Wszystko przejechane na LPG II generacji, nadal jeździ prawidłowo. Świece BKR6E NGK, przerwa zmniejszona o 0.1 mm.
Cena średnio 10 PLN za sztukę.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez Dominator » 5 lut 2014, 21:53

Dobrze gregory napisał.. Te ngk sa ok, w platyne nie ma co isc.. przerost formy nad trescia.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez tom_ek66 » 6 lut 2014, 14:21

Dominator napisał(a):Dobrze gregory napisał..


No czy ja wiem ... Jezdzenie do oporu (az stanie) na jednych swiecach, to chyba niekoniecznie – tym bardziej na gazie. Ja tam wymieniam jak kazali w instrukcji, czyli co 90 000. Ale nie za 10 zl/szt, no sory, nie ma tanio i dobrze w zyciu.
Wiem, ze powinnismy generalnie wiedziec wiecej i lepiej niz producent, ale ja na razie nie wiem nic. Dopiero sie ucze (na forum oczywista). <oczko>
Ostatnio edytowano 6 lut 2014, 14:28 przez tom_ek66, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2014, 21:19
Posty: 33 (0/1)
Auto: 626 GF 2000ccm/115 rok 1999
Honda Civic 2,2 i CDTi 140 KM 2011

Postprzez Dominator » 6 lut 2014, 14:24

Nie wyrazilem sie przejrzyscie. Mam na mysli nie przebieg pokonany a rodzaj swiec. Tez wymieniam wczesniej.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez tom_ek66 » 6 lut 2014, 14:32

Ale czy w ogole istnieja NGK po 10 zl/sztuka ?
No bo jak szukalem to tylko 57 zl za platynowe, albo nawet wiecej za Denso iridium (co prawda Inter cars jest drogawy, ale duzo taniej pewnie nie znajdziesz).

P.S.
No dobra, znalazlem, Sa po 39 zl/kpl. Nie decyduje sie jednak – jakis powod taniosci musi byc i boje sie, ze moze chodzic o jakosc.
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2014, 21:19
Posty: 33 (0/1)
Auto: 626 GF 2000ccm/115 rok 1999
Honda Civic 2,2 i CDTi 140 KM 2011

Postprzez motylek322 » 6 lut 2014, 15:12

tom_ek66 napisał(a):.....No dobra, znalazlem, Sa po 39 zl/kpl. Nie decyduje sie jednak – jakis powod taniosci musi byc i boje sie, ze moze chodzic o jakosc.


Zrobisz jak uważasz. Popatrz co napisał Gregory zgadzam się z nim. Ja w mojej M mam podobnie. Też "tanie" świece NGK. też gaz i też przerwę ustawioną o 0.1 mm niż nominalna. Wszystko chodzi OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez grzech_z » 6 lut 2014, 15:20

motylek322 napisał(a):
tom_ek66 napisał(a):.....No dobra, znalazlem, Sa po 39 zl/kpl. Nie decyduje sie jednak – jakis powod taniosci musi byc i boje sie, ze moze chodzic o jakosc.


Zrobisz jak uważasz. Popatrz co napisał Gregory zgadzam się z nim. Ja w mojej M mam podobnie. Też "tanie" świece NGK. też gaz i też przerwę ustawią o 0.1 mm niż nominalna. Wszystko chodzi OK.


Ja za te bosche również płaciłem jakieś 6pln/szt. Stąd moje pytanie o russię na nich. No nic – wkręcone – madzia jeździ o wiele lepiej niż na tych poprzednich denso ale po 250 km nie ma co mówić o ich jakości.
A wymieniałem bo szarpała na niskich obrotach.
Kusi mnie tester do świec i kabli – np Draper. Może ktoś miał styczność i może coś o nim napisać?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Dominator » 6 lut 2014, 16:16

Dla "nowych": Wystarczy przeczytac temat od poczatku i wszystko jasne. Stosowanie platynowych swiec mija sie z celem. Ale kto bogatemu zabroni. To na tyle..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez tom_ek66 » 6 lut 2014, 21:14

Masz racje. Nowy zamyka dziob na klodke. :(
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2014, 21:19
Posty: 33 (0/1)
Auto: 626 GF 2000ccm/115 rok 1999
Honda Civic 2,2 i CDTi 140 KM 2011

Postprzez Gregory » 19 lut 2014, 00:21

Gregory napisał(a):Ja wymianę świec robiłem jakieś 50tyś. km. temu, razem z santechami. Wszystko przejechane na LPG II generacji, nadal jeździ prawidłowo. Świece BKR6E NGK, przerwa zmniejszona o 0.1 mm.
Cena średnio 10 PLN za sztukę.

Ehhh, nie lubię siebie cytować.

Świece wymienione, bo silnik zaczynał delikatnie przerywać, ale winne były przewody( jeden rozleciał się w dłoni)
Świece po 50 tyś km bez oznak zużycia, iskra poprawna, izolatory kompletne, nieponadpalane, zabarwienie od spalania prawidłowe.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez sebekle » 3 mar 2014, 22:21

nie wiem czy jest na tym forum temat do przywitań-jestem nowy tak więc jakby co, to proszę o naganę :P od piątku jestem posiadaczem 626 FS w automacie i lpg i niepokoiło mnie szarpanie przy ruszaniu-nie zdarzyło mi się zgasić automatu a tu jednak się dało. po przeczytaniu tematu zakupiłem bosche irydowe za niecałe 50zł i sentechy i jak reką odjął. tak właśnie widziałem, że drogie świece są zalecane ale w sklepie polecili takie. włożone były denso z cienką jakąś środkową elektrodą. za to stare sentechy, które źle nie wyglądały rozleciały się w rękach. wszystko niby niedawno wymieniane wg poprzedniego właściciela. na tych denso przerwa była 1,1mm aż. i jeszcze taka sprawa-te denso były takie jakieś biało-szare i suche-dobrze to wróży czy raczej bardziej ciemne powinny być, bo szczerze nie widziałem jeszcze takich idealnie zabarwionych na każdym cylindrze. w poprzedniej "furze" każda była inna i bardziej czarne
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez grzech_z » 4 mar 2014, 09:18

sebekle napisał(a):denso były takie jakieś biało-szare i suche-dobrze to wróży czy raczej bardziej ciemne powinny być, bo szczerze nie widziałem jeszcze takich idealnie zabarwionych na każdym cylindrze. w poprzedniej "furze" każda była inna i bardziej czarne


Bardzo dobrze gdy elektrody są szarobiałe albo szarożółte. Ale gogla nie zamknęli – u mnie działa :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez sebekle » 4 mar 2014, 20:46

google też od czasu do czasu pisze, że białe to za ubogo dlatego dopytuję
dzięki wielkie
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Markiz » 17 kwi 2014, 08:39

A używał ktoś Denso K20TT?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Dominator » 17 kwi 2014, 08:57

Obecnie na takowych jezdze, przy gazie 30kkm wytrzymuja.. u mnie juz lekko ponad, czas wymienic, juz nie sa jak na poczatku..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Markiz » 17 kwi 2014, 10:20

Dzięki za info.
Zawsze w GF katowałem NGK. Czas na Denso
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez tadziomaru1 » 17 kwi 2014, 19:07

Markiz napisał(a):Dzięki za info.
Zawsze w GF katowałem NGK. Czas na Denso

No i dobrze, NGK to dla mnie badziew. Osobiście używam tylko Champion lub Denso, ponoć jeszcze Brisk i Beru są godne polecenia.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6