Strona 1 z 1

Koło zębate wałka/koło pasowe/626 2.5 V6/KLG4

PostNapisane: 17 wrz 2019, 08:10
przez Adrast
Dzień dobry społeczności.

Mazda 626 2.5 V6 KLG4 USA. 1999r.

Pewnego pięknego dnia auto zgasło.
Okazało się, że zmieliło pasek. Odpowiedzialność za to spadła na koło pasowe zębate wałka.

Owe koło ma coś jak by ranty trzymające pasek z obydwu stron. "Rant/pierścień" wewnetrzny po prostu spadł z tego koła zębatego i pasek zsuwał się z rolki, aż go wciągnęło między rozrząd a blok silnika.

Nie wiem jak to koło zębate jest skonstruowane, ale nie mogę znaleźć takiego. Może koło i te ranty sie samemu łączy jakoś? Może ten pierścień po prostu się wprasowuje na gorąco?

Auto mi sie zagotowało krótko przed tą awarią, więc mozliwe, że wtedy ta obręcz zabezpieczająca pod wplywem temperatury "wyskoczyła" z koła ?

Tyle pytań. Tak mało odpowiedzi.

W okolicy nikt nie zna mojego silnika. Mieszkam na Podkarpaciu. Okolice Rzeszowa. Proszę o poradę szpeca od Mazd, jakiś kontakt...

Zapraszam do dyskusji

Adrian

PostNapisane: 17 wrz 2019, 11:44
przez zadra
Wydaje mi się,że nawet bez rantu pasek nie powinien zsunąć się z kółka bez wyraźnej przyczyny.
Jeśli "jeździł" po kołach rozrządu to coś było źle /krzywo złożone.
Miałem kiedyś w jednym z aut podobną sytuację i winne okazało się niewłaściwe osadzenie pompy wody w bloku. Poprzedni użytkownik przyoszczędził i zamiast uszczelki zastosował silikon krzywo osadzając pompę.
Po wyczyszczeniu, wstawieniu uszczelki i prawidłowym osadzeniu wszystko hulało, że aż gwizdało...

Może ostatnio byłeś u mechanika, albo naprawiałeś coś przy silniku..
Napisz więcej o okolicznościach i historii auta.

Re: Koło zębate wałka/koło pasowe/626 2.5 V6/KLG4

PostNapisane: 17 wrz 2019, 17:08
przez Adrast
Dobrze prawisz.
Bezpośrednio przed tą usterką zagotowałem wodę przez zapowietrzony układ chłodzenia (nieszczelny zbiorniczek).Wtedy puścił korek w bloku u góry przy rozrządzie. Leciał olej z tego korka na pasek.
A stało się tak, prawdopodobnie, ponieważ ktoś kiedyś ten korek na jakiś śmieszny silikon podkleił.

PostNapisane: 17 wrz 2019, 19:08
przez zadra
Niestety,musisz szukać..
Kółko może będzie pasowało od innej V6, ale gdybyś zmieniał kupując z innego silnika(nie takiego samego) to sugeruję kupić i wymienić obydwa kółka jako komplet.

PostNapisane: 26 lut 2020, 21:40
przez usher
Witam, jestem nowy na forum i za bardzo sie tutaj nie udzielalem, w wiekszosci tylko czytalem jakies posty, wiec nawet nie wiem czy dobrze ze pisze tutaj, ale chodzi mi o to, czy nie ma ktos moze rozebranego silnika 2.5 V6 KL, poniewaz potrzebuje korbowodów, a dokladniej srób korbowodu... Przymierzalem sie do wymiany panewki i cholera wie co mnie podkusilo zeby zaufac mietkowi z warsztatu... a mianowicie, pytalem sie go z jakim momentem dokrecac sroby stop korbowodów, no i przez to ukrecilem wlasnie jedna ze srob a 3 kolejne raczej tez sie troche ukrecily... <glupek2> <glupek2> <glupek2> i moje pytanie brzmi " Czy nie mial by ktos na sprzedaz korbowodów do tego silnika ? :D