Strona 1 z 2
		
			
				Silnik mazda 626 V wymiana na większy
				
Napisane: 
7 maja 2018, 17:44 
				przez Pietia10
				Witam,
Posiadam mazde 626 V hatchback w której padł silnik 1840 cm 100 KM(benzyna + gaz) czy jest możliwość włożenia silnika 115 KM 2.0 jeżeli tak to co trzeba wymieniać i czy silnik zmieści się?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
8 maja 2018, 08:05 
				przez grzech_z
				Pietia10 napisał(a):Witam,
Posiadam mazde 626 V hatchback w której padł silnik 1840 cm 100 KM(benzyna + gaz) czy jest możliwość włożenia silnika 115 KM 2.0 jeżeli tak to co trzeba wymieniać i czy silnik zmieści się?
Tak, a nawet 2.0 – 136Km 

 
			 
			
		
			
				Re: Silnik mazda 626 V wymiana na większy
				
Napisane: 
8 maja 2018, 14:52 
				przez Pietia10
				grzech_z napisał(a):Pietia10 napisał(a):Witam,
Posiadam mazde 626 V hatchback w której padł silnik 1840 cm 100 KM(benzyna + gaz) czy jest możliwość włożenia silnika 115 KM 2.0 jeżeli tak to co trzeba wymieniać i czy silnik zmieści się?
Tak, a nawet 2.0 – 136Km 

 
Czyli tylko komputer do wymiany ?
A co jeżeli chodzi o silnik V6 170KM np taki:
https://www.olx.pl/oferta/silnik-ford-p ... f28ca0ba65?
 
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
8 maja 2018, 15:29 
				przez chmielu_KL
				Co prawda robiłem swap w 626 GE IV.
Co przekładalem poza silnikiem z poloskami oczywiście?
Wiązka silnika wraz z komputerem 
wiązka el. z podłogi oraz z każdych drzwi razem,  z wiązka bagażnika. 
Czemu? gdy wciskałem jakiś przełącznik robił coś innego niż powinien. 
Więc zabawy jest sporo. Lecz nie wiem jak w GF. Co do silnika który wrzuciłeś. Przydałaby się jakaś historia tego silnika. Gdyby coś mam na sprzedaż 2.5v6
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
8 maja 2018, 16:15 
				przez Pietia10
				chmielu_KL napisał(a):Co prawda robiłem swap w 626 GE IV.
Co przekładalem poza silnikiem z poloskami oczywiście?
Wiązka silnika wraz z komputerem 
wiązka el. z podłogi oraz z każdych drzwi razem,  z wiązka bagażnika. 
Czemu? gdy wciskałem jakiś przełącznik robił coś innego niż powinien. 
Więc zabawy jest sporo. Lecz nie wiem jak w GF. Co do silnika który wrzuciłeś. Przydałaby się jakaś historia tego silnika. Gdyby coś mam na sprzedaż 2.5v6
Czy ktos robił w V generacji w hatchbacku tą V6? Bo widze ze ten silnik wystepowal wylacznie w sedanie.
 
			 
			
		
			
				Re: Silnik mazda 626 V wymiana na większy
				
Napisane: 
8 maja 2018, 17:13 
				przez Dominator
				Gf tylko na stany wychodziła z V6. Sedan, inna buda. Tutaj na forum nikt nie robił takiego swapu.
			 
			
		
			
				Re: Silnik mazda 626 V wymiana na większy
				
Napisane: 
8 maja 2018, 17:32 
				przez Pietia10
				Ok,
Ma ktoś może 2.0 – 136Km na sprzedaż?
			 
			
		
			
				Re: Silnik mazda 626 V wymiana na większy
				
Napisane: 
8 maja 2018, 20:31 
				przez Dominator
				Pamiętaj o wymianie stacyjki i kluczykow/zamków, chyba że uda się jakoś przekodowac. Pod nowe imo.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
8 maja 2018, 21:13 
				przez Pietia10
				Dominator napisał(a):Pamiętaj o wymianie stacyjki i kluczykow/zamków, chyba że uda się jakoś przekodowac. Pod nowe imo.
YY u mnie chyba nie ma imobilizera z tego co wiem.
Przy zakładaniu nowego silnika zawsze trzeba cos z zamkami kombinowac?
 
			 
			
		
			
				Re: Silnik mazda 626 V wymiana na większy
				
Napisane: 
8 maja 2018, 22:07 
				przez Dominator
				Wszystkie gf miały immobiliser. Nawet moja która była golasem bez ABS. W kluczyku masz transponder od imo. Immobiliser jest połączony z kompem. Komp przypisany do silnika i kółko się zamyka.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
8 maja 2018, 23:36 
				przez Pietia10
				Dominator napisał(a):Wszystkie gf miały immobiliser. Nawet moja która była golasem bez ABS. W kluczyku masz transponder od imo. Immobiliser jest połączony z kompem. Komp przypisany do silnika i kółko się zamyka.
W kluczuku nie ma transpordera być moze poprzedni wlasciciel wyjął immo.
 
			 
			
		
			
				Re: Silnik mazda 626 V wymiana na większy
				
Napisane: 
9 maja 2018, 05:50 
				przez motylek322
				Pietia10 napisał(a): W kluczuku nie ma transpordera być moze poprzedni wlasciciel wyjął immo.
No to jest chyba pierwszy przypadek gdy komuś udała się ta sztuka.
 
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
9 maja 2018, 08:34 
				przez Pietia10
				motylek322 napisał(a):Komp przypisany do silnika i kółko się zamyka
Dla ścisłości jeżeli wymienię silnik goły bez komputera też będzie ten problem identycznie jakbym wymienił silnik + komputer.(zakładajac ze jest immo w samochodzie)
 
			 
			
		
			
				Re: Silnik mazda 626 V wymiana na większy
				
Napisane: 
9 maja 2018, 15:56 
				przez motylek322
				Do silnika o określonej pojemności musisz mieć odpowiedni sterownik (komputer). Sterownik jest sparowany z immo. Kupujesz zestaw " sterownik + immo + kluczyk z transponderem" Wiem co piszę bo 2-3 miesiące temu walczyłem z uszkodzonym immo i kupowałem pasujący zestaw do mojego silnika. Ogłoszenia typu sprzedam sterownik a immo sobie dokupisz lub zaprogramujesz daruj sobie. Poszukaj w necie firmy Hencar na alle... nik hencar09. Tam pogadaj i może kupisz co potrzeba.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
10 maja 2018, 08:37 
				przez grzech_z
				motylek322 napisał(a):Do silnika o określonej pojemności musisz mieć odpowiedni sterownik (komputer). 
Do optymalnego działania – tak, ale nie jest tak że "musisz" bo silnik działać będzie – przynajmniej w mazdach.
Sam po swapie z 1.8 na 2.0 jeździłem jakieś 2 tyg. ze starym kompem i nie było problemu.
 
			 
			
		
			
				Re: Silnik mazda 626 V wymiana na większy
				
Napisane: 
1 cze 2018, 13:40 
				przez Pietia10
				Witam,
Mechanik ma problem po przekładce silnika z 1.8 100 km na 2.0 115 km immobilizer wyłączał silnik (kontrolka ) po przekładce immobilizer + sterownik silnika + stacyjka z kluczykiem na tego z 2.0 samochód w ogóle nie odpada jakieś pomysły ?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
4 cze 2018, 08:25 
				przez grzech_z
				Pietia10 napisał(a):Witam,
Mechanik ma problem po przekładce silnika z 1.8 100 km na 2.0 115 km immobilizer wyłączał silnik (kontrolka ) po przekładce immobilizer + sterownik silnika + stacyjka z kluczykiem na tego z 2.0 samochód w ogóle nie odpada jakieś pomysły ?
Jak silnik kupiłeś w komplecie z ECU+immo+stacyjka to musi działać. Może mechanik coś "pominął" przy montażu?
Możesz ewentualnie zostawić "starą" elektronikę i też powinien działać.
 
			 
			
		
			
				Re: Silnik mazda 626 V wymiana na większy
				
Napisane: 
4 cze 2018, 08:57 
				przez Pietia10
				Przy starej elektronice silnik odpala ale po paru sekundach gaśnie i się pojawia kontrolka immobilisera.
Silnik był kupiony oddzielnie a zestaw startowy oddzielnie.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
4 cze 2018, 09:33 
				przez Płomień
				A jesteś pewien że wiązka podchodzi p&p? To że wtyczki pasują wcale nie oznacza że rozkład pinów jest taki sam. Trzeba znaleźć schematy do silnika który miałeś, i do silnika który wrzuciłeś. Czasem różnice pojawiają się przedlift/polift, nawet jeśli silnik jest ten sam.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
5 cze 2018, 00:52 
				przez lukaszrg
				U mnie zdarza się raz na 3 miesiące że nie styka kostka od immo pod kierownica i wtedy auto gasnie i świeci kontrolka. Wystarczy wpiac ponownie wtyczkę i chula