Strona 1 z 2

Silnik mazda 626 V wymiana na większy

PostNapisane: 7 maja 2018, 17:44
przez Pietia10
Witam,
Posiadam mazde 626 V hatchback w której padł silnik 1840 cm 100 KM(benzyna + gaz) czy jest możliwość włożenia silnika 115 KM 2.0 jeżeli tak to co trzeba wymieniać i czy silnik zmieści się?

PostNapisane: 8 maja 2018, 08:05
przez grzech_z
Pietia10 napisał(a):Witam,
Posiadam mazde 626 V hatchback w której padł silnik 1840 cm 100 KM(benzyna + gaz) czy jest możliwość włożenia silnika 115 KM 2.0 jeżeli tak to co trzeba wymieniać i czy silnik zmieści się?


Tak, a nawet 2.0 – 136Km :)

Re: Silnik mazda 626 V wymiana na większy

PostNapisane: 8 maja 2018, 14:52
przez Pietia10
grzech_z napisał(a):
Pietia10 napisał(a):Witam,
Posiadam mazde 626 V hatchback w której padł silnik 1840 cm 100 KM(benzyna + gaz) czy jest możliwość włożenia silnika 115 KM 2.0 jeżeli tak to co trzeba wymieniać i czy silnik zmieści się?


Tak, a nawet 2.0 – 136Km :)


Czyli tylko komputer do wymiany ?
A co jeżeli chodzi o silnik V6 170KM np taki:
https://www.olx.pl/oferta/silnik-ford-p ... f28ca0ba65
?

PostNapisane: 8 maja 2018, 15:29
przez chmielu_KL
Co prawda robiłem swap w 626 GE IV.
Co przekładalem poza silnikiem z poloskami oczywiście?

Wiązka silnika wraz z komputerem
wiązka el. z podłogi oraz z każdych drzwi razem, z wiązka bagażnika.
Czemu? gdy wciskałem jakiś przełącznik robił coś innego niż powinien.
Więc zabawy jest sporo. Lecz nie wiem jak w GF. Co do silnika który wrzuciłeś. Przydałaby się jakaś historia tego silnika. Gdyby coś mam na sprzedaż 2.5v6

PostNapisane: 8 maja 2018, 16:15
przez Pietia10
chmielu_KL napisał(a):Co prawda robiłem swap w 626 GE IV.
Co przekładalem poza silnikiem z poloskami oczywiście?

Wiązka silnika wraz z komputerem
wiązka el. z podłogi oraz z każdych drzwi razem, z wiązka bagażnika.
Czemu? gdy wciskałem jakiś przełącznik robił coś innego niż powinien.
Więc zabawy jest sporo. Lecz nie wiem jak w GF. Co do silnika który wrzuciłeś. Przydałaby się jakaś historia tego silnika. Gdyby coś mam na sprzedaż 2.5v6


Czy ktos robił w V generacji w hatchbacku tą V6? Bo widze ze ten silnik wystepowal wylacznie w sedanie.

Re: Silnik mazda 626 V wymiana na większy

PostNapisane: 8 maja 2018, 17:13
przez Dominator
Gf tylko na stany wychodziła z V6. Sedan, inna buda. Tutaj na forum nikt nie robił takiego swapu.

Re: Silnik mazda 626 V wymiana na większy

PostNapisane: 8 maja 2018, 17:32
przez Pietia10
Ok,
Ma ktoś może 2.0 – 136Km na sprzedaż?

Re: Silnik mazda 626 V wymiana na większy

PostNapisane: 8 maja 2018, 20:31
przez Dominator
Pamiętaj o wymianie stacyjki i kluczykow/zamków, chyba że uda się jakoś przekodowac. Pod nowe imo.

PostNapisane: 8 maja 2018, 21:13
przez Pietia10
Dominator napisał(a):Pamiętaj o wymianie stacyjki i kluczykow/zamków, chyba że uda się jakoś przekodowac. Pod nowe imo.


YY u mnie chyba nie ma imobilizera z tego co wiem.
Przy zakładaniu nowego silnika zawsze trzeba cos z zamkami kombinowac?

Re: Silnik mazda 626 V wymiana na większy

PostNapisane: 8 maja 2018, 22:07
przez Dominator
Wszystkie gf miały immobiliser. Nawet moja która była golasem bez ABS. W kluczyku masz transponder od imo. Immobiliser jest połączony z kompem. Komp przypisany do silnika i kółko się zamyka.

PostNapisane: 8 maja 2018, 23:36
przez Pietia10
Dominator napisał(a):Wszystkie gf miały immobiliser. Nawet moja która była golasem bez ABS. W kluczyku masz transponder od imo. Immobiliser jest połączony z kompem. Komp przypisany do silnika i kółko się zamyka.

W kluczuku nie ma transpordera być moze poprzedni wlasciciel wyjął immo.

Re: Silnik mazda 626 V wymiana na większy

PostNapisane: 9 maja 2018, 05:50
przez motylek322
Pietia10 napisał(a): W kluczuku nie ma transpordera być moze poprzedni wlasciciel wyjął immo.

No to jest chyba pierwszy przypadek gdy komuś udała się ta sztuka.

PostNapisane: 9 maja 2018, 08:34
przez Pietia10
motylek322 napisał(a):Komp przypisany do silnika i kółko się zamyka


Dla ścisłości jeżeli wymienię silnik goły bez komputera też będzie ten problem identycznie jakbym wymienił silnik + komputer.(zakładajac ze jest immo w samochodzie)

Re: Silnik mazda 626 V wymiana na większy

PostNapisane: 9 maja 2018, 15:56
przez motylek322
Do silnika o określonej pojemności musisz mieć odpowiedni sterownik (komputer). Sterownik jest sparowany z immo. Kupujesz zestaw " sterownik + immo + kluczyk z transponderem" Wiem co piszę bo 2-3 miesiące temu walczyłem z uszkodzonym immo i kupowałem pasujący zestaw do mojego silnika. Ogłoszenia typu sprzedam sterownik a immo sobie dokupisz lub zaprogramujesz daruj sobie. Poszukaj w necie firmy Hencar na alle... nik hencar09. Tam pogadaj i może kupisz co potrzeba.

PostNapisane: 10 maja 2018, 08:37
przez grzech_z
motylek322 napisał(a):Do silnika o określonej pojemności musisz mieć odpowiedni sterownik (komputer).


Do optymalnego działania – tak, ale nie jest tak że "musisz" bo silnik działać będzie – przynajmniej w mazdach.
Sam po swapie z 1.8 na 2.0 jeździłem jakieś 2 tyg. ze starym kompem i nie było problemu.

Re: Silnik mazda 626 V wymiana na większy

PostNapisane: 1 cze 2018, 13:40
przez Pietia10
Witam,
Mechanik ma problem po przekładce silnika z 1.8 100 km na 2.0 115 km immobilizer wyłączał silnik (kontrolka ) po przekładce immobilizer + sterownik silnika + stacyjka z kluczykiem na tego z 2.0 samochód w ogóle nie odpada jakieś pomysły ?

PostNapisane: 4 cze 2018, 08:25
przez grzech_z
Pietia10 napisał(a):Witam,
Mechanik ma problem po przekładce silnika z 1.8 100 km na 2.0 115 km immobilizer wyłączał silnik (kontrolka ) po przekładce immobilizer + sterownik silnika + stacyjka z kluczykiem na tego z 2.0 samochód w ogóle nie odpada jakieś pomysły ?


Jak silnik kupiłeś w komplecie z ECU+immo+stacyjka to musi działać. Może mechanik coś "pominął" przy montażu?
Możesz ewentualnie zostawić "starą" elektronikę i też powinien działać.

Re: Silnik mazda 626 V wymiana na większy

PostNapisane: 4 cze 2018, 08:57
przez Pietia10
Przy starej elektronice silnik odpala ale po paru sekundach gaśnie i się pojawia kontrolka immobilisera.
Silnik był kupiony oddzielnie a zestaw startowy oddzielnie.

PostNapisane: 4 cze 2018, 09:33
przez Płomień
A jesteś pewien że wiązka podchodzi p&p? To że wtyczki pasują wcale nie oznacza że rozkład pinów jest taki sam. Trzeba znaleźć schematy do silnika który miałeś, i do silnika który wrzuciłeś. Czasem różnice pojawiają się przedlift/polift, nawet jeśli silnik jest ten sam.

PostNapisane: 5 cze 2018, 00:52
przez lukaszrg
U mnie zdarza się raz na 3 miesiące że nie styka kostka od immo pod kierownica i wtedy auto gasnie i świeci kontrolka. Wystarczy wpiac ponownie wtyczkę i chula