Silnik mazda 626 V wymiana na większy

Postprzez zadra » 6 cze 2018, 22:17

Trochę OT, ale zapytam korzystając z tematu który również mi po głowie chodzi.

Czy łatwo byłoby ożenić nadwozie GF z silnikiem serii KF?
Kurcze, szukam jakiegoś taniego środka lokomocji, i nawet chodzą mi po głowie kombinacje typu: "kupić tanio z zajechanym silnikiem i wymienić na coś sprawniejszego"..

jak rozumiem przy konwersji musiałaby być również wiązka silnika i komputer silnika wkładanego, stacyjkę z kluczykami, może również wiązkę kabinową tak jak opisuje Chmielu_KL.

I już teraz widzę czytając własny wpis, że konwersja taka wymaga dużo nakładu pracy i prócz kosztów samych części wygeneruje koszty hmmm... no właśnie; jakie? starczy 1,5tys czy mało?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Płomień » 7 cze 2018, 01:20

Jeśli za 1,5 tys uda Ci się kupić dawcę ze sprawnym silnikiem to... i tak nie starczy, bo trzeba kupić jeszcze olej, uszczelki, płyn chłodniczy, filtry etc.

Jeśli nie będziesz miał pełnego dawcy to współczuję szukać tego wszystkiego osobno. Nawet nie ma co wymieniać gratów jakie trzeba będzie ogarnąć, pewnie na same peryferia wydałbyś do tysiąca.

Przy okazji swapa można by było zrobić trochę serwisu, wymienić sprzęgło, rozrząd, uszczelniacze wału, skrzyni, szkoda by było wywlekać wszystko jeszcze raz po trzech miesiącach.

Z tego co kojarzę w GF były montowane KLe. Jeśli będziesz miał pełnego dawcę, to wszystkie poduchy silnika, mocowania, skrzynia, półosie, powinno dać się przełożyć.

No i musisz liczyć się z tym, że wywleczenie prawie całej zawartości komory silnika dwóch aut, a później zamontowanie wszystkiego od K-serii, to nie zabawa na tydzień. Nie na dwa tygodnie, chyba że jesteś studentem, masz wakacje i nie pracujesz. Innymi słowy sporo czasu i kupa hajsu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez zadra » 7 cze 2018, 08:36

to nie zabawa na tydzień. Nie na dwa tygodnie, chyba że jesteś studentem, masz wakacje i nie pracujesz. Innymi słowy sporo czasu i kupa hajsu


Dlatego sam bym nie dał rady ogarnąć, bo ani czasu, ani garażu/kanału, ani "kupy hajsu" tym bardziej ilości "dodatkowego hajsu" który zechciałbym przeznaczyć dla sprawy..
Szukam dla siebie budżetowego rozwiązania i widzę,że tylko "seria" mieści się w budżetowych ramach...
Szukanie KLa w kaście GF to również sztuka magiczna w naszej szerokości geograficznej.
Widzę,że mnie nie stać...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Płomień » 7 cze 2018, 10:07

Najbardziej budżetowa opcja to zmiana auta :D

Nie musisz szukać GF z K-serią, w zasadzie wystarczy dowolne auto z K-serią, Mx6, 626, Xedos6. Najlepiej KL, bo koszty praktycznie takie same jak w KF, może po za samym kupnem.
Tylko tak swoją drogą, jakbym znalazł Mx6 ze sprawnym KLem za 1500,– to chyba bym sprzedał GF i za hajs ze sprzedaży oddał emiksa do blacharza :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Zertaulo » 9 cze 2018, 21:41

Ja właśnie robię swap w mazdzie 626 gw. Miałem silnik 1.8 90km a wkładam z gf 2.0 136 :D

Dopisano 10 cze 2018, 01:26:

W sumie mogę założyć nowy temat. W Sobotę, czyli wczoraj, dopiero zacząłem prace. Ale wyjąłem w jeden dzień (i znalazłem czas na siłownię :D ) deskę rozdzielczą, fotele, wykładzinę, komputer pokładowy, chłodnicę i filtr powietrza z dolotem. Idzie znacznie lepiej niż się spodziewałem. Praktycznie została mi do wyjęcia już tylko wiązka oraz silnik. Mam sporo zdjęć.
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2014, 19:16
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 626 V GW 2.0 136 KM 1998

Postprzez grzech_z » 11 cze 2018, 09:07

Zertaulo napisał(a):Ja właśnie robię swap w mazdzie 626 gw. Miałem silnik 1.8 90km a wkładam z gf 2.0 136 :D

Dopisano 10 cze 2018, 01:26:

W sumie mogę założyć nowy temat. W Sobotę, czyli wczoraj, dopiero zacząłem prace. Ale wyjąłem w jeden dzień (i znalazłem czas na siłownię :D ) deskę rozdzielczą, fotele, wykładzinę, komputer pokładowy, chłodnicę i filtr powietrza z dolotem. Idzie znacznie lepiej niż się spodziewałem. Praktycznie została mi do wyjęcia już tylko wiązka oraz silnik. Mam sporo zdjęć.


Może doprecyzuj – ten swap to czego, w zasadzie? :)
Jak silnika to chyba się rozpędziłeś z tym wykręcaniem ;)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Sonek » 11 cze 2018, 13:52

Swap karoserii <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 18:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez Zertaulo » 11 cze 2018, 22:40

A o tym, że mogłem chcieć przełożyć tempomat, automatyczną klimatyzację, poduszki powietrzne oraz panel komputera pokładowego przy okazji to nie pomyśleliście?

Dopisano 12 cze 2018, 00:57:

A no i wypiorę tapicerkę od razu. Na razie jestem dobrej myśli i sam sobie radzę. Brata tylko pytam czasem czy dobrze robię. Rozbite autko kosztowało 1200 i dzisiaj dzwoniłem na złom. Powiedzieli, że około 500 zł dostanę za ten samochód. Taniej nie widzę opcji przywrócenia mojej mazdy do życia. Ciekawe czy jest drugie takie kombi z silnikiem 2.0 136 km.
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2014, 19:16
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 626 V GW 2.0 136 KM 1998

Postprzez dj4xm » 14 cze 2018, 09:39

Zertaulo napisał(a): Ciekawe czy jest drugie takie kombi z silnikiem 2.0 136 km.

Może nie takie jak Twoje, ale pełno jest kombi,liftback'ów i sedanów 2.0 136KM, oryginalnych i po przekładce ;–) nawet kilku jest na forum. Pozdrawiam ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 260 (88/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Postprzez Zertaulo » 22 lip 2018, 14:00

Już od dwóch tygodni śmigam z większym silnikiem. Na razie jestem bardzo zadowolony z decyzji. Auto jest dużo żwawsze no i teraz ma więcej bajerów. Kontrola trakcji, tempomat, klimatronik. Wszystko działa :D
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2014, 19:16
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 626 V GW 2.0 136 KM 1998

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6