Siema
W mojej Madzi borykam się z dosyć dużym spalaniem ( ponad 11L w mieście przy mega eko jeździe).
Oczywiście wszystkie filtry i płyny nowe, wężyki od podciśnień sprawdzone, czujnik temperatury wody sprawdzony.
Dzisiaj sprawdzałem miernikiem sondę lambda i potrzebuję informacji czy jest z nią wszystko ok.
Oporność grzałki na zimnym silniku 10 Ohm
Napięcie grzałki na starcie 14V
Napięcie na zimnym silniku 0,05 – 0,75
Napięcie na ciepłym silniku 0 – 0,65
Czy sonda na ciepłym nie powinna pracować w zakresie 0,1 – 0,9?
Diagnoza sondy lambda
Strona 1 z 1
Cześć, sonda powinna tak pracować jak mówisz, ale trzeba sprawdzić oscyloskopem – dobrym, ale to tylko da pewność, że sobie pracuje w danym zakresie.
Po 1. Co do spalania zależy jakie miasto, ale eko jazda dla Mazdy nie istnieje. Spróbuj jeździć normalnie, ale nie katować po 5tys obrotów. Ja czy 626 (miałem 2 GF i GW) czy teraz Demio to po mieście gdzie trzeba do 60 jechać to spokojnie latam na 3 biegu, dopiero jak mogę 70 albo więcej to 4 albo 5 wrzucam. Na początku też mi Madzie tak paliły ale 16v silnik nie lubi niskich obrotów – więc tzw. eko nie jest eko ;–) normalnie jechać nie bać się 3 tys obr na 3 czy 4.
Chyba, że małe miasto, mało korków, mało startów i zatrzymań, wtedy przyznaję rację, że 11L to dużo. Generalnie na taką jazdę jak ja codziennie do pracy i z pracy 626 1.8 paliły mi 11L LPG, a benzyny podobnie bo 10,5 średnio, ale mam kilka świateł i kilka skrzyżowań.
Po 2. to warto wymienić sondę jeśli nie była wymieniana nigdy czy bardzo dawno. Moja w Demio pracowała sobie bez błędów w kompie, (ale zdecydowałem, że kupie sondę albo coś zmieni albo po prostu wydam 160zł ale będzie pewność, że nowa), ale po wymianie zupełnie zmieniła się jazda (dużo lżej jej się jeździ a mam 63KM więc wszystko odczuwam) – spalanie Demio tym bardziej zostawia do życzenia bo aktualnie zeszła do 8L BP, ale było 9 na tej samej trasie, jednak oprócz sondy to wymieniłem świece, kable, kopułkę + paluch (w 626 nie ma tych dwóch rzeczy), filtr paliwa, powietrza, oleju, oczywiście olej na 5w30 Dexelię (po wcześniejszym płukaniu po poprzednim oleju 10w40 poprzedniego użytkownika), oczywiście termostat i też płukanie układu + ostatnio chłodnicę (ale to nie ma wpływu akurat).
Także polecam , bo to nie drogo i dostęp nie jest zły – kupić sondę, wymienić pojeździć trochę (mi to zajęło ok 200km) aż się nauczy nowych dawek i dać znać czy zeszło spalanie czy nie.
Pozdrawiam ;–)
Po 1. Co do spalania zależy jakie miasto, ale eko jazda dla Mazdy nie istnieje. Spróbuj jeździć normalnie, ale nie katować po 5tys obrotów. Ja czy 626 (miałem 2 GF i GW) czy teraz Demio to po mieście gdzie trzeba do 60 jechać to spokojnie latam na 3 biegu, dopiero jak mogę 70 albo więcej to 4 albo 5 wrzucam. Na początku też mi Madzie tak paliły ale 16v silnik nie lubi niskich obrotów – więc tzw. eko nie jest eko ;–) normalnie jechać nie bać się 3 tys obr na 3 czy 4.
Chyba, że małe miasto, mało korków, mało startów i zatrzymań, wtedy przyznaję rację, że 11L to dużo. Generalnie na taką jazdę jak ja codziennie do pracy i z pracy 626 1.8 paliły mi 11L LPG, a benzyny podobnie bo 10,5 średnio, ale mam kilka świateł i kilka skrzyżowań.
Po 2. to warto wymienić sondę jeśli nie była wymieniana nigdy czy bardzo dawno. Moja w Demio pracowała sobie bez błędów w kompie, (ale zdecydowałem, że kupie sondę albo coś zmieni albo po prostu wydam 160zł ale będzie pewność, że nowa), ale po wymianie zupełnie zmieniła się jazda (dużo lżej jej się jeździ a mam 63KM więc wszystko odczuwam) – spalanie Demio tym bardziej zostawia do życzenia bo aktualnie zeszła do 8L BP, ale było 9 na tej samej trasie, jednak oprócz sondy to wymieniłem świece, kable, kopułkę + paluch (w 626 nie ma tych dwóch rzeczy), filtr paliwa, powietrza, oleju, oczywiście olej na 5w30 Dexelię (po wcześniejszym płukaniu po poprzednim oleju 10w40 poprzedniego użytkownika), oczywiście termostat i też płukanie układu + ostatnio chłodnicę (ale to nie ma wpływu akurat).
Także polecam , bo to nie drogo i dostęp nie jest zły – kupić sondę, wymienić pojeździć trochę (mi to zajęło ok 200km) aż się nauczy nowych dawek i dać znać czy zeszło spalanie czy nie.
Pozdrawiam ;–)
Siema
Dzięki za wyczerpujący post
Miasto Poznań jakby co Codziennie ta sama trasa (Wcześniej jeździłem Corsą 1.2 16V i spalanie przy "sportowej" jeździe zamykało się max w 8L ale nie ma co porównywać).
Staram się nie przekraczać 2,5k obrotów, hamowanie silnikiem itd. klimy nie używam – bo nie działa xD
Z rzeczy które wymieniłem w aucie:
Olej na 5W30 + filtr
Olej w skrzyni
Płyn hamulcowy + płyn w wysprzęgliku
Płyn chłodniczy + termostat
Filtr paliwa
Filtr powietrza
Świece Denso + kable NGK
Zdejmowana i czyszczona przepustnica
Nowy czujnik temp wody
Podłączałem się taką kostką OBD i po wyszukiwaniu błędów nic nie pokazywało. Jedynie w innej zakładce pokazuje tak jak na screenach: https://photos.app.goo.gl/bPK6zImsVBJShU503
Najwyżej podjadę do specjalisty aby sprawdził profesjonalnie sondę.
Jeszcze raz dzięki
Dzięki za wyczerpujący post
Miasto Poznań jakby co Codziennie ta sama trasa (Wcześniej jeździłem Corsą 1.2 16V i spalanie przy "sportowej" jeździe zamykało się max w 8L ale nie ma co porównywać).
Staram się nie przekraczać 2,5k obrotów, hamowanie silnikiem itd. klimy nie używam – bo nie działa xD
Z rzeczy które wymieniłem w aucie:
Olej na 5W30 + filtr
Olej w skrzyni
Płyn hamulcowy + płyn w wysprzęgliku
Płyn chłodniczy + termostat
Filtr paliwa
Filtr powietrza
Świece Denso + kable NGK
Zdejmowana i czyszczona przepustnica
Nowy czujnik temp wody
Podłączałem się taką kostką OBD i po wyszukiwaniu błędów nic nie pokazywało. Jedynie w innej zakładce pokazuje tak jak na screenach: https://photos.app.goo.gl/bPK6zImsVBJShU503
Najwyżej podjadę do specjalisty aby sprawdził profesjonalnie sondę.
Jeszcze raz dzięki
Moja 2.0 115km bierze mniej więcej 10lpg, a jakbym jeździł po mieście to pewnie więcej.
Jakie są normy spalania dla twojego silnika? Wydaje się on trochę słaby dla tej budy.
Próbowałeś ForScanem odczytać błędy? Gdzieś na forum był poradnik.
Jakie są normy spalania dla twojego silnika? Wydaje się on trochę słaby dla tej budy.
Próbowałeś ForScanem odczytać błędy? Gdzieś na forum był poradnik.
Po 90KM spodziewałem się więcej – pomimo że auto jest cięższe. Nawet Corsa 1.2 60KM była bardziej zrywna i dynamiczna.
Niestety nie mam dostępu do laptopa więc prawilny Forscan odpada. Wersja na Androidzie nie pokazuje nic więcej niż TorquePro.
Średnie spalanie jak sprawdzałem powinno zamykać się w 9L Pb.
Niestety nie mam dostępu do laptopa więc prawilny Forscan odpada. Wersja na Androidzie nie pokazuje nic więcej niż TorquePro.
Średnie spalanie jak sprawdzałem powinno zamykać się w 9L Pb.
Ponownie będzie trochę dużo napisane, ale chcę Ci podpowiedzieć, tak jak mi podpowiedziano jak kupiłem pierwszą Mazdę z 16v silnikiem:
To co wrzuciłeś na screenach to wyniki testów, nie odczyt komputerowych błędów – a nie wszystkie testy są pod każde auto, więc spokojnie. Lepiej albo kupić kabel do kompa, albo poszukaj klubowiczów z Poznania (w końcu jest tam ich więcej niż u mnie) z komputerem do Mazdy i Ci sprawdzą błędy.
A teraz wracając do problemu. Napisałeś:
Może i w 9L w trybie mieszanym (zależy od stylu jazdy, jakie masz koła i jak ten tryb wygląda), wejdź na autocentrum 10,4L na mieście – co się zgadza z moimi wynikami w Koninie (ale każde miasto wygląda inaczej).
Tak jak Sonek napisał 10L LPG ale nie w mieście, natomiast ja dodam, że różnica czy LPG czy BP dla mnie nie wielka w mieście (bo max 1L różnicy, ale częściej kilka setek) – na trasie tak (LPG na trasie ok. 8L natomiast BP min 6,5L)
A dla przykładu kół podam, że w GW miałem jako standard kół 14" 175/70 – a jeździłem na 195/60/15 oraz 195/65/15, natomiast w GF podany miałem 185/65 R15 a kupiłem i jeździłem tak samo jak w GW czyli 15" 195/65, więc myślę, że dla 90KM dla takiej masy to są różnice i w obwodzie i w oporze toczenia.
Na trasie to spokojnie do 6,5L zejdzie jak bd jechał 100km/h do 120km/h, bo sprawdzałem i GW i GF.
Nie wiem jak Twoje, ale to tylko (moim zdaniem) wrażenie, że corsa była bardziej zrywna, może do 60km/h bo jest lekka (mniejsze kółeczka, lekka buda itd.) i budą rzuca tak samo jak w clio mojej narzeczonej 1.2 16v 75km – wydaję się, że szybsze od Demio, ale jak jadę Demio to nie czuje, że już 100km/h na blacie a Clio mnie musi gonić (dopiero potem mnie wyprzedza) ;–), które też dla porównania spala do 7L BP a moja Demio 8 na tej samej trasie, ale to jest ta różnica, że Mazdy nie są zbyt eko i potwierdzam to.
Co do obrotów to do 2,5tys. to za małooo kręć śmiało 3tys. do 4, bo jeżdżąc do 2,5 to męczysz ją i siebie (hamowanie silnikiem ma sens ale tylko do 1,5k obrotów bo potem, przynajmniej powinna mieć takie podtrzymanie obrotów ok. 1tys albo 1,1tys obr. podczas toczenia się na luzie)– uwierz mi, choć spalania to nie obniży, ale zmieni totalnie dynamikę jazdy, pod moim wątkiem o Demio ktoś napisał, że Mazdy są mocno podlane na niskich obrotach, przez co spokojnie sobie 2tys. obr jadą i przyspieszą, bez szarpania, ale za to kosztem spalania, więc lepiej na wyższych obrotach śmigać. Spokojnie po mieście to na 3 biegu i jedziesz 3tys obr. a jak można jechać 70 to dopiero 4 pakujesz a 5 to dopiero od ponad 80 – jeśli równy teren, a tak to to dopiero od 90-100km/h bo takie dziwne przełożenia ma Mazda, ze 2,5k obr. przy 100km/h.
To wyjaśnia brak dynamiki dla Ciebie, ona dopiero od 2,5 w miarę idzie, zresztą jak większość 16v, dla porównania miałem kilka europejskich aut pod domem z 90KM silnikami i 626 żaden do 100km/h nie doganiał (przez to pewnie, że 626 ma 142Nm) – a bujałem Madzię do 200km/h (ale to już totalny max).
Jeśli po Poznaniu spala Ci 11L to nic wielkiego – przynajmniej wg mnie. Sondę tak jak pisałem wyżej można zakupić 160zł Denso i wiesz, że masz nową.
I śmiało pokręć ją wyżej niż 2,5 tys. to nie 8v ani monowtrysk, że na wolnych obrotach mniej pali – oczywiście jak będziesz kręcić po 5tys. to się podniesie spalanie.
Zatankuj jakoś charakterystycznie (pod korek albo na pół baku), żeby zrobić z 200km i potem znów zalać podobnie i przelicz ile wyszło – jeśli nic się nie zmieniło mimo jazdy na wyższych obrotach to super, ale na pewno zmieni się wyraz twarzy bo auto będzie żyło.
To co wrzuciłeś na screenach to wyniki testów, nie odczyt komputerowych błędów – a nie wszystkie testy są pod każde auto, więc spokojnie. Lepiej albo kupić kabel do kompa, albo poszukaj klubowiczów z Poznania (w końcu jest tam ich więcej niż u mnie) z komputerem do Mazdy i Ci sprawdzą błędy.
A teraz wracając do problemu. Napisałeś:
gosmic87 napisał(a): Średnie spalanie jak sprawdzałem powinno zamykać się w 9L Pb.
Może i w 9L w trybie mieszanym (zależy od stylu jazdy, jakie masz koła i jak ten tryb wygląda), wejdź na autocentrum 10,4L na mieście – co się zgadza z moimi wynikami w Koninie (ale każde miasto wygląda inaczej).
Tak jak Sonek napisał 10L LPG ale nie w mieście, natomiast ja dodam, że różnica czy LPG czy BP dla mnie nie wielka w mieście (bo max 1L różnicy, ale częściej kilka setek) – na trasie tak (LPG na trasie ok. 8L natomiast BP min 6,5L)
A dla przykładu kół podam, że w GW miałem jako standard kół 14" 175/70 – a jeździłem na 195/60/15 oraz 195/65/15, natomiast w GF podany miałem 185/65 R15 a kupiłem i jeździłem tak samo jak w GW czyli 15" 195/65, więc myślę, że dla 90KM dla takiej masy to są różnice i w obwodzie i w oporze toczenia.
Na trasie to spokojnie do 6,5L zejdzie jak bd jechał 100km/h do 120km/h, bo sprawdzałem i GW i GF.
Nie wiem jak Twoje, ale to tylko (moim zdaniem) wrażenie, że corsa była bardziej zrywna, może do 60km/h bo jest lekka (mniejsze kółeczka, lekka buda itd.) i budą rzuca tak samo jak w clio mojej narzeczonej 1.2 16v 75km – wydaję się, że szybsze od Demio, ale jak jadę Demio to nie czuje, że już 100km/h na blacie a Clio mnie musi gonić (dopiero potem mnie wyprzedza) ;–), które też dla porównania spala do 7L BP a moja Demio 8 na tej samej trasie, ale to jest ta różnica, że Mazdy nie są zbyt eko i potwierdzam to.
Co do obrotów to do 2,5tys. to za małooo kręć śmiało 3tys. do 4, bo jeżdżąc do 2,5 to męczysz ją i siebie (hamowanie silnikiem ma sens ale tylko do 1,5k obrotów bo potem, przynajmniej powinna mieć takie podtrzymanie obrotów ok. 1tys albo 1,1tys obr. podczas toczenia się na luzie)– uwierz mi, choć spalania to nie obniży, ale zmieni totalnie dynamikę jazdy, pod moim wątkiem o Demio ktoś napisał, że Mazdy są mocno podlane na niskich obrotach, przez co spokojnie sobie 2tys. obr jadą i przyspieszą, bez szarpania, ale za to kosztem spalania, więc lepiej na wyższych obrotach śmigać. Spokojnie po mieście to na 3 biegu i jedziesz 3tys obr. a jak można jechać 70 to dopiero 4 pakujesz a 5 to dopiero od ponad 80 – jeśli równy teren, a tak to to dopiero od 90-100km/h bo takie dziwne przełożenia ma Mazda, ze 2,5k obr. przy 100km/h.
To wyjaśnia brak dynamiki dla Ciebie, ona dopiero od 2,5 w miarę idzie, zresztą jak większość 16v, dla porównania miałem kilka europejskich aut pod domem z 90KM silnikami i 626 żaden do 100km/h nie doganiał (przez to pewnie, że 626 ma 142Nm) – a bujałem Madzię do 200km/h (ale to już totalny max).
Jeśli po Poznaniu spala Ci 11L to nic wielkiego – przynajmniej wg mnie. Sondę tak jak pisałem wyżej można zakupić 160zł Denso i wiesz, że masz nową.
I śmiało pokręć ją wyżej niż 2,5 tys. to nie 8v ani monowtrysk, że na wolnych obrotach mniej pali – oczywiście jak będziesz kręcić po 5tys. to się podniesie spalanie.
Zatankuj jakoś charakterystycznie (pod korek albo na pół baku), żeby zrobić z 200km i potem znów zalać podobnie i przelicz ile wyszło – jeśli nic się nie zmieniło mimo jazdy na wyższych obrotach to super, ale na pewno zmieni się wyraz twarzy bo auto będzie żyło.
Dzięki za wyklarowanie sprawy.
Laptopa ogarnę od znajomego i będę jeszcze próbować z Forscanem.
Opony niestety mam wielosezonowe w standardowym rozmiarze.
Jeszcze tylko pytanie gdzie dostanę sondę Denso za 160 złotych? Jak sprawdzałem w katalogu to pasuje taka która kosztuje niestety 250 złotych
http://allegro.pl/sonda-lambda-denso-dox-1357-i6999110189.html
Laptopa ogarnę od znajomego i będę jeszcze próbować z Forscanem.
Opony niestety mam wielosezonowe w standardowym rozmiarze.
Jeszcze tylko pytanie gdzie dostanę sondę Denso za 160 złotych? Jak sprawdzałem w katalogu to pasuje taka która kosztuje niestety 250 złotych
http://allegro.pl/sonda-lambda-denso-dox-1357-i6999110189.html
gosmic87 napisał(a): Jeszcze tylko pytanie gdzie dostanę sondę Denso za 160 złotych? Jak sprawdzałem w katalogu to pasuje taka która kosztuje niestety 250 złotych
Proszę bardzo, nawet potaniała:
http://allegro.pl/sonda-lambda-denso-ma ... 24960.html
Dokładnie od nich kupuję zawsze sondy, możesz tutaj a możesz przez ich stronę zamówić również, ja na alledrogo biorę ;–)
Jak sam będziesz wymieniał (potrzebujesz zacisków do złączek rurkowych – czy jak to się zwie) to mają na stronie instrukcję jak podłączyć a jak nie no to mechanikowi wydrukować, tnie się kabelki od starej i łączy z nową, ale ważne, żeby według instrukcji podłączyć – inaczej nie będzie działać wiadomo, bieguny od grzania to są takie same, więc nie da się pomylić, zostają tylko dwa od odczytu ale instrukcja jest jasna i prosta.
Wielosezon akurat to obojętne, co do spalania, ale co to znaczy standardowy rozmiar opon? Ja Ci wyżej podałem, że różne są te standardy, ale to nie ważne (jaki masz tak sobie sam odpowiesz, na drzwiach masz wlepkę) podałem dla porównania, żebyś wiedział jak to wygląda, że różnie ludzie mają w takim samym modelu a przy 90KM to ma znaczenie czy 14" czy 15" felga, czy 175 czy 195 nawet na 16" 205 ludzie jeżdżą i 17" też, także różne spalania, ale 11L w mieście Poznań nie jest źle – chociaż wiadomo jakby mniej paliła to super by było
Ja sam chcę wrócić na 626 GW i liczę się z takim spalaniem BP bo LPG jednak się niezbyt kalkuluje wliczając naprawy i serwisy i opłaty...
I grzej ją na obroty bo się zamuli to autko biedne Dla mnie Madzie są jak członek rodziny i trzeba dbać o nie.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6