Jaki bezpieczny zakres obrotów w 2.0 115KM

Postprzez Vister » 20 gru 2017, 07:49

Cześć!
Od początku posiadania Madzi zastanawia mnie jedna rzecz. Jaki jest "bezpieczny" zakres obrotów tych samochodów, tj. do jakich obrotów możemy bez żadnych obaw przyspieszać.
Ze względu na walnięte poduszki w moim przypadku mam w zwyczaju zmieniać biegi już przy 2500-3000 obrotów. Czy to nie jest trochę za mało jak na ten silnik? Lepiej trzymać niższe obroty, czy wyższe?

Proszę o jakieś wskazówki, bo jeżdżąc Accordem 1.8vtec obroty sięgają do 4000-4500rpm przed zmianą biegów, ale tam kultura pracy jest zupełnie inna.

DZIĘKUJĘ za pomoc i wybaczcie za takie laickie pytanie.
Początkujący
 
Od: 24 lip 2016, 20:06
Posty: 28 (1/0)
Auto: Mazda 626, 2.0 115KM, 1999r.

Postprzez Dominator » 20 gru 2017, 09:06

Do 4000 jest ok. Powyżej to już dość dynamiczna jazda. Choć ja osobiście najczęściej korzystałem z zakresu 3000-3500.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez sebekle » 20 gru 2017, 16:38

poniżej 2tys raczej nie ma co trzymać przy przyspieszaniu a powyżej 4 zaczyna palić jak smok bo w OL wchodzi
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Sonek » 20 gru 2017, 22:51

Co to jest OL?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 18:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez Zbyniek6 » 21 gru 2017, 12:09

Jeżdżę podobnie jak Dominator. Ogólnie to staram się nie schodzić poniżej 1600, a jeśli już to jadąc ze stałą prędkością bez duszenia gazu. Średnio dynamiczna jazda to dla mnie zmiany biegów przy 2800-3200. Nie ukrywam, że lubię od czasu do czasu dać do czerwonego pola, auto dostaje fajnego kopa powyżej 4000. Nasz FSy mają wysoko moment obrotowy tj. przy 4500.

Nasze auta lubią obroty a silnik jest tak skonstruowany, że nie ma obaw do ich częstego używania. Zdecydowanie gorsze dla silnika jest duszenie gazu przy niskich obr aniżeli przy wysokich.
Ostatnio edytowano 21 gru 2017, 22:18 przez Zbyniek6, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 25 lip 2016, 11:31
Posty: 17
Auto: Mazda 626 GF 1998r, 2.0 115KM (FS)

Postprzez sebekle » 21 gru 2017, 16:41

OL-open loop. ogólnie zmienia się sterowanie czasem wtrysku i kątem zapłonu i przede wszystkim nie korzysta z odczytów sondy lambda. być może innych czujników też nie używa. AFR leci wtedy na bogato. w CL (closed loop) stara się utrzymywać na optymalnym poziomie czytając sondę lambda
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6