Analiza błędów GW 2.0

Postprzez kudlacz78 » 11 paź 2017, 00:46

Witam.
Walczę z madzią od roku tzn. szarpanie, dławienie bliżej nieokreślone itp(nawet strzał się zdarzył).
Na gazie lepiej, gdy się przełącza od razu dostaje mocy, choć czasem czuć jak przerywa i gaśnie na jałowym.

Zaślepiłem EGR jeszcze przed awarią.

Odpinałem sondę, nie pomagało.
Wymieniłem przepływomierz i całą przepustnicę z iac (po podmiance od szwagra było ok).
Tuż po wymianie była poprawa, ale potem kicha (chyba reset pomagał)

Nabyłem w końcu ELM działający z forscanem.
Prosiłbym o pomoc w analizie błędów.
Jeśli chodzi o sondę (P1131,P1132) , wiadomo, olej ,lpg i czas zrobiły swoje.
Bardziej interesuje mnie problem:
P1409 – Usterka w obwodzie EVR – to EGR?– był odłączony i zaślepiony więc chyba można odpuścić.
P1504 – Usterka obwodu IAC (m.in PCM uszkodzony – tzn sterownik silnika?)

Logów raczej nie da się zapisać w forscan, więc mogę dodać to co zauważyłem na oscyloskopie.
-kąt wyprzedzenia zapłonu skakał jak wściekły, podobnie jak obroty.
-sonda 0,45V
-napięcie na przepustnicy: otwarta- 4,17V, zamknięta 0,47V
-kąt otwarcia był widoczny podczas jazdy i były to dziwne liczby: -20000, -40000, 10000 itp. (nie sposób było tego odnieść do kąta otwarcia choćby to były inne jednostki).
Gdy wybrałem opcję przez śledzenia przez OBD, kąt przy zamkniętej 9,4 przy otwartej 83.
Podobnie w aplikacji Torque.
-nie rozumiem też wyników z czujnika położenia wałka rozrządu.
Opcje low i high. Częściej stał na low, czasem zmieniało się to jakby w równych odstępach czasu.

IAC mam jeszcze stary, mogę podmienić jeszcze dla testów.
Proszę o porady bo już byłem złomowania bliski ale z wdzięczności za bezawaryjną eksploatację i sympatię do marki nie dałem rady. :|
Początkujący
 
Od: 2 lip 2013, 12:32
Posty: 19
Skąd: Brwinów
Auto: mazda 626 gw 2,0 1999r lpg
mazda 323F bg 1,6 16V 93r lpg (była)

Postprzez grzech_z » 11 paź 2017, 08:08

Sprawdzałeś szczelność dolotu – oczywiście? Spryskałeś na chodzie cały dolot?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez lukaszrg » 11 paź 2017, 09:47

Przede wszystkim musisz mieć sprawna sondę. Powinna ona ładnie oscylacyjna do 1V .Następna kwestia to egr. Evr to właśnie egr. Pisałeś że zaslepiles i odpioles. Wlasnie można zaslepic ale kostka musi być wpieta. Jeśli chodzi o IAC to podmien i zobacz czy błąd wraca.
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez kudlacz78 » 14 paź 2017, 19:12

Podmieniłem IAC, niewiele to pomogło.
Postanowiłem zajrzeć do czujnika położenia wałka rozrządu.
Okazało się , że był zasyfiony więc wyczyściłem. Po krótkich testach wydaje się ok.
Po regulacji obrotów, nawet toczy sie na jedynce i dwójce bez gazu :D .
Mam nadzieje, że to było przyczyną. Uszczelka pokrywy przy wymianie rozrządu na szybko kupiona w sklepie (reinz) zapewne przecieka. Wg mechanika, w porównaniu z oryginałem była cienka więc podsilikonował i tak to niewiele dało.
Jutro postaram się przeprowadzić dłuższe testy w pełnym zakresie temperatury silnika.
Początkujący
 
Od: 2 lip 2013, 12:32
Posty: 19
Skąd: Brwinów
Auto: mazda 626 gw 2,0 1999r lpg
mazda 323F bg 1,6 16V 93r lpg (była)

Postprzez kudlacz78 » 17 paź 2017, 12:45

niestety, madzia po odpaleniu na zimnym silniku zaczęła szarpać, że nie dało się jechać. Po jakimś czasie ustąpiło, ale mimo wszystko dusi się. Jedyne co to stabilne obroty pozostały ... na gazie również... do momentu kiedy wkurzony zresetowałem ją.
Możnaby jeszcze czujnik położenia wału zobaczyć, choć tam już będzie tochę korowodu z dobraniem sie zapewne. :|
Początkujący
 
Od: 2 lip 2013, 12:32
Posty: 19
Skąd: Brwinów
Auto: mazda 626 gw 2,0 1999r lpg
mazda 323F bg 1,6 16V 93r lpg (była)

Postprzez lukaszrg » 18 paź 2017, 01:44

Może przyszedł czas na ustawienie zaworów?! Sprawdź też czy rozrząd jest wpozadku. U mnie kiedyś na walku ssacym przeskoczyl o 1 zęba i mocy nie miałem
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez Slawik » 7 lis 2023, 18:40

Czy ktoś z Was miał odnośnie błedu P1131,
Takie 3 warianty usterek a jeżeli tak to na której się skupić
Bo rozumie że sonda jest dobra skoro co jakiś czas wyskakuje ten błąd
Załączniki
IMG_20231107_145104_compress70.jpg
Początkujący
 
Od: 1 gru 2021, 15:51
Posty: 2
Auto: Mazda 626 kombi 1.8 benzyna 1999 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6