Strona 1 z 1

Wskaźnik temperatury wskakuje na HI, nawet przy zimnym silni

PostNapisane: 22 mar 2006, 13:47
przez aro1976
Witam

Mam mazdę jak w tytule i od początku mam problem z czujnikiem temperatury.
Jak jest zupełnie zimna (po nocy), włączam silnik i po ok 20 sekundach wskazówka temp zaczyna się szybko podnosić i przechodzi nawet powyżej HI, na maxa do góry. Jak wyłącze i włącze ponownie to od razu wskakuje na samą górę.
Silnika można bez problemu dotknąć nie jest gorący. Jak popracuje załącza się nawet wiatrak przy chłodnicy po pewnym czasie, więc wszystko wygląda normalnie. Czujnik temperatury silnika wymieniono mi na nowy i dalej to samo :( Macie może jakiś pomysł ??
Mój mail aro1976@wp.pl gg: 6783666.

Re: Wskaźnik temperatury wskakuje na HI, nawet przy zimnym s

PostNapisane: 22 mar 2006, 15:16
przez magicadm
aro1976 napisał(a): Czujnik temperatury silnika wymieniono mi na nowy i dalej to samo


A ten co wymieniał nie ma żadnego pomysłu???

Re: Wskaźnik temperatury wskakuje na HI, nawet przy zimnym s

PostNapisane: 22 mar 2006, 15:59
przez aro1976
magicadm napisał(a):
aro1976 napisał(a): Czujnik temperatury silnika wymieniono mi na nowy i dalej to samo


A ten co wymieniał nie ma żadnego pomysłu???


Nie, to mechanik, wysłał mnie z tym do elektryka, jeszcze nie byłem, a słyszałem różne opinie, że może zwarcie, albo komputer....

PostNapisane: 22 mar 2006, 16:03
przez Grzyby
Ja obstawiam na zaśniedziały styk przy czujniku.
Zdejmij, przeczyść, załóż i zobacz co będzie.

PostNapisane: 22 mar 2006, 16:19
przez aro1976
Styk był czyszczony przed zmiana czujnika – nie pomogło :(

PostNapisane: 22 mar 2006, 16:22
przez Grzyby
Przed zmianą objawy były identyczne?

PostNapisane: 22 mar 2006, 16:25
przez bajer0
a ja stawiam na przetarty kabel. U mnie ten wskaznik sterowany jest masa (jak kabelkiem dotkne do masy, to na desce mam temperature na max. Sprawdz kabelki idace od czujnika do deski i sprawdz, czy sie gdzies nie przetarl :]

PostNapisane: 22 mar 2006, 16:27
przez Grzyby
bajer0 napisał(a):a ja stawiam na przetarty kabel

bardzo prawdopodobne, że gdzieś nie łączy/lub zwiera – tylko zastanawia mnie że nie idzie na maxa od razu tylko po jakimś czasie?

PostNapisane: 22 mar 2006, 16:29
przez bajer0
hmmm moze byc jeszcze zapowietrzony uklad. Wtedy robi sie poduszka powietrzna przy czujniku, ktory nie jest zanurzony w plynie chlodniczym i objawy beda takie same.

PostNapisane: 22 mar 2006, 16:31
przez Grzyby
W sumie odpowietrzyć nie zaszkodzi..........

PostNapisane: 22 mar 2006, 16:53
przez aro1976
obajwy były identyczne przed i po zmianie czujnika :(
Sprawdzę przewody i odpowietrzę – mam nadzieję, że pomoże.
Dzięki za porady.

PostNapisane: 22 mar 2006, 22:26
przez Waluś
bajer0 napisał(a):Wtedy robi sie poduszka powietrzna przy czujniku

Wtedy nic nie pokazuje :P jak nie jest umoczony to oszukuje w dół bo podgrzać go może tylko para wodna, a jak jej nie ma to nie będzie wskazania.

Grzyby napisał(a):W sumie odpowietrzyć nie zaszkodzi

ale to fakt hihi

PostNapisane: 22 mar 2006, 22:33
przez magicadm
xANDy napisał(a):czyli przynajmniej jedno masz z głowy – zawsze ciepły silnik. Taki patent przyda się na zimę (darmowe webasto?) :D


Dobre:)

Idąc dalej – ja poproszę – "zawsze pełny zbiornik paliwa" <lol> <lol> <lol>

A w temacie – pomierz omomierzem odczyty bezpośrednio na czujniku.

PostNapisane: 23 mar 2006, 11:58
przez Grzyby
Proszę o trzymanie się tematu
(post Xandego poleciał do kosza, w post magicadm)nie ingeruję)