Strona 1 z 1

Błąd P0102 + P0421

PostNapisane: 27 mar 2017, 20:52
przez zdzich
Mazda 626 2002 rok 2,0 136 HP
Błędy jak w temacie , testowane Forscan-em przez ELM , bez uruchamiania silnika .
Check zapalił się 20 km po tankowaniu . Brak oznak wzrostu zużycia paliwa , braku mocy ani żadnego dławienia . Start tez normalny .
Problem w tym że córka jest w trasie tym samochodem i ma do przejechania jeszcze z 700 km do domu .
Filtr powietrza sprawdzony i jest raczej OK .
Obawiam się przytkanego katalizatora , dlatego poradziłem jej kontrolowac spalanie i nie gazować na maxa . Wyjeździć paliwo i zatankować porządne z jakimś uzdatniaczem .
CO JESZCZE MOŻNA TU ZROBIĆ ???
Jak testować drożność układu wydechowego ?

PostNapisane: 28 mar 2017, 15:54
przez lukaszrg
Jak kat byłby zatkany to auto by nie miało mocy

Re: Błąd P0102 + P0421

PostNapisane: 3 kwi 2017, 18:12
przez zdzich
Testowałem dalej ...
Sonda lambda pierwsza (Bank 1 Nr 1)oscyluje 0.00 – 0.74 V , a więc chyba nieźle
Grzanie sondy pierwszej – On
Poprawki krótkoterminowe oscylują na wolnych obrotach -2% +2% , długoterminowe prawie zerowe
Przepływ powietrza na wolnych obrotach ok 2 g/s , wzrasta po dodaniu gazu .

I TERAZ PYTANIE : czy ten silnik ma drugą sondę za katalizatorem ???
Grzanie sondy Bank 1 Nr 2 – Off
Oscylacji sondy 2 brak , stoi na zero

Teoretycznie po roku 2000 obowiązuje EURO 3 , czyli druga sonda powinna być ....

Czyli co ? Druga sonda do wymiany ??? (jeśli jest)

Skasowałem błąd , zobaczymy czy wróci ...

PostNapisane: 5 kwi 2017, 08:35
przez lukaszrg
Jest tylko jedna sonda