Strona 1 z 1

Remont silnika FS

PostNapisane: 24 gru 2016, 10:00
przez trabisp
Witam wszystkich zabralem sie za remont silnika w mojej mazdzie GW 2.0 115KM
jako ze blok ,cylindry trzeba dac do szlifu musialem dobrac nowe tloki nadwymiarowe i tu mam problem bo tloki niby wsztystkie wymiary takie same oprocz jednego – głebokosci denka jest w nowym tloku glebsze o 2 mm
mam pytanie do wszystkich moze ktos wie czy silnik bedzie bardzo odprezony ( bo goscie ze sklepu powiedzieli ze napewno sie troche odprezy ) czy te tloki specialnie tak robia?? ale z drugiej strony troche zwiekszy sie pojemnosc wiec ciekawy jestem w jakim stopniu silnik moze stracic moc


mam pytanie czy skladac na tych czesciach czy moze wstawiac tuleje do bloku i dac oryginalne tloki
bardzo prosze o rade

PostNapisane: 25 gru 2016, 16:43
przez chudya
trabisp napisał(a):zwiekszy sie pojemnosc

Pojemność skokowa się nie zwiększy. Co najwyżej pojemność komory spalania, przez co właśnie spadnie stopień sprężania.

Re: Remont silnika FS

PostNapisane: 25 gru 2016, 19:18
przez trabisp
Hej dzięki za odpowiedź a dlaczego się nie zwiększy pojemność jak tłoki są nadwymiarowe?
T

Re: Remont silnika FS

PostNapisane: 25 gru 2016, 19:26
przez chudya
Miałem na myśli zmianę spowodowaną innym denkiem.
Wzrost średnicy będzie w zasadzie nieznaczny w odniesieniu do średnicy, przez co wzrost pojemności także chyba nie ma znaczenia.

Re: Remont silnika FS

PostNapisane: 25 gru 2016, 19:46
przez trabisp
A jak myślisz jaki może być spadek sprężania normalnie jest koło 14 ile może być ?

Re: Remont silnika FS

PostNapisane: 25 gru 2016, 20:19
przez chudya
To przecież zależy od tego, o ile większa będzie komora spalania/o ile i w jaki sposób pogłębione będzie denko. Tego chyba nikt Ci nie powie, chyba że się mylę ...

PostNapisane: 25 gru 2016, 20:23
przez trabisp
jest głębszy od 2 milimetry to z wymiarów nowego tłoka

Re: Remont silnika FS

PostNapisane: 25 gru 2016, 20:27
przez chudya
Ale to, niestety nic mi nie pomoże, bo nie wiem, czy jest niższy o 2km na całej powierzchni i nie znam oryginalnej pojemności komory spalania.

Re: Remont silnika FS

PostNapisane: 25 gru 2016, 20:30
przez trabisp
Cały tłok jest identyczny jak nominał tylko samo zagłębienie jest głębsze o 2mm i wycięcia pod zawory są głębsze o 2 mm

Re: Remont silnika FS

PostNapisane: 25 gru 2016, 20:38
przez chudya
Różnice będą nieznaczne. Nawet szkoda się zastanawiać, moim zdaniem. Jeden cylinder ma 500cm3.komora spalania jest 14 razy mniejsza, czyli ok. 35cm3. 2mm wysokości w niektórych miejscach tłoka co znaczy? Raczej niewiele.
Jeśli się mylę, proszę mnie poprawić.

Re: Remont silnika FS

PostNapisane: 26 gru 2016, 11:40
przez trabisp
Podobnie myślę jak ty też mi się wydaje że różnica nie powinna być duża ale chciałem się doradzić dzięki za zainteresowanie tematem pozdrawiam

Re: Remont silnika FS

PostNapisane: 28 gru 2016, 09:57
przez grzech_z
Fajowo by było gdybyś jakąś fotorelację zamieścił :)