Strona 1 z 1

Silnik FS – 115 KM czy 136KM – jak poznać różnicę?

PostNapisane: 5 mar 2006, 12:16
przez Gość
Witam poszukuję informacji na temat różnic w silnikach FS 115 i 136 KM.Chciałbym wiedzieć czy to jest tylko kwestia wymiany ECU ,czy potrzebna jest jeszcze ingerencja w sam silnik (obniżenie głowicy,wtryskiwacze itd.)
Pozdrawiam

PostNapisane: 5 mar 2006, 12:32
przez Jaksa
pad70 napisał(a):FS 115 i 136 KM
Nie tylko ECU , w silnikach 136PS masz inny wał korbowy oraz głowice ( zawory/gniazda )

P.S. Uzupełnij profil bo nie wiemy jakim autem jezdzisz

PostNapisane: 5 mar 2006, 13:06
przez Gość
Sorki za niedostateczny profil ,już się poprawiłem. <glupek2>

PostNapisane: 5 mar 2006, 13:16
przez Jaksa
pad70 napisał(a):już się poprawiłem
Teraz wszystko jasne – srebrne kombi :)

PostNapisane: 5 mar 2006, 13:36
przez Riki
Jaksa a powiedz po jakich szczegółach rozpoznac te dwa silniki?? wujka znajomy zakupil GF FS i nie wiemy ile ma KM :P ale ma juz 310tys.km :]
pozdr

Jak sprawdzic czy to silnik 115 KM czy 136 KM ??

PostNapisane: 12 paź 2009, 12:56
przez trabisp
hej zamierzam kupic 626 z silnikime 136 KM i mam pytanie jak sprawdzic czy to jest 136 a nie 115 gdzie to jest w VIN ?? czy na tabliczce jakis kod ???
bardzo dzikeuje za odpowiedz

Edit by MazDarek – połączyłem z podobnym

PostNapisane: 12 paź 2009, 14:00
przez PLaster
cicho, już się nie spierać!!
trabisp napisał(a):jak sprawdzic czy to jest 136 a nie 115

znajdź nr komputera i sprawdź, w tym wątku pisałem o pewnej stronie gdzie to można sprawdzić.

PostNapisane: 13 paź 2009, 08:56
przez Radex
wklejasz tu VIn i Ci powinno wyskoczyć ile KM

http://www.mazda-fun.net.ru/vin/

mi normalnie wyskakuje ze wersja 136

PostNapisane: 13 paź 2009, 22:18
przez PLaster
jak się nie mylę to wszystko jest na tabliczkach znamionowych pod maska, bynajmniej w GD tak jest

PostNapisane: 16 paź 2009, 14:17
przez marcin73
Ponownie zadaję pytanie w tym wątku...wcześniejsze zostało przeniesione do wątku o innym modelu auta.
Na stronie klubowej w "warsztacie i obsłudze" – oznaczenia generacji(...) wyczytałem, że silnik FS to 2.0 a KL to 2.5 i dalej, że do silnika KL montowano automat GF4A-EL a do FS LA4A-EL (CD4E). Rozumię zatem, że jeżeli ktoś ma w Mazda 626 GF 1998 2.0 100 KW automat GF4A-EL to silnik jest inny niż FS?

PostNapisane: 16 paź 2009, 15:35
przez MazDarek
marcin73 napisał(a):Rozumię zatem, że jeżeli ktoś ma w Mazda 626 GF 1998 2.0 100 KW automat GF4A-EL to silnik jest inny niż FS?

Czterocylindrowy silnik w GF o pojemności 2.0 niezależnie od mocy to zawsze FS. Nie tylko strona klubowa, ale wszystkie dostępne źródła podają, że GF z takim silnikiem do końca produkcji miała fordowską skrzynię LA4A-EL (CD4E). Skąd pomysł, że masz GF4A-EL?

PostNapisane: 18 paź 2009, 12:52
przez marcin73
Ponieważ wszedłem do kanału pod auto z latarką pogrzebałem w wśród kabli i na jednym dochodzącym do skrzyni jest firmowa opaska – naklejka, na której to właśnie jest napisane.
Od dłuższego czasu próbuję dowiedzieć się jak poznać jaka skrzynia biegów jest w danym samochodzie. Pytam tutaj ale w zasadzie wszystkie informacje to tylko książkowa wiedza. Postanowiłem zatem poszukać bezpośrednio na lub pod autem. Pomyślałem, że musi być jakaś tabliczka lub jak to w przypadku wielu samochodów naklejka. Na samej skrzyni nie ma tabliczki ale za to na jednym z przewodów (a raczej cienkiej rurce z tworzywa ,w której idą jakieś kable) jest naklejka.