Mazda 626 V zaa 1500zł... Wymiany pierdoły rady

Postprzez bananek8383 » 5 paź 2016, 20:21

Witam, jak w temacie można się domyślić kupiłem madzię za śmieszne pieniążki ;) Rdzawa nie jest poza rudą na krawędziach wewnętrznych drzwi, ale potrzebuję trochę pomocy by dojść z nią do ładu i składu ;)
24.10.1997 roczek silnik 1.8 z gazem zwykłym i jak to z autem za niewielkie pieniądze trzeba podinwestować :) co wymieniłem/zakupiłem:
-filtry powietrza/oleju(Jeszcze niewymienione)/gazu/kabinowy
-olej GM (oplowsski 15w40)(Jeszcze niewymienione), nowy płyn chłodniczy i spryskiwaczy <czarodziej>
-paski klinowe oba
-nowych bezpieczników trochę dla pewności
-nowe przewody JP158 janmora
-nowe świece Bosha
-Nowa uszczelka pokrywy zaworów
-Końcówki drążków kierowniczych RUV (Jeszcze niewymienione)
-2 opony zimowe przód z wymianą
Graty na 900 zł

Wszystko było by ok ale mam parę problemów, forum przetrzepuję ale przez to że czytam dokładnie trochę tego jest ;) a problemy są upierdliwe :) Na domiar złego ubezpieczenie mi przybili 1800zł... : <glupek2>
1. Na przednim lewym kole mam trochę dziwny luz że po zdjętym kole mogę poruszać o jakieś 2-4mm całą tarczą i trochę to irytuje w czasie jaazdy jak czuję że koło chce odjechać...
2. Problem mam z instalacją el. bo poprzedni właściciel po spaleniu stacyjki trochę skrócił instalację... więc szukam jakiejś instrukcji do kabli w samochodzie (irytuje jazda z włączaniem przeciwmgielnych jako hamulec...) czy też klimatyzacja dmuchająca tylko na 4 prędkości...
3. Często dojeżdżając do skrzyżowania po prostu mi gaśnie albo przy redukcji szczególnie z 3>2 obroty spadają na dół i zdech :P mimo że da się jeździć to na domiar złego maaksymalnie na gazie i benzynie 152km/h, a oleju wtedy idzie...

Jeśli macie jakieś pomysły będę wdzięczny za wszelką pomoc, i i ewentualne pytanie czy jest sens remontować silnik czy lepiej ściągnąć coś sprawnego z szwecji lub uk, ewentualnie czy jest możliwy swap na 2.0.... <oczy>

Dopisano 5 paź 2016, 20:37:

Ps. Kto mi może coś powiedzieć na temat Odmy bo parę osób mi mówiło że możliwe że mam problem z odmą i coś ją należało by przerobić :) przeważnie to mechanikę ogarniam ale w motocyklu a tam z tym się nie spotkałem na moim poziomie doświadczenia ;)
Ostatnio edytowano 7 paź 2016, 12:32 przez bananek8383, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2016, 01:20
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 626 V 1.8 lpg 97 hatback

Postprzez Eklerek323f » 5 paź 2016, 23:23

1. Na przednim lewym kole mam trochę dziwny luz że po zdjętym kole mogę poruszać o jakieś 2-4mm całą tarczą i trochę to irytuje w czasie jaazdy jak czuję że koło chce odjechać...

Drążek kierowniczy lub końcówka drążka ma luz i chodzi całość, ewentualnie sworzeń

3. Często dojeżdżając do skrzyżowania po prostu mi gaśnie albo przy redukcji szczególnie z 3>2 obroty spadają na dół i zdech :P mimo że da się jeździć to na domiar złego maaksymalnie na gazie i benzynie 152km/h, a oleju wtedy idzie...

Polecam dział modelowy i temat sprawdzania błędów, tutaj może się okazać padnięta przepływka, ale lepiej migaj błędy.

Swapy są możliwe i na 2.5 v6 jak u mnie a janmory nie były dobrym wyborem :D

Pozdrawiam <spoko>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez grzech_z » 6 paź 2016, 15:13

Eklerek323f napisał(a):
janmory nie były dobrym wyborem :D
Pozdrawiam <spoko>


to nie janmory ale zakup tego egzemplarza <glupek2>
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez bananek8383 » 7 paź 2016, 12:34

Dziś trochę walczę z ogarnięciem elektryki <glupek2> zapłon zrobiony na guzik z odrzutowców to jest coś :D tylko muszę ładnie otworek zrobić w desce żeby wyglądało ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2016, 01:20
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 626 V 1.8 lpg 97 hatback

Postprzez dzul » 7 paź 2016, 14:12

mi kiedyś podobnie działo się w oplu z tą redukcją i przy ruszaniu. okazało się że masa słabo dolegała.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez PeKa » 12 paź 2016, 10:48

Problem ze spadającymi obrotami gaśnięciem na pb i lpg czy tylko na lpg? Z luzem na kole obstawiałbym jednak sworzeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez bananek8383 » 15 paź 2016, 22:35

No byłem u mechaniora i na kanale od razu powiedział że sworzeń na wahaczu woła o pomstę do nieba, ugadałem się na wymianę tylko zastanawiam się czy nie będę musiał całego wahacza wymienić :/ coś tam gderał ale zapatrzony byłem w podwozie madzi <czarodziej> <rotfl>
A problem jest tylko na gazie, na benzynie stoi równo jak trzeba ale na gazie trzyma dobrze a potem zjazd i do 200-300 obrotów i czasem do zera :/ trochę irytująca sprawa bo w trakcie jazdy jak chciał bym dojechać na luzie do świateł to gaśnie momentalnie...
Klemy dobrze dociśnięte i skręcone :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2016, 01:20
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 626 V 1.8 lpg 97 hatback

Postprzez grzech_z » 16 paź 2016, 15:54

bananek8383 napisał(a):coś tam gderał ale zapatrzony byłem w podwozie madzi <czarodziej> <rotfl>
A problem jest tylko na gazie


sworzeń jest wymienny ale nie według ASO :) – wybór należy do Ciebie. Jak wymienisz sam sworzeń to koniecznie go przyłap spawem w kilku miejscach.
Co do obrotów na gazie – mazdy nie lubią valteków. U mnie po wymianie na gegi – jak ręką odjął :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez motylek322 » 16 paź 2016, 19:28

Fakty:
1. gaśnie na LPG podczas jazdy i wrzuceniu na luz.
2. gaz zwykły nie wtrysk.
3. dolot szczelny na 110%
jeżeli na trzy powyższe pytania odpowiedz brzmi "tak" to stawiam, ze nie masz zmienionego dolotu powietrza. Tak na próbę zdejmij dolot powietrza tz. ten płaski czarny element zaraz nad chłodnicą. Pozostałą rurę ustaw tak aby powietrze było zasysane z komory silnika a nie wtłaczane siłą podczas jazdy. Jak eksperyment powiedzie się i przestaną spadać obroty napiszę co zrobić dalej.

PS
chyba odpowiedz umieściłem w złym miejscu. Może pytający doczyta :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez bananek8383 » 17 paź 2016, 16:42

Grzechu : Oki sworzeń się zrobi i będzie miodzio, dzięki za rady, kojarzysz ile kosztowała cię wymiana valt na gegi ?

motylek : poprawiło się trochę ale na godzinę jazdy po mieście parę razy spadało do około 100 :) ale tak czy siak silnik mam do wymiany <glupek2> sprzedawcy w sklepach i teoria "stary samochód szkoda lać lepszy olej" ... tak więc co by nie było kupię Silnik ! <nauka>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2016, 01:20
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 626 V 1.8 lpg 97 hatback

Postprzez grzech_z » 18 paź 2016, 08:46

bananek8383 napisał(a):Grzechu : Oki sworzeń się zrobi i będzie miodzio, dzięki za rady, kojarzysz ile kosztowała cię wymiana valt na gegi ?

... tak więc co by nie było kupię Silnik ! <nauka>


200 za listwę ale nie pamiętam ile montaż i regulacja bo równocześnie butlę wymieniałem. W każdym razie chyba 3 rok mazda na nich śmiga bezproblemowo.
O silnik pytaj tu: roman.hencar@gmail.com. Pan Roman rzetelnie doradzi. Spróbuj powołać się na forum i targuj się choćby o to, by jak najmniej odkręcał od silnika przed wysyłką. Ja np nie pomyślałem o rozruszniku i właśnie wczoraj u Romana musiałem dokupić ;)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez bananek8383 » 19 paź 2016, 12:55

Dzięki wysłałem zapytanie :) jestem w stanie nawet pojechać te 350 km :D żeby od razu silnik wymienili ja sobie bym 2 dni przekoczował gdzieś i powrót z bananem na ryju ;P kurde leci 4 tyś km a ja muszę kolejną bańkę oleju dokupić :D nerwy mi się skończą to kupię bitą z zagramanicy i cały przód przespawam żeby było taniej <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2016, 01:20
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 626 V 1.8 lpg 97 hatback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6