Map sensor

Postprzez Sonek » 9 sie 2016, 09:00

Dzień dobry,

Będą próbował się połączyć z moją instalacją gazową BRC i sprawdzić jak to chodzi, ale nie wiem czy mam map sensor. W razie czego chciałbym skorzystać z sensora OEM, tylko pytanie gdzie się takowy znajduje?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez sebekle » 9 sie 2016, 16:41

nie ma map sensora. jest przepływomierz. a nawet jakby był to wątpię żeby odpowiadał charakterystyką temu do gazu
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Sonek » 16 sie 2016, 15:01

Pytanie wzięło się z problemów z szarpaniem na gazie. Świecie wymieniłem, kable sprawdziłem – przebicia nie mają chociaż wody tam napsikałem fes. Takie rzeczy niestety są pod maską, ale skąd wziąć zamiennik/nowe? http://iv.pl/images/72984207518491485889.jpg Strasznie ta rura przed filtrem powietrza wygląda, ale czy może powodować problemy?

A mianowicie problemy z dodawaniem gazu po puszczeniu go i z trzymaniem stałej prędkości w pewnym zakresie obrotów (około 3k).
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez motylek322 » 16 sie 2016, 16:53

Sonek napisał(a):... Strasznie ta rura przed filtrem powietrza wygląda, ale czy może powodować problemy? ...

Owiń (uszczelnij) to pęknięcie taśmą i zobacz czy to coś pomoże. Jeżeli tak to warto będzie ją wymienić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Sonek » 16 sie 2016, 17:20

Tak się zastanawiałem czy taśma może coś dać. Kupię jakąś szarą szeroką i spróbuje, dzięki!
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez sebekle » 16 sie 2016, 17:57

nic nie pomoże. ona jest jeszcze nawet przed filtrem. gaz do regulacji ewentualnie jak trochę nalatane to reduktor do regeneracji i wtryski zapewne
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Sonek » 16 sie 2016, 18:11

A jak mam to zdiagnozować?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez sebekle » 16 sie 2016, 20:45

brc znaczy drogo. jak się nie ma dobrego gazownika to czeka zakup interfejsu, studiowanie forum o lpg i samodzielne sprawdzanie tropów
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Sonek » 16 sie 2016, 21:29

Tak, ale wszystko chyba rozbija się o ten map sensor...
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez sebekle » 17 sie 2016, 17:13

map sensor się przydaje jedynie przy strojeniu. potem można odpiąć i raczej nic nie powinno się dziać. problemy mogą być jeśli czujnik ciśnienia gazu się sypie
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Sonek » 17 sie 2016, 17:31

Ok, ale chodzi mi o to czy samym interfejsem będę wstanie zobaczyć, że wtryski nie domagają lub reduktor.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez sebekle » 18 sie 2016, 17:41

z reduktorem jest bardzo łatwo-jak spada ciśnienie przy bucie na maksa to kiepsko, jak się kołysze ciśnienie góra-dół to też. z wtryskami gorzej. jak nie pomogą regulacje to dopiero bym się za nie zabrał. ile kilometrów mają przejechane?
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Sonek » 18 sie 2016, 20:17

Tego nie wiem kupiłem z instalacją samochód. Według tego co mi wciskał będą miały teraz 80tyś.

Przy bucie na maksa nie odczuwam żeby autko coś szarpało czy tego, rozkręca się i tyle :)
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez grzech_z » 19 sie 2016, 08:41

Sonek napisał(a):A mianowicie problemy z dodawaniem gazu po puszczeniu go i z trzymaniem stałej prędkości w pewnym zakresie obrotów (około 3k).


Jakoś nie kumam – podczas dodawania gazu Ci szarpie? Jeżeli tak i na wyższym biegu pomiędzy 2,5 a 3 tys. obr to na 99% kable. Te nie muszą świecić by psuć radość z jazdy :( Miałem tak z NGK.
U mnie przy 2800 potrafi szarpnąć. Z tym że u mnie to na 100% santechy ale swoje przejechały :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Sonek » 19 sie 2016, 10:33

W zakresie pomiędzy 2,5 a 3 ma takie szarpnięcia "przeskoki" jak trzymam dany poziom gazu i się jej coś odwidzi. Wtedy albo jak troszkę dodam albo odejmę i zwolnię to jest dobrze.

Szarpie raz mocniej raz słabiej (szczególnie na 2) gdy dodaje gazu, ale szczególnie gdy go wcześniej nie miałem, jechałem bez gazu. Gdy tam się rozpędzam i wcisnę jest ok. Przykładowo toczymy się na dwójce i trzeba dać w palnik bo leci islamista z maczetą to by szarpała niesamowicie, ale po chwili się rozpędzi i pójdzie.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez grzech_z » 19 sie 2016, 10:47

Sonek napisał(a):W zakresie pomiędzy 2,5 a 3 ma takie szarpnięcia


Moim skromnym zdaniem – kable. Kup w necie i wymień. Jak objaw minie to postawisz pifko jak nie to odeślesz kable :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Sonek » 19 sie 2016, 12:50

Oddanie to jest jakiś pomysł, ale podtrzymujesz go jak powiem, że normalnie w tym zakresie jeżdżę, tylko te przeskoczki czasami :D ?

Żeby nie robić drugiego tematu to się spytam dlaczego w niektórych sklepach są po 300zł, a w drugich po 190 na przykład? Mowa o NGK – RC-ZX49. Ktoś jakieś pewne źródło (to tańsze) posiada?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez grzech_z » 19 sie 2016, 15:24

Sonek napisał(a):Oddanie to jest jakiś pomysł, ale podtrzymujesz go jak powiem, że normalnie w tym zakresie jeżdżę, tylko te przeskoczki czasami :D ?

Żeby nie robić drugiego tematu to się spytam dlaczego w niektórych sklepach są po 300zł, a w drugich po 190 na przykład? Mowa o NGK – RC-ZX49. Ktoś jakieś pewne źródło (to tańsze) posiada?


Moje kable świecą jak słońce na sycyli i mam objawy jak Ty, z tą różnicą że przeskoki są zawsze jak się zapomnę i zbyt mocno depnę na wysokim biegu.
Co do NGK – już kiedyś wyrażałem tu swoje zdanie o nich i kolejne kable też nie będą niebieskie :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Sonek » 19 sie 2016, 16:10

Tak czytałem o kablach też, tu NGK tam Sentechy i tak w koło. Nie widzę złotego środka :/
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez sebekle » 19 sie 2016, 16:51

bo się nie kupuje ngk w necie. sentechy u mnie rok czyli 40tys i szarpały. ngk ma tyle samo już i jeszcze się nic nie dzieje
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6