Witam,
Może któryś z zakapiorów mi pomoże bo mechanicy nie potrafią.
Mam problem z gasnącym silnikiem przy wysprzeglaniu(np. na dojeździe do skrzyżowania).
Po prostu obroty spadają z 2,3 tys do zera i silnik umiera(jadać np. 60km/h). Dzieje się to tylko na zimnym silniku ( i nie od razu bo przy ssaniu początkowym jest lepiej – chociaż też jakby się dusił). Po rozgrzaniu jest już okey. Dodatkowo od czasu tych problemów spalanie wzrosło o ok 1l/100.
Dzieje się to sama i na benzynie i na gazie. Dzieje się to też gdy na prostej drodze wrzucę luz (nie używam hamulca).
Pierwszy raz zdarzyło się to po 2 tyg powrocie z wakacji (na początku tylko od czasu do czasu, teraz to zawsze gaśnie).
Oczywiście po zgaśnięciu silnik ma problemy zapalić (muszę czasem kilka razy kręcić a normalnie zapala od razu).
Mechanicy albo niechca tego auta albo konkludują: "czekać aż się nagrzeje".
I ogólnie to mimo że auto ma 136KM to raczej jeździ dużo słabiej (nie tylko moje zdanie).
Co było sprawdzane/naprawiane (mechanicy to robili, nie ja):
Przepustnica wymieniona na używkę w której działa regulacja zaworu wolnych obrotów (nawet przy podkręceniu tych obrotów dalej gaśnie). Zmiany nie zobaczyłem więc to raczej nie to. Zawór obrotów teraz działa poprawnie. Obecnie wolne obroty to ok 650.
Nieszczelności w układzie powietrza są sprawdzone przez jakiś spray co by był wciągany przy wadliwej uszczelce czy innych elementach.
Nie widać żadnych uszkodzonych kabli, więc raczej nie było zwierzęcia pod maską.
Na komputerze 0 błędów, nigdy żadna kontrolka się nie zaświeciła w tej sprawie.
Kompresja na cylindrach 12 , 14 , 14,5 , 14
Sondy Lambda sprawdzali i niby okey a pomiary: 1: Max 0,95V min 0,055V 2: max 0,895V min 0,05V
Świece wymienione jakie 5tys temu. Były teraz sprawdzane i są w stanie b. dobrym.
Kable wys napięcia też nie tak dawno temu wymienione. Oleje i reg (LPG) tez w normie.
Auto: Mazda 626 2.0HP Benz + LPG , 300k przebieg. Rok 2002
Pozdro,
Adam
626 gaśnie tylko na zimnym
Strona 1 z 1
Uszczelka kolektora dolotowego do sprawdzenia, na zimnym silniku tz. zaraz po odpaleniu. Prawdopodobnie ma przedmuchy. Może być tak, że jak się silnik i otoczenie nagrzeje a metal rozszerzy to następuje coś w stylu samouszczelnienie. Silnik ciepły jest OK a jak zimy to 

Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6