Strona 1 z 1

Dławi szarpie nie równo pracuje na luzie.

PostNapisane: 26 wrz 2015, 19:20
przez poldek1
Witam
Jestem posiadaczem Mazdy 626 1.8 z LPG, na zimnym silniku samochód zachowuje się poprawnie, ale po przejechaniu ok. 5km samochód zaczyna się dławić, od 2-3tys obr. samochód ma poważne dławienia, odblokowuję się po 3 tyś i maksymalnym wciśnietym gazie. Wciśniecie sprzegła lub jazda na luzie kończy się poważnym falowaniem obrotów czasem wyłączeniem silnika.
Wymieniałem kable, świece, przepływomierz.
Dodam, że tak samo zachowuję się na benzynie i na gazie.
Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.

[Usunięte]

PostNapisane: 26 wrz 2015, 20:36
przez motylek322
PostTen post został usunięty przez motylek322 26 wrz 2015, 20:37.
Powód: błąd

Re: Dławi szarpie nie równo pracuje na luzie.

PostNapisane: 13 paź 2015, 15:14
przez adrinek
U mnie falowanie obrotów powodował zablokowany zawór EGR. Przeczyść lub zatkaj kawałkiem puszki od piwa i powinno pomóc <lol> . Gdzieś chyba był nawet tutorial na forum <nauka>

Re: Dławi szarpie nie równo pracuje na luzie.

PostNapisane: 14 paź 2015, 17:35
przez Dave
adrinek
A wypięcie kostki z EGR coś da? Pewnie wszystko zależy od pozycji klapki.

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.

PostNapisane: 15 paź 2015, 18:47
przez sebekle
ja mam chyba 20 groszy między kolektorem a rurką od EGR

Re: Dławi szarpie nie równo pracuje na luzie.

PostNapisane: 15 paź 2015, 19:45
przez motylek322
Często jest proponowane zaślepienie EGR-u a ja się pytam jaki będzie wynik przy badaniu technicznym. Zaślepiał ktoś i przeszedł przegląd tak normalnie bez "wspomagania" :) działań diagnosty ?

PostNapisane: 15 paź 2015, 20:38
przez sebekle
są diagności, których trzeba wspomagać żeby jednak zerknęli i powiedzieli czy coś jest nie tak. 7 lat jeżdżę ze swoimi samochodami na przeglądy i raz tylko patyka w rurę wkładali, powiedzieli że jest za dużo HC i należy się układowi zapłonowemu przyjrzeć i tyle

PostNapisane: 16 paź 2015, 08:27
przez grzech_z
motylek322 napisał(a):Zaślepiał ktoś i przeszedł przegląd tak normalnie bez "wspomagania" :) działań diagnosty ?


W życiu nie badali mi spalin :) Zresztą zawsze można podjechać do stacji obok – nasrane tych stacji teraz jak psich kup zimą :(

Re: Dławi szarpie nie równo pracuje na luzie.

PostNapisane: 16 paź 2015, 11:00
przez motylek322
Osobiście uważam, że to błąd unikać stacji diagnostycznych które rzetelnie podchodzą do sprawy. Raz pominą spaliny innym razem przegapią hamulce. Może nie zabrzmi to popularnie ale tu chodzi o nasze bezpieczeństwo. Od lat jeżdżę na stację, która przetrzepie samochód ile się da. Spaliny sprawdzają zawsze i np. dzięki temu kiedyś dowiedziałem się, że mam źle ustawiony gaz. Nie wszystko kierowca jest w stanie zauważyć / wyczuć samemu.

PostNapisane: 16 paź 2015, 15:47
przez grzech_z
motylek322 napisał(a):Może nie zabrzmi to popularnie ale tu chodzi o nasze bezpieczeństwo.


O ile chodzi o bezpieczeństwo to zgadzam się w całej rozciągłości. Jednakowoż badanie spalin to kwestia dyskusyjna. Nad elementami wpływającymi na bezpieczeństwo masz kontrolę, ale na skład chemiczny spalin już niekoniecznie.

PostNapisane: 20 paź 2015, 21:23
przez Marko91
adrinek napisał(a):U mnie falowanie obrotów powodował zablokowany zawór EGR. Przeczyść lub zatkaj kawałkiem puszki od piwa i powinno pomóc <lol> . Gdzieś chyba był nawet tutorial na forum <nauka>



Ja zaślepiałem egr i mam co roku badane paliny i zawsze wszystko cacy, jedyne co poradze w kwestii zaślepiania Egr to uważaj z radami takimi jak kolegi wyżej.. jego porada jest tak samo cienka jak i kawałek puszki piwa <glupek2> zaślepisz EGR ową puszka od piwa z rana a wieczorem masz wypaloną dziurę i nawet o tym nie wiesz.. z reszta mało kto o tym wie bo kto zagląda tam po przejechaniu paru km ponownie.. i śmieszy mnie jak ktoś przyjeżdża i chwali się że jego dyszel jest mocniejszy bo zaślepił egr i jak się pytam czy puszką od piwa to robił to mu pokazuje jak wygląda taka zaślepka po 50 km <lol> w benzynie jest tak samo :)

Ja robię zawsze to tak że wycinam flexem przykładając uszczelkę do blaszki z inposta ( nie wiem czy ktoś kojarzy :D ) więc radze wziąć porządną blachę i wyciąć <spoko> po roku tylko czarny ślad na blaszcze, bez dziury :)

PostNapisane: 20 paź 2015, 21:51
przez sebekle
20 groszy to nie puszka po piwie :D
ale chyba sobie jutro dotoczę taki koreczek na 5mm gruby z jakiegoś wałeczka ze stali NC. bo tam dalej ciężko z dojściem