Przepustnice możesz wyczyścić bez jej wyciągania. Ostatnio czyściłem przepustnice, nie musisz jej wcale wyciągać, możesz wyczyścić na silniku po zdjęciu rury / odmy dolotu od filtra powietrza. Po zdjęciu jej masz ładny dostęp do przepustnicy bo jest ona ustawiona pod kątem ok. 30 stopni do góry, a nie poziomo.
Do czyszczenia kupiłem preparat Liqui Moly (Pro-line) Drosselklappen Reiniger, przeznaczony specialnie do czyszczenia przepustnic bez ich zdejmowania, na youtubie są nawet filmiki jak tego używać, a tu wklejam link do strony:
http://liquimoly.pl/serwis/informacje-t ... rzepustnicMi do wyczyszczenia potrzebne były 3 rzeczy: ten płyn Liqui Moly , śrubokręt krzyżak i szczoteczka do zębów

którą czyściłem klapę przepustnicy po jej otwarciu ręcznie przez boczny zewnętrzny popychacz.
Śrubokrętem odkręcisz odmę przy przepustnicy, odepnij boczne dwa zamki filtra powietrza i całość przesuń sobie na bok żeby nie przeszkadzało. Następnie otwórz przepustnicę (ręcznie palcem, boczna wajcha) i spryskaj płynem. Po 2 minutach znowu spryskaj płynem. Jak już ten osad zmięknie to użyj szczoteczki do zębów żeby całość wyczyścić na błysk (ja powtarzałem kilka razy czyszczenie szczotką z tym że na końcu już nie psikałem płynem do przepustnicy tylko na szczotkę i nią myłem).
Następnie składanie – w odwrotnej kolejności: załóż, zapnij i przykręć odmę. Odczekaj 2 min i odpalasz silnik.
Taka mała uwaga dla tych co mają gaz – pamiętajcie żeby przed robotą przestawić instalacje na benzynę, a to dlatego żeby po uruchomieniu silnika po czyszczeniu nie przełączyło się automatycznie na gaz, silnik musi najpierw pochodzić ze 2 minuty na benzynie.