Świeca pęknięta na ceramice / przegrzana? Dlaczego?

Postprzez radoo » 12 mar 2015, 19:13

Witam,

W załączniku wrzuciłem zdjęcia świecy z 3 cylindra (licząc od strony rozrządu, tak?) w Mazda 626 GF 2.0 115 KM przebieg 201tyś km. Krótko opowiem w czym problem i proszę z góry o pomoc...

Przy zakupie Mazda miała jakieś 156 tyś km. – założyłem sekwencję LPG, po czym odczuwałem szarpanie przy mocniejszym dodawania gazu na zbyt wysokim biegu (przykładowo ruszając z dwójki – tak dla przykładu). Przeszukałem wtedy forum, kazali zmienić świece – zmieniłem na platynowe NGK, ale zaraz po tym przewody również na NGK, wtedy dopiero problem ustąpił..

Problemu nie było przez jakieś 30 tyś km. może 35 tyś.. Podobne szarpanie zauważyłem przy 190 tyś.. a więc mówię sobie – czas na świece i przewody.. wymieniłem znów komplet NGK. Jakieś 3 tyś (2-3tyg) chyba później znów takie samo szarpanie.. zaglądam na świece i efekt jak na zdjęciu na 3 cylindrze (chyba), reszta świec OK. Wymieniłem świece – komplet – stare (przejechane 3tyś ) oddałem na reklamację – zwrócili pieniądze. Chwila później (może tydzień – dwa) znów szarpanie, sprawdzam świece – OK, zaglądam we wtyczki przewodów – widać takie jakby pęknięcie na przewodzie wewnątrz na tym samym cylindrze na którym pęknięta wcześniej była ceramika świecy. Wymieniłem przewód (jeden, ten wadliwy) na jakiś używany – mechanik gdzieś tam znalazł.. i znów chwila spokoju, nie szarpie.

Po miesiącu może znów lekkie poszarpywanie, więc pomyślałem, może ten używany przewód dogorywa, więc zdemontowałem wszystkie przewody i wysłałem wraz z tym wcześniejszym pękniętym na reklamację.. (jeszcze nie dostałem decyzji). Kupiłem nowe przewody NGK – założyłem – problem zniknął, nie szarpie..

Minęło może z miesiąc (w tym czasie dłuższe trasy po autostradach (około 1200km / 160km/h, plus trochę miasta – jakieś 1000km) i znów szarpie.. zajechałem do mechanika na sprawdzenie świec (bo przecież przewody nowe – i tu moje zdziwienie – bo świeca znów wygląda jak na zdjęciu – czyli pęknięcia wzdłużne i brązowy pierścień poprzeczny (– przegrzanie?). Zdjęcia w załączniku przedstawiają świecę wyjętą wczoraj, ale przy tej poprzedniej wymianie świec, jedna z nich wyglądała tak samo.. i też mi się wydaje, że wtedy to miało miejsce na 3 cylindrze..

Podmieniłem teraz tylko jedną świecę – tym razem DENSO na 3 cylindrze i problem zniknął – Mazda znów nie szarpie i mogę nawet (dla testów) z trójki płynnie ruszać :) Boję się, że po raz trzeci ta świece znów pęknie na ceramice i znów zacznie się szarpanie..

Czy ktoś orientuje się, co może być przyczyną?
Załączniki
IMG_20150312_174640.jpg
świece 3000 km mazda 626 GF 2.0 115KM
IMG_20150312_174659.jpg
świece 3000 km mazda 626 GF 2.0 115KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 01:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez grzech_z » 13 mar 2015, 09:17

Z kablami NGK miałem podobnie – padł jeden i też się nagłowiłem zanim doszedłem, czemu madzia jeździć poprawnie nie chce. Wadliwy kabel również "pękał" porcelanki w świecach. Dałem sobie spokój z NGK i auto dobrze jeździ od roku bodaj. Zatem dwie drogi – albo zapomnij o NGK i kup jakiekolwiek inne, albo sprawdź zawory. Może wydechowy już upalony i przegrzewa ten cylinder?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez radoo » 13 mar 2015, 14:05

o ja... trochę mnie teraz tymi zaworami przestraszyłeś... No nic, poczekam zobaczę co się teraz będzie z tą nową świecą działo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 01:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez grzech_z » 13 mar 2015, 15:18

radoo napisał(a):o ja... trochę mnie teraz tymi zaworami przestraszyłeś... No nic, poczekam zobaczę co się teraz będzie z tą nową świecą działo...


U mnie problem też wystąpił na 3 cylindrze – pamiętam. Nie mogę znaleźć paragonu od kabli i chyba jeżdżę na santechcach. Świece boszowskie. Zmieniałem 1.04 w zeszłym roku – więc prawie rok dały radę:)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez radoo » 13 mar 2015, 15:44

ale ten problem masz teraz po roku, czy już rok po wymianie świec na boszowskie jest ok?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 01:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez grzech_z » 13 mar 2015, 15:49

radoo napisał(a):ale ten problem masz teraz po roku, czy już rok po wymianie świec na boszowskie jest ok?


Jest ok :)
Tylko, że zaraz będę musiał się "schylić" pod auto bo się po zimie conieco uzbierało :(
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez radoo » 13 mar 2015, 15:50

to mnie trochę uspokoiłeś, zobaczymy ile wytrzyma denso.. jak nie wytrzyma to wtedy kupię świeczki od bosza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 01:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez grzech_z » 13 mar 2015, 16:31

radoo napisał(a):to mnie trochę uspokoiłeś, zobaczymy ile wytrzyma denso.. jak nie wytrzyma to wtedy kupię świeczki od bosza :)


Pamiętaj, że nie do końca może być wina świecy. Wadliwy kabel też może czynić zło :)
U mnie ngk był uszkodzony w niewykrywalny (bez oscyloskopu) sposób. 0 przebicia, Ohmy w normie, woda nie świeciła. Zamieniłem z 4 cylindrem i eureka – jebła 4 świeca :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Piotr Raczkowski » 30 mar 2015, 20:54

na tych zdjęciach widać szalejącą iskrę ( świece mam te same )
też tak miałem przeczyściłem kable konkretnie fajki i świecę drobnym ( delikatnie) papierkiem i po sprawie
świece mają 100 tysi
kabli i cewek nie ruszam
w mazdach tak jest że te głęboko osadzonę świece są bardo czułe na wilgoć
powiem szczerze co jakieś 30-40 tysi problem powraca małe czyszczonko i po sprawie 20 min. roboty
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6