Samodzielna wymiana oleju
Strona 1 z 1
Może i jestem laikiem, ale warto zapytać by się upewnić zanim się za to zabiorę. Jak w temacie, chce wymienić olej (oczywiście wraz z filtrem) samodzielnie. W tym celu podnoszę przód auta, wykręcam filtr oleju (od spodu, obok alternatora), spuszczam całą oliwę, wkręcam nowy filtr, zalewam nowy olej ok. 3.7L), sprawdzam poziom. Operacja na ciepłym czy zupełnie zimnym motorze? Wszystko to, co napisałem się zgadza? Laicki temat, wydaje mi się, ale nie znalazłem takich info, fotorelacji itd. Chenie taka zrobię podczas wymiany
PeKa napisał(a):Może i jestem laikiem, ale warto zapytać by się upewnić zanim się za to zabiorę. Jak w temacie, chce wymienić olej (oczywiście wraz z filtrem) samodzielnie. W tym celu podnoszę przód auta, wykręcam filtr oleju (od spodu, obok alternatora), spuszczam całą oliwę, wkręcam nowy filtr, zalewam nowy olej ok. 3.7L), sprawdzam poziom. Operacja na ciepłym czy zupełnie zimnym motorze? Wszystko to, co napisałem się zgadza? Laicki temat, wydaje mi się, ale nie znalazłem takich info, fotorelacji itd. Chenie taka zrobię podczas wymiany
Zapomniałeś o wykręceniu korka spustowego
Ja filtr zawsze wykręcam z góry Raczej nie powinno być różnicy czy motor zimny czy ciepły. Uszczelkę nowego filtra przed przykręceniem przesmaruj olejem.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
PeKa napisał(a):Może i jestem laikiem, ale warto zapytać by się upewnić zanim się za to zabiorę. Jak w temacie, chce wymienić olej (oczywiście wraz z filtrem) samodzielnie. W tym celu podnoszę przód auta, wykręcam filtr oleju (od spodu, obok alternatora), spuszczam całą oliwę, wkręcam nowy filtr, zalewam nowy olej ok. 3.7L), sprawdzam poziom. Operacja na ciepłym czy zupełnie zimnym motorze? Wszystko to, co napisałem się zgadza? Laicki temat, wydaje mi się, ale nie znalazłem takich info, fotorelacji itd. Chenie taka zrobię podczas wymiany
Odkręcasz prawe przednie koło, podnosisz przód, zdejmujesz koło, opuszczasz trochę przód, podnosisz maskę, odkręcasz korek wlewu oleju, kłaniasz się nisko z kluczem w reku, za odkręconym kołem od spodu – oczywiście – masz miskę olejową z korkiem spustowym. Odkręcasz owy korek, zlewasz olej – dobrze by był ciepły i po to opuszczasz auto by lepiej zleciało:) Teraz odkręcasz filtr – jest za blokiem – od góry wkładasz łapki za kolektorem. Odkręcasz, wycierasz co pocieknie, smarujesz oring nowego filtra lekko by lepiej przylegał, dokręcasz. Wkręcasz korek spustowy, zalewasz olifkom i jak wkręcisz koło to możesz jechać:)
Dodam tylko, że filtr oleju dokręcać ręką nie kluczem do można zmiażdżyć uszczelkę i będzie ciekło. Przyda się też nowa miedziana podkładka pod śrubę spustową oleju.
grzech_z napisał(a):Odkręcasz prawe przednie koło
a to po co???
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6