Ustawienie rozrządu, wysokie spalanie, kiepskie przyspieszenie. GW 2.0 FS 115

Postprzez telo777 » 18 gru 2014, 17:17

Witam. Mam takie oto pytanie. Czy możliwe jest, że rozrząd jest źle ustawiony mimo odpowiedniego ustawienia według oznaczeń na kołach zębatych? Czy koła zębate źle ustawione względem kół zębatych? Silnik 2.0 FS 115. Powodem mojego domniemania rozrządu jest fakt, że samochód nie przyspiesza tak jakbym tego oczekiwał na ten silnik. do 100km/h około 13 sekund. Prędkość max 180km/h. Spalanie po mieście około 13 litrów benzyny. Na odcinku 100km, 50km prosta droga potem 50km po mieście spalił 11,5 litra. To chyba za dużo prawda? Silnik chodzi równo, nie bierze lewego powietrza, komputer błędów nie pokazuje. Wymienione uszczelki, kable, świece, rozrząd i nadal nie mogę znaleźć powodu dużego spalania i stosunkowo małej mocy. Wszystkie wątki na forum czytałem i nie znalazłem odpowiedzi. Czy może być temu winny rozrząd. Lub co innego? Z góry dzięki za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 14 paź 2014, 18:45
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Lubuskie Międzyrzecz
Auto: Mazda 626 GW Lift 2000r 2.0 115KM

Postprzez sebekle » 18 gru 2014, 18:13

miernik w ręce i należy sprawdzić czy sonda pracuje
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez telo777 » 18 gru 2014, 18:39

Ale to możliwe, że sonda nie działa a forscan nie pokazuje żadnego błędu? Czy wskazania napięcia sondy lambda z programu forscan są miarodajne? Sonda od dłuższego czasu chodziła mi po głowie jednak forscan nie pokazywał błędu i szukałem w innych miejscach. Kupiłem ostatnio niedrogi multimetr. Jak sprawdzić dokładnie sondę? Igła w przewód? Jeżeli tak to w który? (Mam na 4 przewody). Na ciepłym czy zimnym? Jakie napięcia w jakich sytuacjach powinna pokazywać? Oraz czy delikatne odchylenia będą oznaczały sonde do wymiany czy jest jakiś margines błędu? Jeżeli dziś uda się komuś dokładnie mi powiedzieć jutro od samego rana będę z tym walczył :–)
Początkujący
 
Od: 14 paź 2014, 18:45
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Lubuskie Międzyrzecz
Auto: Mazda 626 GW Lift 2000r 2.0 115KM

Postprzez motylek322 » 18 gru 2014, 21:38

Poszukaj na forum. Na 100% było opisane jak sprawdzić sondę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez sebekle » 18 gru 2014, 22:08

sonda może stać na jednym napięciu i wtedy błędu nie pokaże. musi dosyć szybko oscylować w granicach 0-1V
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez telo777 » 18 gru 2014, 22:40

Ok. Dziękuję za zainteresowanie. Jutro rano sprawdzę sondę i podzielę się rezultatami. Wtedy będzie można dalej szukać przyczyn.


Ok. Dzisiaj rano byłem w garażu w celu sprawdzenia napięć sondy lambda. Do dyspozycji miałem zwykły multimetr oraz program forscan, który również pokazywał ile mógł napięcia sondy. Z wymaganych 0.55V po zapłonie moja sonda miała 0.07V co już było podejrzane. Potem na ile prawdziwe wskazania są w forscanie i moim multimetrze na odpalonym silniku wahały się napięcia od 0.16V do 0.71V a kilka razy nawet 0.01V. Więc mam nadzieję, że wina leży po stronie tej Sondy bo błędu nie pokazuje. Zamówiłem Sondę Denso DOX-0114 uniwersalna. Jutro założę i napiszę czy jest jakaś odczuwalna poprawa. Od razu zapytam. Które przewody połączyć z którymi? Sonda stara ma 2xBiałe, 1xCzarny, 1xSzary a nowa Denso 2xCzarne, 1xNiebieski, 1xBiały. Z góry dzięki :D
Z tego co się orientuję to 2 czarne z 2 białe, niebieski z denso do czarny oryginał, biały z denso do szary oryginał. Czy dobrze mówię?

Dopisano 19 gru 2014, 21:44:

Czy dobrze to rozplanowałem? Nie chcę popełnić błędu a nie znalazłem informacji który dokładnie kabel w nowe sondzie jest od masy a który od sygnału
Początkujący
 
Od: 14 paź 2014, 18:45
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Lubuskie Międzyrzecz
Auto: Mazda 626 GW Lift 2000r 2.0 115KM

Postprzez telo777 » 20 gru 2014, 21:22

Wymieniłem sondę na nową dzisiaj. Kable wszystkie podłączone prawidłowo. Nie ma żadnej wyczuwalnej zmiany ani na lepsze ani na gorsze. Rozumiem, że ze spalaniem muszę jeszcze poczekać, ale czy powinny być jeszcze jakieś wyczuwalne zmiany po wsadzeniu nowej sondy? Czy może przyspieszenie itp powinno się zmienić? Ewentualnie nadal chciałbym aby ktoś odpowiedział czy koła zębate rozrządu mogą być przesunięte względem wałków rozrządu?
Początkujący
 
Od: 14 paź 2014, 18:45
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Lubuskie Międzyrzecz
Auto: Mazda 626 GW Lift 2000r 2.0 115KM

Postprzez telo777 » 22 gru 2014, 22:34

No chłopaki powiem wam, że spalanie masakra...na pełnym baku od zalania pod korek do totalnego zera 500km przejechane.... jazda ostrożna, zmiany przy 2500 obrotów. Już nie mam siły i pojęcia dlaczego tyle pali. Chodzi idealnie. Obroty nie skaczą. Chodzi równo, powietrza nie bierze. Błędów brak.. ja już nie wiem. Gdzie jeszcze szukać powodów dużego spalania? Sprawdzałem przepływomierz wygląda ok, może jednak tam jakoś szukać winy?
Początkujący
 
Od: 14 paź 2014, 18:45
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Lubuskie Międzyrzecz
Auto: Mazda 626 GW Lift 2000r 2.0 115KM

Postprzez sebekle » 24 gru 2014, 12:15

a może dziura w baku albo po drodze w przewodach?
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez telo777 » 24 gru 2014, 12:31

Hmmmm...Tego nie brałem nawet pod uwagę. W sumie jak stał na podnośniku sprawdzałem czy nie ma dziury i żadnych nie widziałem ani wycieków. Samochód jak na 115koni też wydaje mi się trochę ospały a i komputer spalania pokazuj 13,5/100 więc jeżeli jego wskazania są wiarygodne to chyba jednak nie to. Pytanie do kogoś kto wie , czy przepływomierz może podawać złe dane a nie wywalać błędu po podpięci pod komputer? Mam możliwość zakupić w sobotę przepływomierz za 50zł ale chcę wiedzieć czy nie będą to kolejne wydane na marne pieniądze?
Początkujący
 
Od: 14 paź 2014, 18:45
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Lubuskie Międzyrzecz
Auto: Mazda 626 GW Lift 2000r 2.0 115KM

Postprzez sebekle » 24 gru 2014, 16:20

a felgi ciepłe czasem nie są? zaciski też przecież mogą trzymać
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez telo777 » 24 gru 2014, 17:40

Hamulce ok. Wszystko robiłem, tarcze i klocki nowe oraz regeneracja zacisków i sprawdzałem czy żadne z nich nie obcierają. Pomyślałem, że pojadę po świętach jeszcze na sprawdzenie ciśnienia, może tam się coś kryje. Jakie są objawy w tym silniku słabego ciśnienia na jednym lub więcej cylindrów? Naprawdę szukam szukam szukam i połowę silnika zaraz wymienię :P Ale mam nadzieję, że przy pomocy naszego forum plus sprawdzonych mechaników w końcu znajdę przyczynę. Ogólnie dzięki za zainteresowanie.
Początkujący
 
Od: 14 paź 2014, 18:45
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Lubuskie Międzyrzecz
Auto: Mazda 626 GW Lift 2000r 2.0 115KM

Postprzez wedkarz85 » 24 gru 2014, 21:09

witam postaram się ci pomóc po pierwsze jakie masz czasy wtrysków bp
po drugie sprawdż potencjometr przepustnicy powinien mieć 0,55 do 0,60 v na górnym i środkowym pinie stacyjka na (pierwszej pozycji ) nie na zapłonie
cewka zapłonowa jest jeszcze podejrzana jak dla mnie
powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 18:27
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: mazda 5 2.0 cr '06

Postprzez telo777 » 24 gru 2014, 23:48

O super dziękuję za zainteresowanie. Przyznam szczerze, że te pytania troszeczkę zbiły mnie z tropu bo totalnie nie wiem jak sprawdzić np czas wtrysków, oraz o które przewody chodzi, gdzie jest potencjometr przepustnicy. Postaram się poszukać na forum jednak jeżeli nie były to problem opisać konkretnie co i jak byłoby naprawdę super. Z racji chwili czasu po świątecznej kolacji zabieram się za lekturę.
Początkujący
 
Od: 14 paź 2014, 18:45
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Lubuskie Międzyrzecz
Auto: Mazda 626 GW Lift 2000r 2.0 115KM

Postprzez wedkarz85 » 25 gru 2014, 15:57

czas wtrysku zobaczysz po podłączeniu pod komputer powinien być 2,6 do 3,0 ms na włączonych światłach a potencjometr wygląda tak http://allegro.pl/potencjomert-przepust ... 37752.html jak masz możliwość to podmień cewkę zapłonową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 18:27
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: mazda 5 2.0 cr '06

Postprzez telo777 » 25 gru 2014, 16:28

OK. Dziękuję już rozumiem. Potencjometr to TPS ok, ustawiałem już go, w trybie serwisowym z szczelinomierzem ustawiałem tak aby (już nie pamiętam dokładnie) wiatrak załączał się po przestawieniu przepustnicy o 0,5 grubości listka i to mi się udało ustawić. Czas wtrysku ostatnio jak sprawdzałem miałem 2.15ms ale teraz nie pamiętam czy był odpalony i światła czy były zapalone więc jak tylko znajdę chwilkę polecę sprawdzić i napiszę tutaj jak wyszło. Cewkę zapłonową mogę kupić używaną u kolesia co jadę w sobotę po przepływomierz więc jeżeli cena będzie ok mogę spróbować czy lepiej kupić nową? Jeżeli czas wtrysków będzie zły to jak go się przestawia? Tej informacji nie udało mi się znaleźć bo wyczytałem, że to komputer sam sobie ustawia tę wartość.
Początkujący
 
Od: 14 paź 2014, 18:45
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Lubuskie Międzyrzecz
Auto: Mazda 626 GW Lift 2000r 2.0 115KM

Postprzez wedkarz85 » 26 gru 2014, 13:34

zmierz miernikiem ten potencjometr on ma tolerancję na której test serwisowy będzie ok bo ma dolną i górną skrajną działania za czas wtrysku odpowiada cały zespół czujników od sondy, tps, silnik krokowy ,przepływomierz i jeszcze kilka czujników
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 18:27
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: mazda 5 2.0 cr '06

Postprzez telo777 » 29 gru 2014, 17:10

Witam. Tak więc zrobiłem wszystko co napisałeś. Potencjometr jest ok. Czas wtrysków na włączonym zagrzanym silniku i włączonych światłach waha się od 2.73 do 2.97 ms. Czy tak to powinno wyglądać czy jednak na biegu jałowym czas otwarcia powinien stać w miejscu? Na komputerze nazwane te dane były "szerokość impulsu otwarcia wtryskiwacza". Cewka miała popękaną plastikową obudowę i wymieniłem na inna ładną, cała i niepordzewiałą. Narazie żadnych widocznych zmian nie ma, nie odczułem różnicy w działaniu samochodu. Jeżeli chodzi o spalanie za mało przejechane aby cokolwiek stwierdzić. Więc jak uważasz, że wszystko wygląda ok czy szukać dalej? Jak z tym czasem wtrysków?
Początkujący
 
Od: 14 paź 2014, 18:45
Posty: 22 (0/1)
Skąd: Lubuskie Międzyrzecz
Auto: Mazda 626 GW Lift 2000r 2.0 115KM

Postprzez wedkarz85 » 30 gru 2014, 22:45

witam czasy wtrysków wyglądają ok u mnie zawsze się waha się czas wtrysku prosty sposób na sprawdzenie przyspieszenia stań na światłach z 1,9,tdi uważaj na 130 konne delikatnie uciekają
reszta im daje rady też gw się taczam
zagazuj go i będziesz zadowolony
powodzenia jak coś to pisz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 18:27
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: mazda 5 2.0 cr '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6