Strona 1 z 1

626 GF FS 01 115 KM – chwilowa utrata mocy

PostNapisane: 5 gru 2014, 00:38
przez ZdzichuZ
Ostatnio zauważyłem dziwną – na szczęście jednorazową przypadłość w mojej 626. Mianowicie – po całym stania na delikatnym mrozie, odpaliłem, poczekałem krótką chwilę i ruszyłem. Niestety – auto nie bardzo chciało jechać – mimo wrzuconej jedynki ruszało jakby była zapięta 3 – co przypadkowo mi się kiedyś zdarzyło w starej 626. Po przejechaniu krótkiego dystansu – powiedzmy 200 – 300 metrów ze zmienianiem biegów przy 2,5k RPM i dalszym "ciężkim" zachowaniu się auta stwierdziłem, że nie ma sensu dalsza jazda. Postałem więc około 1 minuty z włączonym silnikiem na parkingu, zgasiłem, odpaliłem i ruszyłem dalej. Auto nie zdążyło się jeszcze w pełnie rozgrzać, ale problem ustał.
Dodatkowo – może to ma jakieś znaczenie – na rozgrzanym silniku można zauważyć minimalne falowanie wolnych obrotów, tak w zakresie 50, może mniej. Ledwo zauważalne i trzeba się mocno przyglądać wskazówce obrotomierza – bardziej czuć delikatną różnicę w drganiach. No i na zimnym silniku pedał gazu wydaje się czasami być nieco... przyblokowany.

Pytanie – co może powodować takie objawy? I czy jest się czym martwić? Dodam, że auto nie kopci, nie bierze oleju, nie zwiększa się też stan płynu chłodniczego, nie zmienia się jego kolor, spalanie nie wzrosło.

PostNapisane: 5 gru 2014, 18:30
przez sebekle
ręczny nie trzymał? a to przyblokowanie to chyba zamarznięty syf w przepustnicy. mi się nawet kontrolka że kontrola trakcji nie działa zapala. do pierwszego wciśnięcia gazu

PostNapisane: 6 gru 2014, 09:38
przez Minor-ek
Jeżeli problem nie występuje obecnie to jego diagnoza będzie praktycznie niemożliwa.

Powodem mogłoby być sporo rzeczy. Zanieczyszczenia w układzie paliwowym, zamarznięta woda w układzie.
Ręczny, czy to zaciągnięty czy to nie odbił.

I pewnie coś jeszcze.

Jeśli chodzi o falowanie, to proponuje odpuścić temat bo ja osobiście nie wiem czy ktoś w 626 ma tak idealnie równe obroty. Mam wrażenie że ta wskazóweczka zawsze wszystkimi minimalnie się rusza:) tak do +/– 20 RPM różnicy jak patrzyłem na kompie.

Jeśli nic sie nie dzieje tak że przeszkadza to w jeździe czy wpływa na bezpieczeństwo to jeździć i sie nie przejmuj bo jak zaczniesz na to zwracać uwage to będzie Cie to denerwowało, wydasz sporo kasy a efekt nie konieczne cie zadowoli:P Mówie z mojego doświadczenia.

PostNapisane: 9 gru 2014, 20:44
przez Lukasz1085
Przyblokowany pedał gazu:
przy silniku jak jest linka gazu przeczyścić i będzie chodził gładko też to miałem i tak mi zrobił mechanik. Działa elegansio. :)