Przekładka silnika FS 115 KM na 136 KM SWAP

Witam po kilku dobrych latach przerwy
wróciłem na forum, bo znowu moje serduszko podpowiedziało aby wrócić do "madzi"
tylko teraz do trochę młodszej i chyba ładniejszej
Powiem w skrócie o co chodzi :
Zakupiłem madzie 97' 2,0 115, lecz z rana znikała w kłębach dymu... miałem wymienić uszczelniacze, ale po przeczytaniu dziesiątek postów na temat samej wymiany uszczelniaczy, postanowiłem cały silnik wymienić, więc zakupiłem cała GF po lifcie z 136 HPekiem, po strzale w
, silnikk chodził jak pszczółka i nie kopcił nawet na odcięciu. Po przekładce do innej budy, powstał problem z nierówną pracą silnika oraz nie przepalaniem mieszanki ( w garażu nie da się wysiedzieć bo najpierw szczypie w oczy później dusi
) podczas jazy wkręca się z problemami do max 2/2,5 tys. Mówię co jest dalej : komputer został na razie od 115, bo po przekładce z 136 całej kolumny z stacyjką wraz z pierścionkiem immo, immo na kolumnie, kluczykiem oraz komputerem w nogach pasażera auto nie odpala... z tego co wyczytałem to jest komplet do przekładki i też tak mi majster przez telefon powiedział. Wsadziłem z powrotem całe immo ze 115 i auto odpala, ale silnika pracuje jak wyżej opisałem. W tej 136 znalazłem puszkę key less czy jakoś tak, udało mi się wyczytać, ze jest to od pilota ( ma te różne certyfikaty wypisane dla różnych krajów i jest min. ta niemiecka glapa ) W swojej 115 zadnej takiej puszki oraz żadnej wolnej kostki nie z identyfikowałem .
Moje pytania:
Do równej pracy silnika 136 jest niezbędny komputer od niego czy na 115 tez powinno chodzić ?
Czy w GF przed liftem i po lifcie jest ta sama wiązka?
Ta puszka Key Less ( czy jakos tak ) jest wymagana do przekładki immo? Czy ona może mieć wpływ na odcinkę immo?
Z góry dziękuję za odpowiedzi, bo troszkę ta sytuacja zgasiła mój zapał do tego swapa, tym bardziej ze samodzielnie się męczyłem z przekładką silnika.
Pozdrawiam.


Powiem w skrócie o co chodzi :
Zakupiłem madzie 97' 2,0 115, lecz z rana znikała w kłębach dymu... miałem wymienić uszczelniacze, ale po przeczytaniu dziesiątek postów na temat samej wymiany uszczelniaczy, postanowiłem cały silnik wymienić, więc zakupiłem cała GF po lifcie z 136 HPekiem, po strzale w

Moje pytania:
Do równej pracy silnika 136 jest niezbędny komputer od niego czy na 115 tez powinno chodzić ?
Czy w GF przed liftem i po lifcie jest ta sama wiązka?
Ta puszka Key Less ( czy jakos tak ) jest wymagana do przekładki immo? Czy ona może mieć wpływ na odcinkę immo?
Z góry dziękuję za odpowiedzi, bo troszkę ta sytuacja zgasiła mój zapał do tego swapa, tym bardziej ze samodzielnie się męczyłem z przekładką silnika.
Pozdrawiam.