GF 2.0 115km – szarpie, wariują obroty

Witam.
Mam ostatnio problem z moją GF. Nie mam LPG.
Zaczynało się niewinnie dosłownie jedno małe szarpnięcie na drugim biegu przy przyspieszaniu z niskich obrotów. Potem zaczęło bardzo szarpać praktycznie nie dało się jechać, auto stało się niepewne, do tego obroty biegu jałowego zaczęły falować, i samochód przygasał a czasem gasł.
Fakty: – świece ok(irydy DENSO ok 20tys km), – kable zapłonowe podmieniane na nowe NGK i brak zmian, – filtr paliwa nowy, – sitko smoka pompy paliwa wymyte, -na ELMmie brak błędów, – TPS wydaje się być ok( test na ELM), – rezystancje cewki zapłonowej wg manuala ok,
Po tych sprawdzeniach auto było na kompie w serwisie markowanym przez Bosha, Pan zbadał sondę na oscyloskopie i obstawił, że to to.
Kupiłem sondę Denso uniwersalną. Dała ona drastyczną poprawę ale nie do końca ;/
Stan na dziś:
Aktualnie auto poszarpuje gdy dodaję gazu na niskich obrotach, kilka mocnych szarpnięć i potem już jedzie normalnie, najbardziej zauważalne na 2 i 3 biegu. Przy pełnym bucie auto ciągnie normalnie do odcinki. Przy bardzo delikatnym wciskaniu gazu da się przyspieszać bez szarpnięć ale straszniee wolno.
Dodatkowo wolne obroty trochę świrują, np jak wciskam sprzęgło skaczą na 1500 i dopiero po zatrzymaniu opadają.
Zamówiłem teraz na allegro sondę używkę OEM na testy, dodatkowo wyczytałem, że moja sonda DENSO jest dedykowana na stronie DENSO do Mitsubishi a nie do Mazdy ;/ Model teraz gdzieś mi uciekł ale może to ma duże znaczenie?
Opisałem mój problem chyba najlepiej jak potrafię. Może macie jakieś sugestie i doświadczenia ?
Proszę o pomoc. Pozdrawiam wszystkich!
Mam ostatnio problem z moją GF. Nie mam LPG.
Zaczynało się niewinnie dosłownie jedno małe szarpnięcie na drugim biegu przy przyspieszaniu z niskich obrotów. Potem zaczęło bardzo szarpać praktycznie nie dało się jechać, auto stało się niepewne, do tego obroty biegu jałowego zaczęły falować, i samochód przygasał a czasem gasł.
Fakty: – świece ok(irydy DENSO ok 20tys km), – kable zapłonowe podmieniane na nowe NGK i brak zmian, – filtr paliwa nowy, – sitko smoka pompy paliwa wymyte, -na ELMmie brak błędów, – TPS wydaje się być ok( test na ELM), – rezystancje cewki zapłonowej wg manuala ok,
Po tych sprawdzeniach auto było na kompie w serwisie markowanym przez Bosha, Pan zbadał sondę na oscyloskopie i obstawił, że to to.
Kupiłem sondę Denso uniwersalną. Dała ona drastyczną poprawę ale nie do końca ;/
Stan na dziś:
Aktualnie auto poszarpuje gdy dodaję gazu na niskich obrotach, kilka mocnych szarpnięć i potem już jedzie normalnie, najbardziej zauważalne na 2 i 3 biegu. Przy pełnym bucie auto ciągnie normalnie do odcinki. Przy bardzo delikatnym wciskaniu gazu da się przyspieszać bez szarpnięć ale straszniee wolno.
Dodatkowo wolne obroty trochę świrują, np jak wciskam sprzęgło skaczą na 1500 i dopiero po zatrzymaniu opadają.
Zamówiłem teraz na allegro sondę używkę OEM na testy, dodatkowo wyczytałem, że moja sonda DENSO jest dedykowana na stronie DENSO do Mitsubishi a nie do Mazdy ;/ Model teraz gdzieś mi uciekł ale może to ma duże znaczenie?
Opisałem mój problem chyba najlepiej jak potrafię. Może macie jakieś sugestie i doświadczenia ?
Proszę o pomoc. Pozdrawiam wszystkich!