Gwizd z silnika prawdopodobnie łożyska alternatora

Postprzez darkaman » 3 lip 2014, 20:10

Moja mazda ostatnimi czasy zaczęła głośniej gwizdać niż zwykle. Generalnie podobno mazdy tak mają ale mimo wszystko mam zamiar wymienić łożyska alternatora przed wyjazdem wakacyjnym. I tu pojawia się problem gdyż pytając w dwóch sklepach z częściami nie potrafili wskazać ani dobrać odpowiednich łożysk. Czy mógłby ktoś podać typ, symbol, wymiar itp. łożysk do alternatora? Czy może ktoś przerabiał ten temat i może nie warto bawić się w wymianę łożysk tylko może kupić używany alternator ?
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 17:44
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Opole Lubelskie
Auto: Mazda 626 2.0 GF FS 98r. 115KM +LPG

Postprzez grzech_z » 4 lip 2014, 12:22

darkaman napisał(a):Moja mazda ostatnimi czasy zaczęła głośniej gwizdać niż zwykle. Generalnie podobno mazdy tak mają ale mimo wszystko mam zamiar wymienić łożyska alternatora przed wyjazdem wakacyjnym. I tu pojawia się problem gdyż pytając w dwóch sklepach z częściami nie potrafili wskazać ani dobrać odpowiednich łożysk. Czy mógłby ktoś podać typ, symbol, wymiar itp. łożysk do alternatora? Czy może ktoś przerabiał ten temat i może nie warto bawić się w wymianę łożysk tylko może kupić używany alternator ?


Też mam taki fajny gwizd i mi się podoba, bo zaczyna gwizdać od 4k obrotów i w miarę ich zwiększania, też się zwiększa.
U Ciebie też jest zależny od obrotów?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez darkaman » 4 lip 2014, 19:05

U mnie ten "fajny gwizd" pojawia się już w granicach 2k a wcześniej faktycznie pojawiał się wyżej. Na pewno zależy od zwiększania się obrotów. Teraz niestety trochę zaczął mi przeszkadzać a poza tym to nie wiem czy w drodze nie rozwali mi się alternator. Ponadto zauważyłem, że bardziej gwiżdże kiedy temperatura powietrza jest taka jak teraz więc podejrzewam, że jest to też kwestia smarowania choć to tylko moje przypuszczenia bo na mechanice to średnio się znam. Ostatnio był robiony rozrząd i przy okazji zmieniony został pasek alternatora i zauważyłem, że do momentu kiedy nie był wystarczający naciągnięty to ten gwizd był zdecydowanie słabszy.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 17:44
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Opole Lubelskie
Auto: Mazda 626 2.0 GF FS 98r. 115KM +LPG

Postprzez grzech_z » 7 lip 2014, 08:38

darkaman napisał(a):U mnie ten "fajny gwizd" pojawia się już w granicach 2k a wcześniej faktycznie pojawiał się wyżej.


To ja poczekam:)
W każdym razie jak by co to łożyska do motocykla kupowałem w tge.com.pl – 3x taniej niż ASO a kulki to kulki:) Tylko rozmiar musisz podać.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez darkaman » 7 lip 2014, 12:23

He he faktycznie masz jeszcze czas :) Dzięki na namiar sklepu z łożyskami i jak tylko wezmę się za to napiszę co i jak wyszło.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 17:44
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Opole Lubelskie
Auto: Mazda 626 2.0 GF FS 98r. 115KM +LPG

Postprzez Marko91 » 7 lip 2014, 21:18

Panowie... A sprawdzaliście czy owy gwizd jest także słyszalny podczas wrzucenia luzu?
Tzn. Jedziemy ze stała prędkością i świszczy i wtedy wrzucamy luz :)

Bo ja mam świszczenie ale tylko przy jeździe na biegu po wrzuceniu na luz słychać tylko szum opon :) Wychodzi na to że to skrzynia po mojemu :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez grzech_z » 8 lip 2014, 08:41

Marko91 napisał(a):Panowie... A sprawdzaliście czy owy gwizd jest także słyszalny podczas wrzucenia luzu?
Tzn. Jedziemy ze stała prędkością i świszczy i wtedy wrzucamy luz :)

Bo ja mam świszczenie ale tylko przy jeździe na biegu po wrzuceniu na luz słychać tylko szum opon :) Wychodzi na to że to skrzynia po mojemu :)


Piwa mu dać – bo dobrze prawi :) Ja nie zwróciłem na fakt ten uwagi ale w rzeczy samej – u mnie frajda jeno na piegu występuje, nie zaś na luzie :)
To z innej beczki – znaczy baniaka – czy skrzynię się oliwi jakoś?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez ZdzichuZ » 8 lip 2014, 10:43

Jeżeli chodzi o skrzynię manualną, to jak najbardziej się oliwi – wymiana oleju w skrzyni co 100 tys. km (nie wiem, czy nie ma też interwału czasowego czyli albo 100 tys. km albo x lat). Ja zmieniłem przy 104 tys. km i skrzynia chodzi o wiele lepiej i znacznie mniej gwiżdże. Nie pamiętam jedynie ile wchodzi, ale chyba około 3 litrów.
ZdzichuZ
 

Postprzez darkaman » 8 lip 2014, 16:43

U mnie nie ma znaczenia czy jadę na biegu czy na luzie bo w każdym przypadku słyszę ten gwizd. Na postoju jak zrobię przegazówkę to też słyszę. Umówiłem się z mechanikiem już wstępnie, żeby popatrzył a w zasadzie posłuchał skąd może dobiegać ten gwizd.
Co do skrzyni biegów to w zasadzie też muszę pomyśleć o wymianie oleju a w workshop manualu jest taki opis: 2,7 L {2.9 US qt 2.4 imp qt}. Wychodzi na to, że wchodzi 2,7 litra
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 17:44
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Opole Lubelskie
Auto: Mazda 626 2.0 GF FS 98r. 115KM +LPG

Postprzez darkaman » 16 lip 2014, 20:20

Zrobiłem regenerację alternatora i mazda przestała gwizdać :) Teraz słyszę szum opon he he i chyba jeszcze łożyska na wentylatorach, których wcześniej nie słyszałem bo mi zagłuszał gwizd ;)
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 17:44
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Opole Lubelskie
Auto: Mazda 626 2.0 GF FS 98r. 115KM +LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6