Jaki płyn chłodzący? 626 GF, 2.0
Witam, jestem średnioszczęśliwym posiadaczem 626 GF (znika olej) i mam pytanko, mierzyłem temperaturę krzepnięcia płynu chłodzoącego i wyszło mi -15 stopni, nie wydaje mi się to dobry wynik. Więc pytam: wymiana całego na nowy (jaki najlepszy i nienajdroższy) czy dolać koncentratu. Mam jakiś zielony płyn, taki trochę gęsty, samochód był sprowadzony z niemiec. Aha jeżeli dolać to do zbiorniczka wyrównawczego?
MAZDA 626, 2,0 16V, 1998, 116kM, GF, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
- Od: 12 paź 2005, 08:16
- Posty: 52
- Skąd: Warszawa
- Auto: MAZDA 626, Volvo S80 T6
a moja tak ma
ja również zaliczam sie do tych "średnioszczęśliwców". Mam nadzieje ze na wiosne znajde wiecej czasu i zajme sie samochodem, moze stanę się szczesliwszy.

ja również zaliczam sie do tych "średnioszczęśliwców". Mam nadzieje ze na wiosne znajde wiecej czasu i zajme sie samochodem, moze stanę się szczesliwszy.
- Od: 20 mar 2005, 13:15
- Posty: 47
- Skąd: BIAŁYSTOK
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V
U mnie też zanika olej-ale jakoś nie zaliczył bym się do grupy "średnioszczęśliwców"-co by nie mówić [tiiit] wozik. Co do płynu to też miałem dylemat-pognany zimowym stresikiem-nie wiedziałem co mam wlane – poganłem do Dr Jaksy – sprawdzony płyn był na -24C-wymiana nie zalecana bo i tak niedługo mam rozrząd do roboty – a tak to by mi jeszcze pompa zaczęła cieknąć.
Odkręciłem i umłem wyrównawczy-sprawdziłem że kolor jest niebieski i dolałem 0,7l castrola-jest ok.
Co do płynu to była już na pewno nieraz dyskusja na ten temat – ja polecam zachodni jakiś – użyj opcji szukaj.
Odkręciłem i umłem wyrównawczy-sprawdziłem że kolor jest niebieski i dolałem 0,7l castrola-jest ok.
Co do płynu to była już na pewno nieraz dyskusja na ten temat – ja polecam zachodni jakiś – użyj opcji szukaj.
- Od: 6 wrz 2005, 17:51
- Posty: 98
- Skąd: Warszwa
- Auto: 626GF 1998 2.0 16v
będziesz miał pewnosc ze bedzie dobry przez dwa lata ( temp. zamarzania minus 35stC )Xavier napisał(a):Wymień na jakikolwiek byle nowy i się nie pitol.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
janek napisał(a):ja polecam zachodni jakiś – użyj opcji szukaj.
a to że niby co polacy płynu chłodniczego zrobic nie potrafią?? nie wiem skąd w ludziach przekonanie że wszystko co z zachodu to lepsze z założenia, zalej petrygo i bedzie ok.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
LaCosaNostra napisał(a):Mam nadzieje ze na wiosne znajde wiecej czasu i zajme sie samochodem, moze stanę się szczesliwszy.
Dokładnie tak samo jak ja.
janek napisał(a):U mnie też zanika olej-ale jakoś nie zaliczył bym się do grupy "średnioszczęśliwców"-co by nie mówić [tiiit] wozik.
Też tak myślę, szukałem pomiędzy primerą i avensis z tego samego roku, ale trochę mniejsze a wyposażenie "jak w polonezie"
MAZDA 626, 2,0 16V, 1998, 116kM, GF, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
- Od: 12 paź 2005, 08:16
- Posty: 52
- Skąd: Warszawa
- Auto: MAZDA 626, Volvo S80 T6
sołtys napisał(a):a to że niby co polacy płynu chłodniczego zrobic nie potrafią?? nie wiem skąd w ludziach przekonanie że wszystko co z zachodu to lepsze z założenia, zalej petrygo i bedzie ok.
dokładnie!!
trzeba być troszkę dziwnym snobem zeby płacić za "zachodni" płyn produkowany w Polsce ale konfekcjonowany do zachodnich butelek... Co to Shell Longlife nagle lepiej chłodzi?? A może dzięki niemu nagle spada zuzycie paliwa wzrasta moc i przebieg silnika rośnie w nieskończoność?? Ludzie...proszę nie smarujcie takich bzdur o "zachodnich" płynach ważne jest żeby:
– temperatura krzepnięcia wynosiła -35stopni
– żeby był na bazie glikoli (99%płynów taki skład ma)
– żeby był jak najtańszy -chyba że ktoś ma nadmiar kasy wówczas nie polecam pytać na forum tylko na stacjach benzynowych najlepiej tych najdroższych w centrum albo kupić sobie płyn w ASO.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
mayer napisał(a):Co to Shell Longlife nagle lepiej chłodzi??
Nie. Utrzymuje w czystości układ chłodzenia. 90 procent aut starszych niż 6 lat ma tak [tiiit] układ chłodzenia że szok. Ale to raczej z winy użytkownika niz samego płynu.
Właśnie z tego względu stosuję Shell Long Life za całe 13 PLN za litr. To nie jest majątek. A do badziewia za 25 PLN za 5 litrów nie mam zaufania.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
arekzgorek napisał(a):Mam jakiś zielony płyn, taki trochę gęsty, samochód był sprowadzony z niemiec.
W płynie może pływać jakiś uszczelniacz do układu chłodzenia – ja tak miałem
Jak wlejesz nowy płyn to sprawdzaj jego poziom codziennie i patrz bacznie na wskaźnik temperatury silnika. Mi po dwóch tygodniach od zmiany zaczęło cieknąć, ale zauważyłem w porę podnoszącą się temperaturę
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):W płynie może pływać jakiś uszczelniacz do układu chłodzenia
UPSSSSS, dzięki!! Ale aż tak gęsty to nie jest. Ludzie to potrafią wymyśleć....
MAZDA 626, 2,0 16V, 1998, 116kM, GF, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
- Od: 12 paź 2005, 08:16
- Posty: 52
- Skąd: Warszawa
- Auto: MAZDA 626, Volvo S80 T6
Od razu po powrocie z trasy do mechanika z tym, spuścić i zalać nowym, właściwym płynem.
arekzgorek napisał(a):Ale aż tak gęsty to nie jest
Nie musi być to jakaś lepka ciecz – wystarczy, że nie jest do końca klarowna...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
piotrek25 napisał(a):o zes mnie nastraszył...skutecznie...myslalem ze lespszy płyn do szyb( nie zamarza) niz zwykła woda
lepszy lepszy Briareos troszkę przesadził ale wymień ten płyn w miarę szybko nie skoroduje ci to wszystko w tydzień ale spać spokojnie też nie możesz.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Votum separatum. Mieszanka musi mieć odpowiednio dobrane właściwości termiczne i przede wszystkim antykorozyjne. W 100 stopniach, pod ciśnieniem, wszelkie procesy chemiczne przebiegają duuużo szybciej. Nie musi "zjeść" rurki, wystarczy jak np. luty na zgrzewach chłodnicy wypłucze – pompa załatwi resztę sama. Dolanie wody, nawet z kranu, grozi głównie osadzeniem się kamienia. Na dłuższą metę to osłabi wydajność systemu i zaszkodzi pompie. Powinno się dolewać tylko i wyłącznie tego samego płynu, albo wody destylowanej, albo ogólnie wody z braku innej możliwości. A po większych dolewkach przed zimą zmienić cały płyn.
Glikole na przykład nie parują. Nalanie szybko parujacego i wrzącego w niskiej temperaturze alkoholu, z bliżej nieokreślonymi dodatkami detergentów i substancji zapachowych to proszenie się o kłopoty.
Tu nie chodzi o straszenie czy coś. Nie ma jednak co lekceważyć zagrożenia, wymiana płynu to nie majątek a czasu też dużo nie zajmuje. Nawet jeśli nie od razu, to w końcu jeżdżenie z tym koktajlem się zemści. Na przykład wydatkiem na lutowanie albo nową chłodnicę.
Glikole na przykład nie parują. Nalanie szybko parujacego i wrzącego w niskiej temperaturze alkoholu, z bliżej nieokreślonymi dodatkami detergentów i substancji zapachowych to proszenie się o kłopoty.
Tu nie chodzi o straszenie czy coś. Nie ma jednak co lekceważyć zagrożenia, wymiana płynu to nie majątek a czasu też dużo nie zajmuje. Nawet jeśli nie od razu, to w końcu jeżdżenie z tym koktajlem się zemści. Na przykład wydatkiem na lutowanie albo nową chłodnicę.
sołtys napisał(a):
a to że niby co polacy płynu chłodniczego zrobic nie potrafią??
Po to jest taki wybór płynów żeby każdy mógł wybrać coś dla swojego samochu.
Ja w poprzednim samochodzie lałem polski teraz leję niepolski – ja tylko mówię co ja robię – a niech inni robią jak chcą
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 6 wrz 2005, 17:51
- Posty: 98
- Skąd: Warszwa
- Auto: 626GF 1998 2.0 16v
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6