Strona 1 z 2

Mazda kopci na zimnym silniku – jaki powód?

PostNapisane: 31 mar 2014, 19:11
przez marta89
Witam!
Kilka dni temu oddałam Mazdolinę do mechanika – wymiana oleju, filtrów – standard.
Niestety wróciła chora :(
Na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu, Mazda kopci niemiłosiernie, wielką chmurą dymu – biało – niebieski (wiem, że to może stanowic różnicę, więc stwierdzam, że bardziej biały)
Jaki może byc tego powód?
Zauważyłam, że od wizyty u mechanika ma jakby więcej mocy, pobiera więcej mieszanki, która się nie spala i dlatego tak dymi?
A może do wymiany są pierścienie?
Ktoś miał podobny problem? Jak go rozwiązaliście?
Z góry dzięki, Marta :)

PostNapisane: 31 mar 2014, 19:44
przez sebekle
nie był wcześniej jakimś motodoktorem zalany?

[Usunięte]

PostNapisane: 31 mar 2014, 20:46
przez Fosa626
PostTen post został usunięty przez Fosa626 31 mar 2014, 20:47.
Powód: zła diagnoza

Re: Mazda kopci na zimnym silniku – jaki powód?

PostNapisane: 31 mar 2014, 20:51
przez Fosa626
A jaki olej był wlany i na jaki zmieniany druga sprawa że po nocy czasami tak sie dzieje ze auto kopci na biało ale po kilku km przestaje jak sie rozgrzeje a z oznaką wiekszej mocy to jest zagadka <nauka>

Re: Mazda kopci na zimnym silniku – jaki powód?

PostNapisane: 31 mar 2014, 21:26
przez roccomistrz
spróbuj zalać cylindry naftą na dzień. może pierścionki są zapieczone.

Re: Mazda kopci na zimnym silniku – jaki powód?

PostNapisane: 1 kwi 2014, 09:14
przez keeper
A płynu chłodniczego przypadkiem nie ubywa ? Jak odpalasz to pracuje równo na wszystkich cylindrach ?

Dopisano 1 kwi 2014, 09:14:

A płynu chłodniczego przypadkiem nie ubywa ? Jak odpalasz to pracuje równo na wszystkich cylindrach ?

Re: Mazda kopci na zimnym silniku – jaki powód?

PostNapisane: 3 kwi 2014, 16:08
przez Fosa626
Ubytek płynu powoduje kopcenie na biało-niebiesko ale wszystko mozliwe sprawdz czy po odpaleniu i rozgrzaniu w zbiorniku wyruwnawczym nie ma bulgotania płynu jesli jest to uszczelka pod głowica ale wątpie biały dym to normalka rano po nocy :)

Re: Mazda kopci na zimnym silniku – jaki powód?

PostNapisane: 27 maja 2014, 13:10
przez tom_ek66
No i marta 89 nas olala.
Najwidoczniej problem znikl i wszystkie porady... w buty.

Re: Mazda kopci na zimnym silniku – jaki powód?

PostNapisane: 15 lip 2014, 09:46
przez przemo ostrowiec
Mi się wydaje że to uszczelniacze zaworów. Ja tez tak mam że rano jak odpalam to jest taka zadyma że masakra. Jeżdże tak już dwa lata i nic sie wiecej nie dzieje. Ale mam kumpla z pracy który też ma mazde i miał ten sam problem, sam wymienił sobie uszczelnieniacze za pomocą dorobionego ustrojstwa i po problemie. Przestało dymić i brać olej. Ma i umnie wymienic tylko mazda cały czas jezdzi i ciężko znależć chwile czasu

PostNapisane: 16 lip 2014, 20:16
przez darkaman
Przerabiałem to. Uszczelniacze i pierścienie do wymiany. Zostawiałem taką chmurę dymu za sobą, że już porządnie mnie to wkurzało i zlitowałem się nad mazdą i dałem ją do remontu.

Re: Mazda kopci na zimnym silniku – jaki powód?

PostNapisane: 29 lip 2014, 21:04
przez marcin.art
Witam postanowiłem uratować swoją madzie. Ma straszny apetyt na olej a poprzedni właściciel zalał ją minerałem. Ciśnienie mierzyłem na tłokach i jest mniej wiecej po 11 barów. Zacznę od wymiany oleju na lepszy i od wymiany uszczelniaczy zaworowych i mam pytanie czy te uszczelniacze będą dobre http://www.mazdaspeed.pl/sklep/119-uszc ... 0005s.html oczywiście potrzebuję 2 komplety ?

Re: Mazda kopci na zimnym silniku – jaki powód?

PostNapisane: 1 sie 2014, 09:49
przez przemo ostrowiec
Witam no i kupiłes te uszczelniacze? Bo jak by były dobre to i ja bym sobie takie zamówił bo u mnie jak pytałem w takim wiekszym centrum z częściami moto to za takie lepsze trzeba dać 160 zł. Więc jesli te zdają egzamin to po co tyle kasy wydawać

Re: Mazda kopci na zimnym silniku – jaki powód?

PostNapisane: 2 sie 2014, 08:57
przez marcin.art
Też czekam aż ktoś z forum się wypowie co do tych uszczelniaczy jakiej są jakości. Bo od ich wymiany chciałbym zacząć, jak nie pomoże to wtedy czeka mnie wymiana pierścieni

Re: Mazda kopci na zimnym silniku – jaki powód?

PostNapisane: 3 sie 2014, 20:00
przez trok
jezeli chodzi o uszczelniacze to tylko takoma. ale mysle ze pierscionki sa rowniez zqpieczone

Dopisano 3 sie 2014, 20:02:

jezeli chodzi o uszczelniacze to tylko takoma. ale mysle ze pierscionki sa rowniez zqpieczone

Dopisano 3 sie 2014, 20:04:

jezeli chodzi o uszczelniacze to tylko takoma. ale mysle ze pierscionki sa rowniez zqpieczone

Re: Mazda kopci na zimnym silniku – jaki powód?

PostNapisane: 16 sie 2014, 20:23
przez przemo ostrowiec
Widze że wszyscy zamilkli w temacie :(

Re: Mazda kopci na zimnym silniku – jaki powód?

PostNapisane: 18 sie 2014, 22:59
przez marcin.art
Nie do końca zamilkli ja zrobiłem patent z naftą i przeszedłem z mineralnego mobila na 10w40 valvoline max live i po przejściu mogę stwierdzić spadek zużycia oleju o jakiś litr na 1000 km :D Przy prędkościach autostradowych 130-140km/h spaliła mi jakieś 300ml na 1000 km. Natomiast przy jeździe do 120 km/h madzia nie spalała oleju wogule. Przy gazowaniu widać biały dym ale brak niebieskiego koloru jak wcześniej. Chciałbym jeszcze zmienić uszczelniacze ale to przy zmianie rozrządu planuje na raz zrobić i wtedy też dam znac jak wygląda sytuacja z dymieniem

Re: Mazda kopci na zimnym silniku – jaki powód?

PostNapisane: 19 sie 2014, 07:55
przez przemo ostrowiec
No ja po tych wcześniejszych postach przemyslałem wszystko i nie robiłem eksperymentu z naftą bo troche się bałem o silnik ale chyba jednak zaryzykuje :D

Re: Mazda kopci na zimnym silniku – jaki powód?

PostNapisane: 20 sie 2014, 16:15
przez przemo ostrowiec
A czy po zabiegu z naftą przestała ci całkiem dymic czy tylko brac olej? Chodzi mi o dymienie przewarznie rano jak stoi np. całą noc. Ja dzisiaj zalałem swoją naftą i zobaczymy co z tego bedzie. Mam nadzieje że nie wysadze garażu w powietrze <rotfl>

Re: Mazda kopci na zimnym silniku – jaki powód?

PostNapisane: 22 sie 2014, 12:20
przez marcin.art
Przestała brać olej w zastraszających ilościach dymienie niestety pozostało, ale uszczelniacze napewno też mam do wymiany. Ja zalanie nawtą połączyłem z wymianą oleju.

[Usunięte]

PostNapisane: 22 sie 2014, 14:13
przez przemo ostrowiec
PostTen post został usunięty przez przemo ostrowiec 22 sie 2014, 14:15.
Powód: ODP W POPRZEDNICH POSTACH