Strona 1 z 1

przegrzanie silnika mazda 626 2.0 GF

PostNapisane: 26 lut 2014, 17:29
przez patryk2907
Witam, dzisiaj po 15 minutach jazdy po mieście temperatura skoczyła mi na maks. włączyły się wentylatory a płyn chłodniczy podszedł aż pod korek zbiorniczka, po zgaszeniu samochodu wentylatory również się wyłączyły, co to może oznaczać? za dużo płynu? uszkodzony termostat?

Re: przegrzanie silnika mazda 626 2.0 GF

PostNapisane: 26 lut 2014, 17:48
przez motylek322
Jak już wszystko ostygnie to sprawdź poziom płynu w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym. Potem dobrze odpowietrz układ chłodzenia. Procedura jest opisana na forum.

Re: przegrzanie silnika mazda 626 2.0 GF

PostNapisane: 26 lut 2014, 21:52
przez patryk2907
Po ostygnięciu płynu w zbiorniczku opadł na 3/4 do full, w sobote dolewałem płynu przez zbiorniczek czy to może mieć jakieś znaczenie?

Re: przegrzanie silnika mazda 626 2.0 GF

PostNapisane: 27 lut 2014, 08:49
przez motylek322
Czy to miało wpływ na zagrzanie silnika to nie wiem ale płyn dolewa się przez wlew chłodnicy. Przemieszczanie się płynu między chłodnicą a wyrównawczym może tez być utrudnione z winy korka chłodnicy. Musi być odpowiedni i sprawny. Przeczytaj na korku jaka tam jest podana wartość ciśnienia i poszukaj na forum czy masz odpowiedni.

PostNapisane: 27 lut 2014, 09:33
przez grzech_z
patryk2907 napisał(a):Witam, dzisiaj po 15 minutach jazdy po mieście temperatura skoczyła mi na maks. włączyły się wentylatory a płyn chłodniczy podszedł aż pod korek zbiorniczka, po zgaszeniu samochodu wentylatory również się wyłączyły, co to może oznaczać? za dużo płynu? uszkodzony termostat?


Korek oleju sprawdzałeś – nie ma masełka na nim?
Sprawdź czy po nagrzaniu nie puchną przewody chłodnicy bo mi to zalatuje walniętą uszczelką głowicy, jak płyn nie wyciekł na asfalt :(

Re: przegrzanie silnika mazda 626 2.0 GF

PostNapisane: 27 lut 2014, 19:03
przez patryk2907
Tak, korek sprawdzony, układ odpowietrzniony i dalej się przegrzewa, zauważyłem iż gumowa gruba rura z prawej strony do chłodnicy nagrzewa się a ta po lewej stronie nie, czy tam właśnie znajduje się termostat? bo nigdzie nie potrafię znaleźć zdjęcia

Re: przegrzanie silnika mazda 626 2.0 GF

PostNapisane: 27 lut 2014, 21:22
przez GIERTYCH

Re: przegrzanie silnika mazda 626 2.0 GF

PostNapisane: 27 lut 2014, 23:14
przez roccomistrz
tak, termostat jest z lewej patrząc od przodu samochodu.

PostNapisane: 28 lut 2014, 16:09
przez dzul
pamietaj, ze odkręcająć korek w chłodnicy. Płynu powinno być pod korek.
Jak nie ma to nie sugeruj sie zbiorniczkiem wyrównawczym.

Re: przegrzanie silnika mazda 626 2.0 GF

PostNapisane: 28 lut 2014, 23:23
przez patryk2907
Reasumując, spuszczam płyn, odkręcam po lewej stronie kolanko z szerokim wężem od korpusu silnika i tam rzekomo jest termosatat? zgadza się dobrze myśle? wymieniam go, zalewam płynem i powinno być ok? pytam bo nigdzie nie potrafi znaleźć zdjeć jak to powinno wyglądać z tym termostatem

PostNapisane: 1 mar 2014, 12:31
przez rav 75
Nie potrafią znaleźć bo sami nie wiedzą jak powinien wyglądać termostat. Problemem może nie jest sam termostat ale jego uszczelka która to pełni rolę uszczelnienia obudowy termostatu. Niestety taka występuje tylko w orginale i bynajmniej w Łodzi kosztowała ok.40 złotych (tylko na zamówienie). Sam termostat kup w porządnym sklepie,niech się opierają o nr VIN,dobiorą odpowiedni zamiennik (sam kupowałem termostat firmy TAMA nr.:WV52BC-82-G1,dotyczy silnika FP,oczywiście uszczelkę reanimowałem bo czas oczekiwania 5 dni roboczych,a auto potrzebne).

Re: przegrzanie silnika mazda 626 2.0 GF

PostNapisane: 2 mar 2014, 09:42
przez roccomistrz
rav 75 napisał(a):Nie potrafią znaleźć bo sami nie wiedzą jak powinien wyglądać termostat. Problemem może nie jest sam termostat ale jego uszczelka która to pełni rolę uszczelnienia obudowy termostatu. Niestety taka występuje tylko w orginale i bynajmniej w Łodzi kosztowała ok.40 złotych (tylko na zamówienie). Sam termostat kup w porządnym sklepie,niech się opierają o nr VIN,dobiorą odpowiedni zamiennik (sam kupowałem termostat firmy TAMA nr.:WV52BC-82-G1,dotyczy silnika FP,oczywiście uszczelkę reanimowałem bo czas oczekiwania 5 dni roboczych,a auto potrzebne).


to ładnie Cie w konia zrobili <glupek2>

PostNapisane: 2 mar 2014, 18:07
przez rav 75
roccomistrz napisał(a):
to ładnie Cie w konia zrobili <glupek2>


Co masz na myśli?