Witam. Mam kilka problemów z autem. Mazda 626 2.0 benzyna bez gazu.
1. Po zgaszeniu silnika bardzo często słyszę takie "strzelanie" gdzieś w podwoziu (chyba tłumik).
2. Nie wiem, czy to wina pogody, ale nawet teraz gdy jest +10 stopni, to przy dodawaniu gwałtownie gazu, za każdy razem leci biały dymek z rury.
3. Przy gwałtownym dodaniu gazu na 2 biegu, często zadławi mi się 2-3 razy i nagle puszcza i jedzie już normalnie. Nie jest tak za każdym razem ale dość często.
Wymieniałem świece i filtry. Spalanie przy jeździe po mieście ok 9,5l, na trasie ok 8l. Ktoś wie, co to może być?
GF – Dławienie, dym i dziwne "strzelanie"
Strona 1 z 1
Mi tez dymil jak lokomotywa i winowajcą byl egr mój silnik do fs
Dopisano 18 lut 2014, 13:39:
W te 6,8 to ciężko mi uwieżyć
Może w tdi, ale fs 6.8 to chyba pierwszy raz słysze
Dopisano 18 lut 2014, 13:39:
tom_ek66 napisał(a):Ad 3. Pierwszy podejrzany to filtr EGR, potem doloty.
Ja mam sporo nizsze spalanie, ale to pewnie styl jazdy. W trasie 6,8, w miescie 8,0.
W te 6,8 to ciężko mi uwieżyć
trok napisał(a):
W te 6,8 to ciężko mi uwieżyćMoże w tdi, ale fs 6.8 to chyba pierwszy raz słysze
Juz to przerabialem przy toyocie avensis – palila mi w kombinacji 50% trasa 50% miasto 5,8 (diesel) i tez na tamtejszym forum paru sie awanturowalo ze bajer.
Predkosc patrolowa i... cala tajemnica.
Dopisano 18 lut 2014, 14:44:
Ediczorek napisał(a):A po podłączeniu auta do komputera pokaże ten zawór EGR jeżeli jest awaria?
Moj mechanior doszedl do tego bez kompa, wiec nie powiem. Na zdrowy rozum powinien, ale niech sie madrzejsi wypowiedza.
można zaślepić, ale będzie teoretycznie więcej palił na 100. dodatkowo będzie inna mieszanka wiec lepiej postaraj sie narazie sprawdzić czy ten zawór jest sprawny czy przypadkiem tloczek się nie zaciął
Jak będziesz miał już zdjęty egr to odkręć tą elektroniczną część do której podpina się wtyczkę i będziesz mial jasnośc czy tlok sprawnie chodzi bo tam jest sprężyna która powinna się odbijać, a jeżeli się nie odbija to znaczy, ż ten tloczek jest zatarty przez syf który dosaje sie z kolektora wydechowego za pomocą rurki łączącej kolektor wydechowy z dolotowym
Dopisano 18 lut 2014, 16:30:
Juz to przerabialem przy toyocie avensis – palila mi w kombinacji 50% trasa 50% miasto 5,8 (diesel) i tez na tamtejszym forum paru sie awanturowalo ze bajer.
Predkosc patrolowa i... cala tajemnica.
Jak sie jedzie 70 na godzina na 5 biegu przez 300 km to wyjdzie kolo 6 z kawalkiem na 100
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Dopisano 18 lut 2014, 16:30:
tom_ek66 napisał(a):trok napisał(a):
W te 6,8 to ciężko mi uwieżyćMoże w tdi, ale fs 6.8 to chyba pierwszy raz słysze
Juz to przerabialem przy toyocie avensis – palila mi w kombinacji 50% trasa 50% miasto 5,8 (diesel) i tez na tamtejszym forum paru sie awanturowalo ze bajer.
Predkosc patrolowa i... cala tajemnica.
Jak sie jedzie 70 na godzina na 5 biegu przez 300 km to wyjdzie kolo 6 z kawalkiem na 100
Proszę o poprawne nazwanie tematu zgodnie z regulaminem.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6