Strona 1 z 1
Wiązka instalacji silnika

Napisane:
23 sty 2014, 13:18
przez pjotreqqq
Witam, mam pytanie, posiadam mazdę 626 z 2000 roku i doszła mi do wymiany wiązka instalacji silnika. Nic mi nie wiadomo o tym jaka ma to wiązka być, nie wiem o nich nic i dlatego zapytuję, czy wiązka z roku 2001 by pasowała? Chodzi mi o tę wiązkę dokładnie:
http://allegro.pl/mazda-626-1-8-16v-01- ... 93156.htmlW załączniku wrzucam zdjęcie mojego numeru wiązki. Czy będą kolidowały ze sobą w jakikolwiek sposób czy będą pasować bez żadnego problemu nie niszcząc żadnych podzespołów?

Napisane:
23 sty 2014, 13:38
przez Paweł
To jest wiązka od RHD (GG5J-67-020D), więc z dużym prawdopodobieństwem pasować nie będzie. Szukaj dokładnie z takim samym numerem, albo przygotuj się na rzeźbienie, bo inny numer zawsze oznacza inną ilość kabli i wtyczek.
Osobiście miałem przyjemność tworzenia wiązki do podobnego silnika i jest to rzecz do ogarnięcia, ale w zależności od tego czym dysponujesz 2-3 dni z życiorysu zabiera.
Re: Wiązka instalacji silnika

Napisane:
23 sty 2014, 13:44
przez pjotreqqq
A czy wiesz może kolego jaki numer ma moja wiązka? Bo zdjąłem tą całą nalepkę ale jak widać na zdjęciu liczby/cyfry są zamazane ;/ Bardzo się będą różnić te kable i wtyczki?
A taka 'przeróbka' nie będzie z niczym kolidować? I co to znaczy "w zależności od tego czym dysponujesz"?

Napisane:
23 sty 2014, 14:04
przez Paweł
Twoja wiązka ma numer GG2M-67-020D. Pochodzi z modelu GF/GW LHD wyposażonego w ABS, bez tempomatu, z ręczną skrzynią. Jest zgodna z wiązką GG2M-67-020E. Czym będą się różnić wiązki z innymi numerami ciężko dokładnie powiedzieć – na pewno powyższymi elementami, ale to nie musi być wszystko.
Dobra "przeróbka", czyli odtworzenie wiązki zgodnej z oryginałem z niczym nie będzie kolidować. Trudność zadania zależy od tego czym dysponujesz – czyli jak wygląda oryginalna wiązka, czy masz dokumentację i co kupisz...
Re: Wiązka instalacji silnika

Napisane:
23 sty 2014, 14:09
przez pjotreqqq
Dzięki bardzo za numery. A czy wiesz może gdzie prócz allegro i tablicy owych wiązek mógłbym szukać?
Ja raczej nie będę się tym zajmować tylko mechanik. Ogólnie instalacja chyba jest dobra, spalił mi się tylko przewód pompy paliwa wraz z pompą (tak przynajmniej oznajmił mi mechanik). Reszta kabelków raczej jest dobra, chyba że zostały stopione przez nieszczęsną pompę..

Napisane:
23 sty 2014, 15:45
przez grzech_z
pjotreqqq napisał(a):Dzięki bardzo za numery. A czy wiesz może gdzie prócz allegro i tablicy owych wiązek mógłbym szukać?
Ja raczej nie będę się tym zajmować tylko mechanik. Ogólnie instalacja chyba jest dobra, spalił mi się tylko przewód pompy paliwa wraz z pompą (tak przynajmniej oznajmił mi mechanik). Reszta kabelków raczej jest dobra, chyba że zostały stopione przez nieszczęsną pompę..
Ja bym wymienił tylko ten kabelek ale jak chcesz całość wymieniać to znajdź kogoś kto sprzedaje silniki do swapów. Zazwyczaj wysyłają same silniki i wiązki im zostają.
Upewnij się jeszcze jak jest z wiązkami od anglików – czy pasują.

Napisane:
23 sty 2014, 16:02
przez pjotreqqq
grzech_z napisał(a):Ja bym wymienił tylko ten kabelek ale jak chcesz całość wymieniać to znajdź kogoś kto sprzedaje silniki do swapów. Zazwyczaj wysyłają same silniki i wiązki im zostają.
Upewnij się jeszcze jak jest z wiązkami od anglików – czy pasują.
Tyle, że mechanik mi powiedział że "nie wie co się mogło spalić w tej instalacji, dlatego najlepiej wymienić całą". Bo ogólnie poszedł mi kabel od pompy aż pod silnik praktycznie ale nie rozbierali go i też się właśnie zastanawiam czy jest sens wymiany całej instalacji skoro mógł się sknocić jeden głupi kabelek.. A gdzie mogę znaleźć kogoś kto sprzedaje silniki do swapów?

Co do anglików – mechanik stwierdził, że kable będą za krótkie bo przecież kierownica z drugiej strony i w ogóle wszystko na odwrót.

Napisane:
23 sty 2014, 16:53
przez grzech_z
pjotreqqq napisał(a):grzech_z napisał(a):Tyle, że mechanik mi powiedział że "nie wie co się mogło spalić w tej instalacji, dlatego najlepiej wymienić całą". Bo ogólnie poszedł mi kabel od pompy aż pod silnik praktycznie ale nie rozbierali go i też się właśnie zastanawiam czy jest sens wymiany całej instalacji skoro mógł się sknocić jeden głupi kabelek.. A gdzie mogę znaleźć kogoś kto sprzedaje silniki do swapów?

Co do anglików – mechanik stwierdził, że kable będą za krótkie bo przecież kierownica z drugiej strony i w ogóle wszystko na odwrót.
To chyba łatwiej sprawdzić jeden kabel – pompa jest na bezpieczniku albo przekaźniku...
Mam nadzieję, że ten mechanik sprawdzał prąd na kablach od pompy po uruchomieniu zapłonu a nie po przekręceniu kluczyka

?
A o instalacje pytaj w Hencarze p. Romana Kędzierskiego i czy jest zamienna dla anglików, nie wciśnie ci bubla to porządna firma. Przecież jak jest na odwrót to długość taka sama


Napisane:
23 sty 2014, 19:17
przez Paweł
grzech_z napisał(a):Przecież jak jest na odwrót to długość taka sama
Silnik wtedy też jest na odwrót? :>
W każdym razie nie jest na odwrót.

Napisane:
24 sty 2014, 15:17
przez pjotreqqq
W każdym razie nie jest na odwrót.
Czyli w każdym razie kable będą krótsze, dobrze wydedukowałem?
