Strona 1 z 1

auto gaśnie na biegu jałowym

PostNapisane: 13 sty 2014, 00:00
przez szelkos
Witam
Jestem "szczęśliwym" posiadaczem mazdy 626 1.8GF 1998r , gdyby nie jeden drażniący mnie problem taki jak w tytule. A mianowicie autko gaśnie na wolnych obrotach. Opisze może trochę to sprawę bardziej szczegółowo. Auto zostało zakupione rok temu w listopadzie – wszystko było w porządku. Jakoś w wakacje zauważyłem lekkie drżenie silnika i dziwne skoki obrotów – przy dodawaniu gazu na biegu jałowych autko spadało do 1100-1200 obrotów a po jakimś czasie do 900, więc myślę sobie świece i przewody no i kupiłem nie rozwiązało to problemu. Do tego doszło wkręcanie silnika na obroty do 2000 i spadki do 700-800 falowanie. Autko zaprowadziłem do mechanika stwierdził wymiane przepustnicy- kupiłem używkę i faktycznie na obroty nie wchodziła ale zaczęła spadać tak z obrotów że nieraz gasła, dodam że tylko na rozgrzanym silniku. Po wyjechaniu z warsztatu powróciłem po dwóch dniach, mechanik odpiął kabel od przepływomierza- nie powiem bo od razu auto inaczej chodziło. Po dodaniu gazu obroty spadały do 1100 a po chwili na 900,, ale i tak zauważyłem drżenie, nie równą prace silnika. Minęły trzy dni takiej jazdy i nawet po odłączeniu też zaczął gasnąć na wolnych obrotach. Dodam że spadek jest tak szybki że od razu po wrzuceniu biegu jałowego natychmiast gaśnie. Auto nie bierze oleju ani płynu, ma kopa nie zamula się, podczas jazdy nie ma szarpania ani żadnego odczuwalnego spadku mocy. Zamierzam sprawdzić ciśnienie i uszczelkę kolektora oraz oring pod krokowcem – jutro odwiedzam warsztat oczywiście nie ten pierwszy gdzie byłem z madzią. Jeśli nic nie wyjdzie proszę o jakąś pomoc albo pewnie będę musiał odwiedzić jakiś autoryzowany serwis ale to już się wiąże z większymi kosztami a chciałbym tego uniknąć wiadomo. <co?>

PostNapisane: 13 sty 2014, 00:39
przez alk80
stawiam na lewe powietrze, choć nie koniecznie,

napisz w profilu skąd jesteś a jak nie chcesz się chwalić, poszukaj tu viewforum.php?f=36 ,
w odpowiednim dla siebie regionie będzie gdzieś temat z polecanymi warsztatami

Re: auto gaśnie na biegu jałowym

PostNapisane: 13 sty 2014, 23:36
przez szelkos
witam
mieszkam w Płocku. Dziś odwiedziłem aż trzy warsztaty i powiem szczerze załamałem się aż wkońcu jest zbawiciel. Po sprawdzeniu autka na pierwszy rzut idzie uszczelka przy kolektorze ssący – byłem przy sprawdzaniu i sam na własne oczy widziałem. naprawa odbędzie się dopiero w środę i jestem niezmiernie ciekawy czy tylko ta jedna rzecz. Napiszę jak będzie po wymianie czy zabiegł się udał :) .
A tak na marginesie najlepiej to jakby podjechać do mechanika powiedzieć co dolega autku powiedzieć co wymienić zapłacić i spadać – nasza powiększająca się rzeczywistość, tylko płakać <płacze>

PostNapisane: 14 sty 2014, 09:39
przez grzech_z
szelkos napisał(a):witam
A tak na marginesie najlepiej to jakby podjechać do mechanika powiedzieć co dolega autku powiedzieć co wymienić zapłacić i spadać – nasza powiększająca się rzeczywistość, tylko płakać <płacze>


dopiero teraz to odkryłeś?:) Ja z pięciu odwiedziłem z grzechoczącym czymś w tylnym zawieszeniu. Dopiero jak do mojego najlepszego podjechałem to tylko wsiadł przejechał się 10 m i wiedział. Banał – klocki brzęczały na dziurach bo sprężynki pordzewiały i powylatały :)

Re: auto gaśnie na biegu jałowym

PostNapisane: 18 sty 2014, 11:19
przez szelkos
witam
w końcu madziulka chodzi tak jak powinna. została wymieniona uszczelka pod kolektorem ssącym oraz gumki na wtryskiwaczach, dodam że jedna gumka kosztuje w serwisie 40 złotych <płacze> ale na całe szczęście mechanik dobrał jakieś podobne do orginału. teraz jestem zadowolony z mojego autka :D

Re: auto gaśnie na biegu jałowym

PostNapisane: 29 sty 2014, 10:15
przez ronaldobuch
O ja mam ten sam problem wymienilem teraz tez uszczelke pod kolektorem i nic to nie pomoglo wiec moze tak jak Ty jeszcze uszczelnienie wtryskow.

PostNapisane: 29 sty 2014, 10:31
przez grzech_z
ronaldobuch napisał(a):O ja mam ten sam problem wymienilem teraz tez uszczelke pod kolektorem i nic to nie pomoglo wiec moze tak jak Ty jeszcze uszczelnienie wtryskow.


Są też mazdy którym pomogła regulacja zaworów :)