Problem z załączaniem pompy paliwa

Napisane:
2 sty 2014, 17:35
przez croseq
Mam koledzy problem w mojej Mazdzie z pompa paliwa. Otóż jest tak ze przy odpalaniu niezależnie od tego czy jest ciepła czy zimna raz pali raz nie, jest to całkiem przypadkowe kiedy zapali kiedy nie. dzisiaj sprawdziłem napięcie na pompie , mam tez podłączona żarówkę i widzę ze kiedy odpali to żarówka świeci wiec prąd dochodzi, a kiedy nie odpali żarówka nie zaświeci co jest oczywiste.
Dziwne jest dla mnie ze nie ma tak ze po załączeniu stacyjki pompa się nigdy nie załącza tylko dopiero w monecie kręcenia rozrusznikiem , Tak wiem ze było w innych autach benzynowych , przynajmniej było słychać pompkę jak przekręciło się stacyjkę.. Czy jest to normalne./?
W każdym razie jeśli ktoś będzie w stanie pomoc mi w tym problemie dziwnie odpalającej mazdy.

Doszedłem w serwisówce ze odgrywa role w tym układzie czujnik cisnienia na listwie wtryskowej no i oczywiście przekaźnik który puszcza prąd.
Dodam ze auto jest wyposażone w instalacje sekwencyjna LPG
Re: Problem z załączaniem pompy paliwa

Napisane:
2 sty 2014, 22:02
przez adis555
Pompa zaczyna pracować dopiero w momencie kręcenia rozrusznikiem. Tyle mogę Ci podpowiedzieć .
By L9.
Re: Problem z załączaniem pompy paliwa

Napisane:
2 sty 2014, 22:38
przez croseq
dzieki adis , prosze kolegów o dalsze wskazowki

Napisane:
3 sty 2014, 09:43
przez grzech_z
croseq napisał(a):dzieki adis , prosze kolegów o dalsze wskazowki
A jak nie zapala to czy nie świeci Ci się czerwony kluczyk na desce?
Jak nie immo to może na pompę jednak czas przyszedł i pora wymienić?
To dość częste i w miarę oczywiste uszkodzenie w zagazowanych madziach:(
Re: Problem z załączaniem pompy paliwa

Napisane:
3 sty 2014, 10:36
przez croseq
jak nie zapala to imo sie nie swieci. pompa jest dobra jest tylko problem taki ze nie za kazdym razem dochodzi napiecie do niej
Re: Problem z załączaniem pompy paliwa

Napisane:
30 mar 2014, 15:35
przez amadeo077
Witam.Nie wiem czy rozwiazales problem ale prawdopodobnie padl ci przekaznik pompy paliwa.W mojej mazdzie GH mam ten sam problem.Gazownik doszedl ze to wlasnie ten przekaznik padl.Bo czasem dziala a czasem nie.Podlaczajac styki po wyjeciu przekaznika auto odpala bez problemu a gdy wloze przekaznik to nie odpala, ale czasem odpali mimo to wiec przekaznik do wymiany.Zastanawi sie i moze ktos wie czy mozna przekaznik pompy paliwa Desno AJ51 zamienic jakims innym??

Napisane:
28 kwi 2014, 20:17
przez bitelsik
Witam, czy w Mazdzie 626 GF 2.0 115 KM pompa paliwa załącza się w momencie przekręcenia zapłonu?
Mam taki problem, auto jak jest ciepłe pali na "strzała", jak postoi dłużej (około godziny w górę), to kręcę rozrusznikiem przez około 4 sekundy zanim odpali. Mam zamontowane urządzenie przeciwkradzieżowe, gdzie trzeba wcisnąć na raz dwa przyciski, inaczej nie odpali – brak iskry, pompa nie pracuje.
I teraz się zastanawiam, czy pompa nie trzyma ciśnienia, czy może przez to urządzenie jest coś pogrzebane i nie włącza pompy po przekręceniu zapłonu, przez co rozrusznik dłużej kręci zanim zaskoczy.
Dodam, że jak już odpali po tym długim jak dla mnie kręceniu, zachowuje się normalnie, nie dusi się, obroty równe.

Napisane:
29 kwi 2014, 17:09
przez bitelsik
Tak, jest LPG, sekwencja. Dziś rano odpalałem auto w garażu i chyba słyszałem pracę pompy po włączeniu zapłonu, po całonocnym postoju w garażu auto odpala dość szybko, problem jest po godzinie w zwyż, przy odpalaniu po pracy (8 godzin postoju) też jest problem.
Wieczorem wyjmę pompę z baku i sprawdzę czy przy ciepłym silniku też pompa pracuje na włączonym zapłonie, bo nie jestem pewien.
A więc tak, udało mi się wymontować to urządzenie zabezpieczające, auto odpala bezpośrednio z kluczyka. zdemontowałem tylną kanapę (w sedanie kilka sekund), odkręciłem osłonę i nasłuchiwałem. Na ciepłym silniku, po włączeniu zapłonu nie słychać pompy, pracuje dopiero po rozruchu silnika. Jak pisałem wcześniej, rano wydawało mi się, że słyszę tą pompę, ponowię próbę dopiero jutro rano, teraz będę wiedział na 100 %, bo wszystko jest na wierzchu.
Jeszcze jedno, w czasie pracy pompa wydaje dziwny dźwięk, raz wyższy, raz niższy, nie wiem czy to normalne. W zbiorniku ponad 20 litrów benzyny, auto na benzynie jeździ normalnie, ładnie się zbiera po depnięciu.
Jakieś pomysły? Czy winna jest pompa paliwa? Czy to normalne, że na ciepłym silniku nie pracuje pompa po włączeniu zapłonu, tylko dopiero po odpaleniu? Na zimnym sprawdzę dokładniej jutro.
Dopisano 30 kwi 2014, 14:26:
Dziś rano odpalałem auto w garażu, po przekręceniu zapłonu słychać jakiś dźwięk, ale dźwięk ten wydobywa się spod maski, pompa nie pompuje na samym zapłonie. Po przekręceniu zapłonu dźwięk słyszałem przez około 2 sekundy, za drugim razem może niecałą sekundę, po trzecim przekręceniu zapłonu nic już nie było słychać.
Pompa nie pracowała, ale silnik odpalił normalnie, bez długiego kręcenia.

Napisane:
6 maja 2014, 08:44
przez grzech_z
bitelsik napisał(a):Jakieś pomysły?
Sprawdź czy masz szczelny reduktor. Wyjmij wężyk od podciśnienia i wsadź do szklanki z wodą.
Jak puszcza to robią się problemy z odpalaniem.
Re: Problem z załączaniem pompy paliwa

Napisane:
6 maja 2014, 11:57
przez bitelsik
Witam,
Problem się rozwiązał, wlałem do zbiornika 20 litrów benzyny i pojeździłem na samej benzynie. W między czasie zamówiłem nową pompę paliwa za 170 zł (Meat&Doria), bo ta, która jest w zbiorniku dziwnie pracowała.
I stał się cud, po kilku dniach auto zaczęło odpalać poprawnie, bez długiego kręcenia i o każdej porze
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Nie wiem co było przyczyną, może zbyt niski poziom paliwa, to auto mam od miesiąca, nie wiem co się z nim wcześniej działo, ale poprzedni właściciel nic przy tym aucie nie robił...
