Strona 1 z 1

Z czego wykonany jest kolektor ssący? 1,8 FP

PostNapisane: 28 mar 2004, 00:03
przez mariush
Moze ktos mi powie?
Silnik to 1840 ccm, moc 100 KM, rok produkcji samochodu to 2001
Podobno sa mozliwe wszystkie 3 opcje: aluminiowe, laczone, plastikowe....
Jesli na podstawie powyzszych danych sie nie da okreslic to jak
to sprawdzic w prosty sposob?

Pozdrawiam,
Mariusz

PostNapisane: 28 mar 2004, 02:24
przez ADi
plastikowe od aluminiowych powinieneś odróżnić na pierwszy rzut oka...ale nie wierze, ze montowali do mazd kolktor z plastiku...

PostNapisane: 28 mar 2004, 03:00
przez mariush
ADi napisał(a):ale nie wierze, ze montowali do mazd kolktor z plastiku...


Czemu?
A moze wiesz jeszcze jakie dokladnie oznaczenie ma taki model
jak moj (chodzi o te 2 literki po 626)?
Niestety w Mazdach dopiero zaczynam sie rozeznawac:)

Pozdrawiam,
Mariusz

PostNapisane: 28 mar 2004, 03:06
przez Paweł
Model twojego nadwozia to GF, a silnika FP.

Jak otworzysz maske, to od razu zorientujesz sie jakiego rodzaju masz kolektor. Moge powiedziec tylko tyle, ze znane mi GF z silnikami FS (2.0) z tego okresu mialy dokladnie ten sam kolektor co wczesniejsze modele, czyli odlewany.

Chcesz zagazowac samochod? A fuj.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 28 mar 2004, 03:12
przez mariush
> Model twojego nadwozia to GF, a silnika FP.

co do silnika to zupelnie nie wiem, ale czy GF to nie buda z 1998 roku?
bo znalazem jeszcze cosik takiego jak GW (w jakis tam oznaczeniach
katalogow z czesciami) i wydaje mi sie, ze to moze byc nadwozie,
ktore bylo robione od 2000 r.

> Jak otworzysz maske, to od razu zorientujesz sie jakiego rodzaju masz kolektor. Moge powiedziec tylko tyle, ze znane mi GF z silnikami FS (2.0) z tego okresu mialy dokladnie ten sam kolektor co wczesniejsze modele, czyli odlewany.

oki, oblukam

> Chcesz zagazowac samochod? A fuj.

Tyz tego nie lubie, ale mam do wyboru:
1. jezdzic na benzynie 6-cio letnim Seicento
2. jezdzic na gazie prawie nowa Mazda
Chyba wybor jest prosty.

Niestety jazda ta Mazda po miescie na benzynie bedzie bardzo
rujnujaca dla mojego i tak szczuplego portfela.

Pozdrawiam,
Mariusz

PostNapisane: 28 mar 2004, 03:21
przez Paweł
GW to kombi. Rozne symbole masz opisane w przyklejonym watku, na gorze tego dzialu oraz na stronie klubowej.

Czy od '00 roku nie bylo _tylko_ liftingu, przy zachowaniu tego samego nadwozia i symbolu?

Jesli zmienil sie symbol, to bylby kolejny alfabetycznie, czyli GG (a to jest Mazda 6).

Z ciekawosci – ile kilometrow bedziesz robil rocznie?

Pozdrawiam.

PostNapisane: 28 mar 2004, 03:28
przez mariush
> GW to kombi.

aha

> Rozne symbole masz opisane w przyklejonym watku, na gorze tego dzialu oraz na stronie klubowej.

dzienx!
szkoda tylko, ze na tej stronie w opisie ostatniej z 626 nie ma opisu
mojego silniczka....

> Czy od '00 roku nie bylo _tylko_ liftingu, przy zachowaniu tego samego nadwozia i symbolu?

tak, byl to tylko lifting, w symbolach niestety sie nie orientuje

> Z ciekawosci – ile kilometrow bedziesz robil rocznie?

ok. 20.000
wiem, ze instalacja z sekwencyjnym wtryskiem zwroci mi sie
dopiero po 2 latach, ale dla mnie liczy sie cena przejechania 100 km
poniewaz reszte (instalacje) zalatwi sponsor.
A jak tankuje Mazde za 200 zl do pelna i to starcza mi na prawie
tyle samo co za 100 zl w Seicento to wybor IMVHO jest prosty

Pozdrawiam,
Mariusz

PostNapisane: 28 mar 2004, 03:37
przez mariush
tco_tm napisał(a):Rozne symbole masz opisane w przyklejonym watku, na gorze tego dzialu oraz na stronie klubowej.


Zajrzalem do tego watku i wg. niego silnik moj ma 90 KM
a wg. papierow samochodu jest to 100 KM.

a np. w cennikach gieldowych i ubezpieczeniowych sa Mazdy 1,9 (czyli
chyba wlasnie te 1840) z moca 100 KM i 115 KM.
Te 115 KM pasowaloby do 2-litrowki, ale jaka w takim razie
moc ma moj silnik. Subiektywnie i zwazywszy na wielkosc autka
jezdzi to sprawniej niz 90 KM....

A wogole to Mazda te silniki robila bardzo malo wysilone....

Pozdrawiam,
Mariusz

PostNapisane: 28 mar 2004, 03:53
przez Paweł
Niestety w tabeli jest troche bledow, brakow i niescislosci. Juz w tamtym watku opisywalem dlaczego, co ogolnie sprowadza sie do braku i sprzecznosci materialow, skromnej wiedzy, obciazenia umyslu osoby tworzacej tabele, itd. :–)

Z tego co kojarze ze starego forum, to moc silnika 1.8 (czy 1.9) zostala w modelu GF obnizona. Podobno po to, aby miescila sie w granicach, od ktorych zalezy w Niemczech wysokosc kosztow ubezpieczenia. Bardzo mozliwe, ze po roku 2000/2001 nastapily zmiany w konstrukcji i/lub oprogramowaniu, o ktorych niestety nie wiemy. Jesli dysponujesz wiarygodnymi informacjami, to prosze podziel sie nimi, postaramy sie poprawic tabele.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 28 mar 2004, 08:09
przez Jaksa
Witajcie ! A wiecie że już w GF FS nie ma hydrauliki i zawory sprawdzasz co 90 tyś km.

PostNapisane: 28 mar 2004, 10:48
przez Globy
Faktycznie, brak na stronie danych silnika 100-konnego wprowadzonego z liftingiem w 2000 roku. Zostanie dodany do danych technicznych przy najblizszej aktualizacji.

PostNapisane: 28 mar 2004, 12:16
przez Długi
Jaksa napisał(a):Witajcie ! A wiecie że już w GF FS nie ma hydrauliki i zawory sprawdzasz co 90 tyś km.


A wiesz że w 6 nie ma newet płytek regulacyjnych?

PostNapisane: 28 mar 2004, 14:44
przez Jaksa
A wiesz że w 6 nie ma newet płytek regulacyjnych?
Taak ? Bo to już Ford ( Fuuuuu!!! ) ale optycznie jest super auto tylko ma cena trochę wysoka no ale jak będziemy w UE to będzie troche taniej ( Może zakupie takie auto za 5 lat hehe hahaha hahaha hahaha ) POzdrawiam