Strona 1 z 1

Czy przy zaciętym termostacie w pozycji zamknietej ubywa plyn chlodniczy???

PostNapisane: 2 gru 2013, 17:17
przez kolo_00
Witam,

Wiem, ze bylo juz na ten temat roche tamatow, ale nigdzie nie znalazlem konkretnej odpowiedzi czy jeżeli termostat zatnie sie w pozycji zamkniętej to moze ubywać plyn chlodniczy?? W wyciekow nie widać

Re: Czy przy zaciętym termostacie w pozycji zamknietej ubywa plyn chlodniczy???

PostNapisane: 3 gru 2013, 04:19
przez roccomistrz
Jakby się termostat nie otwierał to by się silnik przegrzewał, co skutkuje między innymi uszkodzeniem uszczelki pod głowicą i laniem płynu do cylindrów albo do oleju. Czyli... tak, płyn może ubywać.

Re: Czy przy zaciętym termostacie w pozycji zamknietej ubywa plyn chlodniczy???

PostNapisane: 3 gru 2013, 10:50
przez kolo_00
Dzięki. A mam jeszcze jedno pytanko czy zimą moge dojechać do serwisu z wyjętym termostatem?

PostNapisane: 3 gru 2013, 11:37
przez Przemek323c
Moze tez odparowywac i nie bedzie widac wyciekow. Mozesz jechac bez termostatu.

Re: Czy przy zaciętym termostacie w pozycji zamknietej ubywa plyn chlodniczy???

PostNapisane: 3 gru 2013, 12:49
przez kolo_00
Dodam, że na zimnym silniku przy lekkim dodaniu gazu słyszę w kabinie przepływ wody,a jak już osiągnie temperaturę to nic nie słychać. Oleju nie przybywa, a pod korkiem oleju czysto tzn. nie widać majonezu.

Którędy może odparowywać??

PostNapisane: 3 gru 2013, 14:34
przez grzech_z
kolo_00 napisał(a):Dodam, że na zimnym silniku przy lekkim dodaniu gazu słyszę w kabinie przepływ wody,a jak już osiągnie temperaturę to nic nie słychać. Oleju nie przybywa, a pod korkiem oleju czysto tzn. nie widać majonezu.
Którędy może odparowywać??


Miałem kiedyś podobnie jeszcze w nissanie. Ubywało płynu przez cieknącą pompę wody ale tylko podczas jazdy – jak dostawała ciśnienie. Plam również nie zostawiała. Jak już całkiem się rozciekła to dopiero się sprawa wyjaśniła.

Re: Czy przy zaciętym termostacie w pozycji zamknietej ubywa plyn chlodniczy???

PostNapisane: 3 gru 2013, 18:41
przez rav 75
Tak sobie myślę że masz gdzieś uszkodzoną nagrzewnicę. Gdzieś cieknie i tyle. Stąd ubytek. A jak się nagrzeje to pewno Ci puszcza bąbelka do zbiorniczka wyrównawczego (bo się układ odpowietrza). Bez termostatu w ogóle Ci się nie nagrzeje przy obecnych temperaturach. Jechać się da,ale: uszczelka termostatu jest jednocześnie uszczelką obudowy termostatu,będziesz musiał jakoś uszczelnić obudowę a używając silikonu ktoś (mechanik) będzie musiał dokładnie wszystko wyczyścić. Skoro już wyjmiesz termostat – kup nowy,najlepiej oryginalny z uszczelką (żaden zamiennik nie ma odpowiedniej uszczelki), po prostu go włóż w miejsce starego,zalej płyn (odpowietrzanie opisane na forum) i po kłopocie.
Lokalizacja termostatu w silnikach FP/FS : przy pompie wody,w miejscu gdzie dolny wąż z chłodnicy połączony jest z blokiem silnika.