Mazda 626 GF + olej mineralny = problemy?

Postprzez Ramzes1984 » 9 lis 2013, 14:45

Witam serdecznie. Otóż kupiłem mazdę 626 GF z silnikiem 1.8 16V 90KM.
Silnik pracował pięknie, pełna moc, przyjemne delikatne cykanie, równiutkie, ciche, zero dymka itd...
Po kupnie mechanik zalecił mi wymiane oleju, filtrów, rozrządu itp. Jeździłem tak jeszcze 3 tygodnie i było wszystko ok. Pojechałem na wymianę w/w rzeczy i przywiozłem mechanikowi olej 10W40 półsyntetyk bo taki był w aucie. Wtedy mechanior kazał mi wymienić ten olej i dostarczyć mineralny 15W40 bo to niby lepiej przy przebiegu 195000. Tak też zrobiłem. Po około tygodniu od tej operacji zaczęły sie problemy. Małe dymienie rano po odpaleniu, klekotanie silnika, coraz większe dymienie, aż po około 9tyś km robi zasłonę dymną jak odpalam, biało niebieski dym, gęsty, śmierdzący, ubywa mi oleju, silnik łazi jak stary diesel, grają zawory czy tam popychacze i cieknie olej z simmera na wałku.
Naczytałem się, że do mazdy nie leje sie olejów mineralnych, zasięgnąlem opini dużego wydaje się porządnego warsztatu i to samo, byłem nawet w serwisie mazdy rozmawiać z serwisantem i potwierdził to.
Co wy na to drodzy forumowicze? Czy to możliwe????
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2013, 15:41
Posty: 9
Auto: Mazda 626 1.8 (90KM)
rok: 1998

Postprzez sebek-71 » 9 lis 2013, 19:50

Wg mnie, ktoś sprzedał Ci niestety przelatany silnik :( Powyższe objawy świadczą o tym w 100%
Jeśli silnik był by zdrowy, to sama zmiana na minerał nie spowodowała by takich objawów.
Prawdopodobnie ktoś przed kupnem zalał motodoktorka i dopóki nie wymieniałeś nie kopcił...
Szykuj się niestety na remoncik i nie daj sobie wcisnąć, że wystarczy wymienić tylko uszczelniacze zaworowe :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1148 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR sedan

Postprzez Ramzes1984 » 9 lis 2013, 20:41

Wiem. Uszczelniacze już wymieniłem. Nie pomogło, a gość kasę skasował i mówi że może zrobić resztę ale znów rozbiórka silnika:( Chętnie bym zrobił ten remont bo nie chcę komuś pchać takiego auta ale kompletnie nie wiem jak taki remont ma wyglądać. Aż się boję komuś dać to robić :( Poza tym uwielbiam Madzię:) To druga moja. Z pierwszą zero problemu, jeździła cały czas na półsyntetyku. Miałem ją dwa lata i nic nigdy się nie działo.
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2013, 15:41
Posty: 9
Auto: Mazda 626 1.8 (90KM)
rok: 1998

Postprzez sebek-71 » 9 lis 2013, 23:07

Jeśli remont, to zależy, czy dla siebie, czy do sprzedaży.Jak do sprzedaży, to ja w ogóle bym nie remontował, bo to nieopłacalne.
Ale jeśli już byś się zdecydował, to rób dla siebie i masz spokój.Remont kompletny silnika góra i dół na dobrych częściach(w większości oryginały), bo na kiepskich zamiennikach będzie kicha.
Raz zrobisz dobrze i masz na lata.W twoim przypadku koszta nie powinny być takie duże, jak np. w silniku 2,0 V6(xedos6).Dobry mechanior poradzi sobie z pewnością, a co do części zapytaj w Carspeed doradzą dobrze ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1148 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR sedan

Postprzez Ramzes1984 » 10 lis 2013, 00:00

Aha. No chodzi mi o remont dla siebie. No jak mam coś robić to porządnie i jeździć:)
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2013, 15:41
Posty: 9
Auto: Mazda 626 1.8 (90KM)
rok: 1998

Postprzez ProboszczV6 » 10 lis 2013, 11:54

Zastosowanie oleju mineralnego przyspiesza zużycie uszczelnień gumowych(uszczelniacze zaworów=dymienie przy odpaleniu) ponadto jeśli lekko puszczają pierścienie olejowe a po tym przebiegu zwłaszcza jeśli jeździł na 10w40 jest raczej pewne że puszczały, olej mineralny spala się tworząc ciężki do usunięcia nagar który z kolei zbiera się na gniazdach zaworów, w rowkach tłoków, stają pierścienie, zaczyna się porządne dymienie itd. W skrajnym przypadku może nawet dojść do porysowania gładzi cylindrów. No i ostatecznie, gęsty gówniany olej mineralny słabo współpracuje z hydrauliką zaworów, nie tylko w Mazdach. W latach 90 te silniki były przewidziane do pracy na oleju 5w30 i na takim powinny jeździć do końca swoich dni, jeśli ludzie w swej nieskończonej mądrości, lub nieskończonej mądrości mechaników leją mineralny to są efekty takie jak u ciebie.
Na dzień dzisiejszy są 3 możliwości:
wymienić olej na dobry półsyntetyk lub syntetyk, wymiana poprzedzona płukanką,
jeśli stanęły pierścienie to zastosować metodę mechaników starej daty, czyli naftę na tłoki, może pierścienie popuszczą,
Jeśli powyższe nie pomoże, zadzwonić do Carspeed, zapytać o ceny porządnych części, następnie wymienić pierścienie, panewki, uszczelki, zawór przelewowy, termostat itd no i jeździć dalej pamiętając o stosowaniu oleju 5w30.
Twój silnik może rzeczywiście był już trochę zużyty, ale zalanie do niego oleju mineralnego go dobiło, nic innego. Zmień mechanika bo jego sugestia poparta średniowieczną wiedzą o stosowaniu mineralnego oleju do silnika o tym przebiegu spowodowała takie a nie inne efekty.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/pow. żywiecki
Auto: Nissan Leaf ZE1
Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Ramzes1984 » 11 lis 2013, 08:13

Czyli spróbować płukankę i zmianę oleju na lepszy. A jak się okaże, że nic nie dało albo jest gorzej to rozbiórka silnika i trzeba obejrzeć jak to wygląda i szukać części. Jaką płukankę możesz polecić i na jaki olej przejść? Na początek chyba półsyntetyk, zgadza się? Czym ryzykuję robiąc taką płukankę? Jeżeli tylko remontem silnika to w moim przypadku = niczym:)
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2013, 15:41
Posty: 9
Auto: Mazda 626 1.8 (90KM)
rok: 1998

Postprzez ProboszczV6 » 11 lis 2013, 22:45

płukanka np. liqui moly a olej na początek jakiś 10w40 np elf albo total, ewentualnie 5w40, w sumie za niecałe 100zł można miec 5 litrów 5w40 a zdolności czyszczące większe. Ryzyko żadne.
Możesz też zastosować metodę "nafty na tłoki" zalać płukankę zaczekać zgodnie z instrukcją, spuścić olej i wykręcić świece, nalać troszkę nafty przez otwór świecy i zostawić tak np na całą noc, później spuścić to co przeciekło do miski olejowej, przy odpiętym aparacie zapłonowym i wykręconych świecach zakręcić rozrusznikiem żeby wychlapać resztę nafty, zalać 5w40, oczywiście wymienić też filtr oleju. Silnik będzie miał trochę ciężko odpalić ze względu na obecność resztki nafty w komorach spalania, a kiedy odpali to będzie jakiś czas intensywnie dymił na szaro-biało aż się nafta całkowicie wypali, to zjawisko normalne.
Jeśli pierścienie są tylko zapieczone to metoda powinna pomóc, jeśli pierścienie są zdarte to nic im już nie pomoże poza wymianą. Uszczelki które ciekną powinny być wymienione a nie "zaklejane" jakimiś uszczelniaczami i olejem mineralnym, równie dobrze można sobie nalać smoły do silnika:]
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/pow. żywiecki
Auto: Nissan Leaf ZE1
Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez sebek-71 » 12 lis 2013, 12:06

Metoda z naftą, to powiem szczerze, że raczej się nie sprawdza.W kilku autach(xedos 6,323f) osobiście robiłem i kopcenie i ubytki oleju pozostawały.
Jedynie kompletny remont, na dobrych częściach załatwia sprawę w mazdach ;)
Jeszcze raz powtórzę, że jeżeli silnik jest zdrowy zmiana oleju z 10W-40 na 15W-40 będzie prawie niezauważalna...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1148 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR sedan

Postprzez Bo_Lo » 12 lis 2013, 12:36

No nie wiem. Do bg kungd chodziło jak zegarek raz wlalem15w40 i po kilku dniach zaczął klepac jak traktorek. Wlalem z powrotem 10w40 i spokój do dzisiaj:–)

Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4384 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Bo_Lo » 12 lis 2013, 12:36

Bo_Lo napisał(a):No nie wiem. Do bg ktore chodziło jak zegarek raz wlalem15w40 i po kilku dniach zaczął klepac jak traktorek. Wlalem z powrotem 10w40 i spokój do dzisiaj:–)

Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka


Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4384 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez sebek-71 » 12 lis 2013, 16:42

Tak może i trochę poklepało, ale zasłony dymnej nie robiło i oleju nie żarło :)
Tylko pamiętajcie o tym, że olej 15W-40 może być też półsyntetykiem, a 10W-40 mineralnym...
Jak pierścienie olejowe(bolączka mazd) stoją, to żadne nafty i inne specyfiki na nic się zdadzą...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1148 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR sedan

Postprzez ProboszczV6 » 12 lis 2013, 22:33

ale spróbować metody z naftą nie zaszkodzi zwłaszcza jeśli silnik pracował poprawnie. koszty praktycznie żadne a szanse są 50/50. Robiłem kilka remontów mazd v6 ze zdartymi pierścieniami więc wiem co mówię, Remont pewnie go nie ominie ale odwlecze sie w czasie.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/pow. żywiecki
Auto: Nissan Leaf ZE1
Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez sebek-71 » 13 lis 2013, 10:24

Ja bym powiedział, że szanse 10/90 raczej :D No, ale jak pojawia się perspektywa wydania większej kasy, to wszystkiego trzeba spróbować...szczęście, że ma tylko 16V :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1148 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR sedan

Postprzez grzech_z » 14 lis 2013, 09:38

Ramzes1984 napisał(a):Co wy na to drodzy forumowicze? Czy to możliwe????


Zacznij zbierać na 2.0 swapa.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez zita » 14 lis 2013, 17:52

Witam.
Ja miałem podobny przypadek.
Wlałem płukankę i po tym zalałem olejem do mazdy Dexelia Mazda Ultra 5W30 i jak na razie OK nie bierze oleju i nie dymi.
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez sebek-71 » 15 lis 2013, 00:42

No to jesteś w tej 10-tce ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1148 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR sedan

Postprzez zita » 15 lis 2013, 16:10

Witam.
Cyba tak <jupi>
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez Marko91 » 17 lis 2013, 22:12

Jak swoją GF-ke kupowałem od Niemca(dziadka haha :D) to stała na 10W40, od razu zalałem (mimo słyszanych tekstów że silnik sie rozszczelni :D:D )Dexelią 5W30 i juz 30 tyś najechane(3 wymiany) i w ciągu 10tyś. olej nie schodzi nawet do połowy miarki na bagnecie a najechane 210tys. więc Ja będę jeździł do końca raczej na tym olejku :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez sebek-71 » 20 lis 2013, 14:28

Akurat trafiłeś na nie zajechany silnik, więc masz szczęście :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1148 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron