Strona 1 z 2

2.0 115 wymiana czy może remont?

PostNapisane: 2 cze 2013, 14:37
przez adik6789
Witam was wszystkich :)

Sprawa ma się tak:
Od piątku jestem posiadaczem Madzi 626 GF <czarodziej>
Kupiłem ją bardzo tanio od właściciela który już miał dość inwestowania w ten samochód.
Przy przebiegu około 220tys, padł mu silnik chciał zrobić remont jednak mechanik znalazł silnik "igłę"
i tak o to przejeździł kolejne 30 tyś, do momentu aż silnik zaczął dymić.
Więc aktualnie silnik odpala niemal od razu ( dlatego wydaje mi się że kompresje ma ok)
Wkręca sie na obroty dosyć dobrze, jednak nie ma mocy.
Gdy go kupowałem auto stało dosyć długo i chodziło jak grzechotnik :(
Zrobiłem nim jak do tej pory 50km i już nie grzechocze, jednak zimny dymi nadal i
wciąga płyn chłodniczy.
Właściciel lał olej mineralny więc poważnie zastanawiam sie nad stanem silnika.

I teraz proszę was o poradę co robić?

Czy zrobić remont takiego silnika?
-pierścienie olejowe, remont głowicy, nowe paski i filtry

Czy może wynaleźć jakąś używkę?

Gdyby właściciel nie lał oleju mineralnego to bez wahania remontowałbym jednak ta sytuacja daje mi poważnie do myślenia <co?>
Generalnie planuje przejeździć jakoś wakacje i na zimę myślę nad sprzedażą

Dziękuje za wszelkie odpowiedzi :)

PostNapisane: 2 cze 2013, 20:27
przez miro62
adik6789 napisał(a): jednak zimny dymi nadal i
wciąga płyn chłodniczy.
Właściciel lał olej mineralny więc poważnie zastanawiam sie nad stanem silnika.

Na me gusta to uszczelka pod głowicą do wymiany i splanowania (skoro znika płyn) i może to para a nie dym z oleju <co?>
Co do mineralnego to w czym problem <co?> robię zmianę co 10 tyśków od wymiany do wymiany weźmie literek i auto śmiga i oby tak dalej a ma 220 tyś przebiegu ;)

Re: 2.0 115 wymiana czy może remont?

PostNapisane: 2 cze 2013, 20:39
przez VeryCoolMan
Szukaj używki z małym przebiegiem no chyba że chcesz wpakować kupe kasy w remont.
Poszukaj na forum to się wszystkiego dowiesz :)

Re: 2.0 115 wymiana czy może remont?

PostNapisane: 2 cze 2013, 21:30
przez blazej001
Można wiedzieć ile dałeś za auto? i co to za wersja? Zaspokajam tylko ciekawość :) :P

Odp: 2.0 115 wymiana czy może remont?

PostNapisane: 2 cze 2013, 21:49
przez Bo_Lo
Mineral to zabojstwo dla silnikow innych niz fso ,zuk,tarpan itp


Wysłane z mojego WT19i

PostNapisane: 3 cze 2013, 17:46
przez adik6789
Generalnie mam do zrobienia nadkola z tyłu i klapa bagażnika od spodu jest troszkę zjedzona.
Maska wypłowiała i reszta lakieru w średnim stanie (stała w słońcu)
Tak po za tym to blacharsko git i zawieszenie.
Jedyne co mnie zastanawia to właściciel mówił coś o innej skrzyni biegów.
I tu mam do was pytanie: Czy skrzynia od wersji 136km ma jakieś inne mocowanie do silnika?
Bo coś mi wystaje, a aktualnie nie mam możliwości wjechać na kanał i cyknąć fotki :P
Z używkami poważnie sie zastanawiam gdyż właśnie tak zrobił poprzedni właściciel.
Aktualnie zamówiłem uszczelkę pod głowice (ciągnie wodę) i uszczelkę pod pokrywę zaworów z filtrem oleju.
Jeśli mam nadzieje że założę uszczelkę i będzie git. Co najwyżej uszczelniacze zaworowe bym wymienił :D
Nie no jak za tą cenę to ja nie wymagam cudów <oczy>

blazej001 napisał(a):Można wiedzieć ile dałeś za auto? i co to za wersja? Zaspokajam tylko ciekawość :) :P


Za mazde dałem 1.5k <czarodziej>
1999r 2.0 115km GF kombi

PostNapisane: 3 cze 2013, 21:10
przez miro62
adik6789 napisał(a):Aktualnie zamówiłem uszczelkę pod głowice (ciągnie wodę)

Pasowało by splanować głowicę a już na pewno dokładnie sprawdzić czy nie jest krzywa ;)

PostNapisane: 3 cze 2013, 21:48
przez adik6789
Zastanawiam się też nad sprawdzeniem szczelności zaworów (jako że będę miał ściągniętą głowice)
ale czy czasem planowanie głowicy nie wpłynie jakoś drastycznie na dół silnika?

PostNapisane: 3 cze 2013, 22:00
przez miro62
adik6789 napisał(a):ale czy czasem planowanie głowicy nie wpłynie jakoś drastycznie na dół silnika?

Wpłynie pozytywnie na trwałość uszczelki i Masz pewność że nie "wyciśnie" i przerwie gdzieś uszczelkę ;)

PostNapisane: 3 cze 2013, 22:05
przez adik6789
To rozumiem :)
Jednak bardziej mam na myśli wzrost kompresji i co za tym idzie trwałość pierścieni...
Zastanawiam się czy skoro będę miał rozebraną połowę silnika to czy ich nie wymienić?

PostNapisane: 3 cze 2013, 22:13
przez miro62
adik6789 napisał(a):Zastanawiam się czy skoro będę miał rozebraną połowę silnika to czy ich nie wymienić?

Jeśli nie Masz zbyt wielkiego doświadczenia a raczej nie Masz to taką diagnozę co do wymiany pierścieni itp. lepiej by to ocenił dobry "silnikowiec" bo inaczej utopisz kasę a i tak nie wiadomo czy będzie o.k.

PostNapisane: 3 cze 2013, 22:24
przez adik6789
W sprawach silnikowych w samochodach doświadczenia za dużo nie mam.
Generalnie siedzę przy motocyklach a to troszkę inna bajka :)
Jaki może być orientacyjny koszt planowania głowicy?
Generalnie mógłbym oddać auto do mechanika.
Jest tylko jeden w naszym mieście godny zaufania jednak trzeba mieć do niego anielską cierpliwość.
Gdybym oddał autko jutro to dostałbym je najwcześniej we wrześniu <oczy>

PostNapisane: 4 cze 2013, 09:40
przez grzech_z
adik6789 napisał(a):W sprawach silnikowych w samochodach doświadczenia za dużo nie mam.
Generalnie siedzę przy motocyklach a to troszkę inna bajka :)
Jaki może być orientacyjny koszt planowania głowicy?
Generalnie mógłbym oddać auto do mechanika.
Jest tylko jeden w naszym mieście godny zaufania jednak trzeba mieć do niego anielską cierpliwość.
Gdybym oddał autko jutro to dostałbym je najwcześniej we wrześniu <oczy>


Planowanie to niewielki koszt – ok. 50pln
Jak grzebiesz również w silnikach motocyklowych to z takim trochę większym powinieneś sobie spokojnie poradzić:) Gdzieś na forum chyba jest fotorelacja z ingerencji w silnik. Warto wcześniej poczytać i pooglądać. Jak już będzie rozebrana to i rozrząd warto sprawdzić/wymienić.

PostNapisane: 7 cze 2013, 22:46
przez adik6789
Jednak zapadła decyzja...
Wymieniam silnik na używkę w lepszym stanie :(
Czy wiecie może czy każdy 2.0 16v wejdzie ? (od ge, gf)
I czy drodzy forumowicze macie jakieś sprawdzone miejsca skąd mógłbym kupić jakiś dobry silnik? :)

Re: 2.0 115 wymiana czy może remont?

PostNapisane: 8 cze 2013, 10:21
przez lukasz.b
adik6789 napisał(a):I czy drodzy forumowicze macie jakieś sprawdzone miejsca skąd mógłbym kupić jakiś dobry silnik?

Napisz do Fasoli <czytaj> viewtopic.php?f=92&t=113617&hilit=fasola

PostNapisane: 8 cze 2013, 11:04
przez Bo_Lo
Akurat ma FSa na stanie ,jeszcze w aucie.Można odpalic,posłuchać itp.Wersja 136hp :D

PostNapisane: 8 cze 2013, 11:58
przez adik6789
Tylko musiałbym wymieniać komputer itp.
I nie wiem jak z gazem, bo ja mam 115km (chociaż i tak nie wiem czy to coś zmieni) :D

Odp: 2.0 115 wymiana czy może remont?

PostNapisane: 8 cze 2013, 16:47
przez Bo_Lo
Komputer chyba ten sam jest,co do gazu to podejrzewam że masz instalke do 130 km wiec spoko

Wysłane z mojego WT19i

PostNapisane: 16 cze 2013, 17:14
przez maxim_wawa
adik6789 napisał(a):macie jakieś sprawdzone miejsca skąd mógłbym kupić jakiś dobry silnik?


HENCAR wszystko do mazdy
Roman Kędzierski
Emanuelina 13
98-310 Czarnożyły
tel.: 606927950
tel.: 888373509

nigdy się nie zawiodłem i nikt komu poleciłem to źródło też nie miał żadnych zastrzeżeń, do tego Roman jest na tyle układny, ze nie wpycha na silę kompletnego silnika tylko czego z osprzętu nie weźmiesz o tyle cena będzie niższa, można sobie wybrać co ma być razem z gołym silnikiem

PostNapisane: 17 cze 2013, 08:33
przez grzech_z
maxim_wawa napisał(a):
adik6789 napisał(a):macie jakieś sprawdzone miejsca skąd mógłbym kupić jakiś dobry silnik?


HENCAR wszystko do mazdy
Roman Kędzierski
Emanuelina 13
98-310 Czarnożyły
tel.: 606927950
tel.: 888373509

nigdy się nie zawiodłem i nikt komu poleciłem to źródło też nie miał żadnych zastrzeżeń, do tego Roman jest na tyle układny, ze nie wpycha na silę kompletnego silnika tylko czego z osprzętu nie weźmiesz o tyle cena będzie niższa, można sobie wybrać co ma być razem z gołym silnikiem


Mi jeszcze przywiózł pod dom własnym transporetm – również polecam.
W zeszłym tygodniu wymieniałem olej po kolejnych 15kkm – stan zszedł z połowy wskaźnika do min. bez dolewek w międzyczasie.