Strona 1 z 1

Naciąganie paska klinowego-fotorelacja

PostNapisane: 22 maja 2013, 15:08
przez mzebrows
Krótka fotorelacja opisująca naciąganie paska klinowego – czyli co zrobić, gdy podczas ruszania Twój silnik piszczy.

Pasek naciąga się, wkręcając śrubę 2 (klucz 12) przy alternatorze. Trzeba pamiętać, żeby najpierw poluzować śróbę 1 (i potem ją spowrotem dokręcić).
https://docs.google.com/file/d/0B1uC-7Vq6Y8nXy1GSTlOMGRCVTA/edit?usp=sharing


Jeżeli to nie pasek przy alternatorze, to może pasek od klimy. Tutaj zasada jest ta sama. Regulujemy śrubą 2, wcześniej luzując śrubę 1 (i oczywiście ją też potem dokręcamy).
https://docs.google.com/file/d/0B1uC-7Vq6Y8nQjcweHJxLU9wdDA/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/file/d/0B1uC-7Vq6Y8nOTlmQ2dpVWhXdnc/edit?usp=sharing
Jak bardzo powinien być naciągnięty pasek – nie wiem, ale za mocno nie może być. Dlatego polecam podkręcać odrobinkę i sprawdzać czy pomogło.

Pozdrawiam

PostNapisane: 22 maja 2013, 17:34
przez miro62
Temat się powtarza
viewtopic.php?f=125&t=124776&p=2093068&hilit=pasek+klinowy#p2093068
viewtopic.php?f=424&t=108185&p=1835532&hilit=pasek+klinowy#p1835532

A po za tym to ja nie widzę obrazków <co?> może mi coś wysiadło :(
mzebrows napisał(a):Jak bardzo powinien być naciągnięty pasek – nie wiem, ale za mocno nie może być

A ile to jest nie za mocno ;)
Z tego co pamiętam to między kołami oddalonymi najdalej od siebie ugięcie paska (naciśnięcie palcem w środku między kołami) powinno wynosić 10-12mm <oczy>

PostNapisane: 23 maja 2013, 08:29
przez mzebrows
Dlatego napisałem żeby podkręcać odrobinkę i próbować. Bo jak piszczy to znaczy że jest za luźny, czyli jeżeli jest odrobinkę bardziej naciągnięty niż przy piszczeniu to chyba właściwe naprężenie – taką logikę przyjąłem;)