Mazda 626 dławi się

Postprzez kuba_223 » 27 mar 2013, 13:22

Witam. Posiadam od 3 tygodni mazdę 626 z 2000r 2.0 benzyna 115 KM. Mam pewien problem ponieważ auto na 2 i 3 biegu często się tak jakby dławi przerywa i za chwilę już idzie normalnie. Dzieje się tak kiedy np. zjeżdżam z głównej drogi wrzucam dwójkę i gaz do dechy to zaczyna przerywać dławić się i za chwilę idzie normalnie, jeśli dam trochę gazu to raczej się tak nie dzieje. Poprzedni właściciel niby wymieniał świece i kable. Wiem że rozrząd dawno nie był wymieniany. Proszę o podpowiedzi co to może być.

Właśnie się dowiedziałem że prawdopodobnie kable od świec nie były wymieniane czy to może być przyczyna?
Początkujący
 
Od: 27 mar 2013, 13:16
Posty: 6
Auto: Mazda 626 2000r. 2.0 benzyna 115km

Postprzez rafik89 » 28 mar 2013, 12:45

w jakim zakresie obrotów jest to dławienie? LPG jest? Co do rozrządu – wymienić jak najszybciej. Jeśli dławi się na niskich obrotach to będzie układ zapłonowy czyli świece, kable itp.
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez kuba_223 » 28 mar 2013, 18:30

Dławi się na niskich obrotach. Gazu nie ma
Początkujący
 
Od: 27 mar 2013, 13:16
Posty: 6
Auto: Mazda 626 2000r. 2.0 benzyna 115km

Postprzez rafik89 » 28 mar 2013, 23:08

Niskie to znaczy ile, do 2k obr? Wykręć i sprawdź w jakim stanie są świece. Kable można sprawdzić tak, że jak jest ciemno podnieść maskę, odpalić auto i spryskać je wodą, jeśli będzie się iskrzyć to do wymiany. Może filtr powietrza trzeba by też wymienić. Ale przede wszystkim w samym układzie zapłonowym szukałbym przyczyny
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez kuba_223 » 31 mar 2013, 09:02

Obroty maxymalnie do 1500 ale mniejsze tak okolo 1000. Filtry sa nowe bo sprawdzałem
Początkujący
 
Od: 27 mar 2013, 13:16
Posty: 6
Auto: Mazda 626 2000r. 2.0 benzyna 115km

Postprzez jarsoN » 31 mar 2013, 09:29

A sprawdzałeś błędy silnika? Może to jest przepływomierz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez kuba_223 » 31 mar 2013, 10:58

Jeszcze nie sprawdzałem błędów
Początkujący
 
Od: 27 mar 2013, 13:16
Posty: 6
Auto: Mazda 626 2000r. 2.0 benzyna 115km

Postprzez marcin.art » 10 lip 2014, 20:16

Witam podłącze sie do tematu zakupiłem mazde 626 z silnikiem 1.8+lpg i ma taki problem że dławi sie na wolnych obrotach czeka mnie zmiana przewodów i świec ale mam pytanie na które w szukajce nie znalazłem odpowiedzi a mianowicie czy zaznaczony przewód od podciśnienia powinien być zaślepiony?
Załączniki
śrubka.jpg
Początkujący
 
Od: 17 sie 2009, 06:35
Posty: 18
Auto: mazda 626 2.5 v6

Postprzez PeKa » 11 lip 2014, 07:54

Dławi się w sensie na wolnych obrotach spada i wzrasta? Faluje? Tylko na LPG czy na Pb też? Zaworek sprawdzę, jak wyjdę na parking za jakiś czas.

EDIT: założony jest "kapturek" gumowy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez marcin.art » 12 lip 2014, 06:36

Dzięki dusi się podczas dodawania gazu tak do 3000 obrotów i podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła opadają obroty po czym podnoszą sie do 1500 dławienie występuje na benz i lpg jakby nie na wszystkie cylindry pracowała
miałem zdjęty przewód od mapsensora ale założenie nic nie dało
Początkujący
 
Od: 17 sie 2009, 06:35
Posty: 18
Auto: mazda 626 2.5 v6

Postprzez Minor-ek » 12 lip 2014, 10:12

Tylko założyłeś? To jeszcze reset kompa wykonaj, może działać w awaryjnym.
Z własnego doświadczenia na dziury przy przyspieszaniu pomogło załatanie podciśnień wszystkich.
Początkujący
 
Od: 23 lut 2014, 21:30
Posty: 28
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r sedan

Postprzez PeKa » 13 lip 2014, 00:53

Bula gdzies na forum identyczna sytuacja, nie pamietam u kogo :(

Send by Taptalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez marcin.art » 21 lip 2014, 21:04

i ciąg dalszy walki z madzią :)
w weekend zrobiłem mazdą ok 800km spalanie na poziomie 11 litrów :(
po wymianie świec uszczelnieniu dolotu dalej nie chodzi jak trzeba
Podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 600 po czym podnoszą się do 1500 po czym spadają tak na 800
na postoju wygląda to tak https://www.youtube.com/watch?v=30HAXtW ... e=youtu.be
Do tego na taką podróż spaliła mi prawie litr oleju :|
znalazłem dwa czujniki przy których widać olej wyższy wypełniony jest jakimś klęjącym środkiem
Obrazek

Do tego [jaki?] wydech jest czarny jak na zdjęciach podczas jazdy i po odpaleniu nie widać kopcenia
Obrazek
do tego miałem dwa razy taki objaw jakby mazda chodziła tylko na trzech garach
ma ktoś jakieś pomysły co ją może boleć sonda? czujnik położenia wału ? a może źle ustawiony rozrząd

Dopisano 22 lip 2014, 20:14:

Okazało się że silnik wali olej w wydech prawdopodobnie ktoś przed sprzedażą wlał motodoktora.
było niedużo oleju więc dolałem i od tamtej pory zaczęła dymić i teraz mam dylemat sprzedać, kupić silnik czy remontować ten?
Początkujący
 
Od: 17 sie 2009, 06:35
Posty: 18
Auto: mazda 626 2.5 v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6