Strona 1 z 1

często włączający sie wntylator

PostNapisane: 5 mar 2013, 19:24
przez samuraj
Witam,problem jak w temacie załącza się niemal co 4minuty przy odpalonym silniku na postoju.
Temperatura na desce -wskaźnik w poziomie czyli ok.Problem powstał po naprawie kolektora ssącego(wymiana uszczelki)oraz czyszczenie przepustnicy(wszystko było wyjęte z pojazdu+przez 2 dni miałem odpięty akumulator).Czy to raczej zapowietrzony układ czy coś z kompem się stało (jakoś się go programuje po braku zasilania przez 48h?).Przy odpowietrzaniu układu temperaturę wewnątrz pojazdu ustawiamy na max. czy min. pokrętłem od nagrzewnicy?Jeszcze raz pozdrawiam i proszę o jakieś wskazówki.Motor 1.8 Pb

PS.obroty na biegu jałowym równe, nie falują tylko jak wcisnę mocno gaz słychać lekkie opóźnienie jakby syczenie ale tylko w przypadku gwałtownego wciśnięcia(dlatego wymieniałem uszczelki kolektora i przepustnicy a teraz czekam na zawór ciśnienia atmosferycznego na kolektorze gdyż ten ma urwany ten grzybek i ma dziurę przez która ssie ciągle powietrze i może on jest winowajcą tej lekkiej dziury przy ostrym dodaniu gazu)

PostNapisane: 5 mar 2013, 20:17
przez motylek322
samuraj napisał(a):.....Przy odpowietrzaniu układu temperaturę wewnątrz pojazdu ustawiamy na max. czy min. pokrętłem od nagrzewnicy?...


Pokrętło na max temperaturę. Nie wiem jak odpowietrzałeś układ ale na forum jest instrukcja. Postępując według niej wykona się to prawidłowo. Jak masz gaz to może nie odpowietrzył się dobrze parownik. Jak z płynem w zbiorniczku wyrównawczym ?

Re: często włączający sie wntylator

PostNapisane: 5 mar 2013, 22:15
przez samuraj
Gaz Holenderski więc brak parownika,w zbiorniczku wyrównawczym prawie full.Znalazłem opis więc jutro odpowietrzę według instrukcji i zobaczę co i jak.

PostNapisane: 6 mar 2013, 09:34
przez maxim_wawa
samuraj napisał(a):Gaz Holenderski więc brak parownika,w zbiorniczku wyrównawczym prawie full.Znalazłem opis więc jutro odpowietrzę według instrukcji i zobaczę co i jak.


brak czego ???

zrob fote komory silnika

Re: często włączający sie wntylator

PostNapisane: 6 mar 2013, 12:12
przez samuraj
jest to instalacja LPI VIALLE czyli nie ingeruje w układ chłodzenia pojazdu.Posiada pompę w butli,zawór ciśnienia pod maską oraz własne wtryskiwacze w odpowiednich miejscach dla danej marki pojazdu umieszczone w kolektorze ssącym.A co z tym odłączonym akumulatorem?Czy nie ma potrzeby "uczyć"komputera po braku zasilania przez te 2 dni(mam Astre i tam jest taka potrzeba)?Pozdrawiam

PostNapisane: 6 mar 2013, 13:10
przez maxim_wawa
to dalej nie wyklucza udziału powietrza w ukladzie chlodzenia – to ze na desce jest ok nei znaczy ze uklad nie jest zapowietrzony

Re: często włączający sie wntylator

PostNapisane: 6 mar 2013, 16:10
przez samuraj
układ odpowietrzony,wentylator załącza się ale nie już tak często,temp. na desce ok.temp. na zewnątrz 15C.Dzięki za rady i pozdrawiam