Strona 1 z 1

Sprawdzenie stanu zużycia poduszek silnika/skrzyni metodami organoleptycznymi przez laika

PostNapisane: 4 sty 2013, 10:56
przez autuh
Witam

Wiosną kupiłem mazdę 626 2,0 ditd i od tamtej pory przeglądam to forum gdy potrzebuję opinii użytkowników lub/i znawców tematu. Jednak nic nie znalazłem na temat, który interesuje.

Od dnia zakupu strasznie trzęsie całym samochodem. Zakładam, że przez poduszki. Umówiłem się z mechanikiem na ich wymianę, ale on mnie poprosił żebym sam kupił potrzebne części, a on mi je wymieni. I teraz moje pytanie... Czy można "domowymi metodami" sprawdzić, które poduszki powodują takie drgania, tzn które trzeba wymienić koniecznie.

Wiem, że najlepiej sprawdzić to u mechanika. Pytam Was o metody proste. Np. czy wzrokowo można ocenić stan zużycia.

Re: Poduszki silnika

PostNapisane: 4 sty 2013, 11:21
przez siegu
Proszę o poprawne nazwanie tematu, zgodnie z regulaminem.

PostNapisane: 5 sty 2013, 19:42
przez Paprotek

Re: Sprawdzenie stanu zużycia poduszek silnika/skrzyni metodami organoleptycznymi przez laika

PostNapisane: 6 sty 2013, 23:50
przez rafik89
coś dziwny ten mechanik jeśli każe samemu załatwiać części :| Co do poduszek jeśli masz dostęp do kanału to popatrz od spodu na nie (oczywiście przy włączonym silniku). Zalecam jednak wymienić wszystkie. Koszt będzie większy, ale będzie też spokój na dłuższy czas i za robotę zapłacisz raz

Re: Sprawdzenie stanu zużycia poduszek silnika/skrzyni metodami organoleptycznymi przez laika

PostNapisane: 7 sty 2013, 04:08
przez seba626
os poduszki nie moze byc na srodku ani ponizej poduszki tylko powyzej.

PostNapisane: 7 sty 2013, 09:17
przez autuh
rafik89 napisał(a):coś dziwny ten mechanik jeśli każe samemu załatwiać części :|

Nie "każe" tylko proponuje/prosi. To taki układ, że jak znajdę części taniej, np w sieci, to mogę sam się w nie zaopatrzyć. W dodatku telefonicznie mogę liczyć na konsultację. I oczywiście nie ma żadnych przeciwwskazań bym postawił samochód u niego rano i odebrał po pracy.

Zastanowię się nad wymianą wszystkich, jednak wcześniej za Twoją radą jak i seba626 sprawdzę je. Koszt wymiany nie jest przeważającym czynnikiem uwzględniając fakt, że nastawiam się raczej na zamienniki. Obawiam się pogorszenia stanu przy wymianie na zamienniki.

Oczywiście mam trochę czasu na to i jeszcze chyba sporo będę wertował forum :)

Re: Sprawdzenie stanu zużycia poduszek silnika/skrzyni metodami organoleptycznymi przez laika

PostNapisane: 8 sty 2013, 02:25
przez adrian23a
Ja wymieniałem poduszkę ta przy rozrządzie na zamiennik 8 miesięcy temu i musiałem ponownie. Pomimo że nie była ona oberwana, to przy temperaturze poniżej 0 guma twardniała i w aucie robiło się bardzo głośno. Do tego wszystko w środku drgało. Po wymianie na oryginał jak inne auto. Cichutko przy jak do tej pory -10 stopniach nawet na zimnym silniku.

PostNapisane: 8 sty 2013, 08:09
przez autuh
A możesz napisać gdzie kupiłeś oryginał?

PostNapisane: 8 sty 2013, 22:40
przez Paprotek
W swojej maździe wymieniłem poduszkę przy rozrządzie pod koniec października. Koszt oryginalnej poduszki to 230 zł. Kupował mechanik w Zamościu, nie wiem w jakim sklepie. Ostatnio ktoś podawał link do oryginalnej poduszki (od rozrządu) na allegro za ok 190 zł.

Np tutaj:
http://allegro.pl/poduszka-prawa-silnik ... 69720.html

Re: Sprawdzenie stanu zużycia poduszek silnika/skrzyni metodami organoleptycznymi przez laika

PostNapisane: 6 mar 2013, 20:29
przez Zibi85
Podłącze się.

Pacjent: Mazda 626 GF z silnikiem benzynowym 2.0 FS2C (wersja 136 km).
Objawy:Podczas zapalania i gaszenia silnika występują duże drgania silnika (nie karoseri auta) Podczas jazdy jest wszystko ok, nic nie buczy, nic nie drga. Na wolnych obrotach tak do ok. 850 obr też ok, ale poniżej drgania przenoszą się na zderzak z przodu i na prawy tył poprzez wydech – lekko drga oparcie tylnej kanapy od tej strony. Do tej pory mi to za bardzo nie przeszkadzało, bo podczas jazdy jest ok. Jednak postanowiłem więc spróbować coś z tym zrobić u siebie.

Dokonany przegląd poduszek podczas wielokrotnego zapalania i gaszenia (podziękowania za pomoc dla siostry) stwierdził co następuje:
– prawa poduszka przy rozrządzie jakby nie pracuje podczas zapalania, środek gumy nie rusza się
– mocne drgania na poduszce przy chłodnicy, lata jakby miało ją rozwalić i trzęsie przodem auta
– dość lekkie (2-3mm) drgania na poduszce lewej pod akumulatorem
– nie wiem jak z poduszką od grodzi

Stan poduszek na foto. Prawa przy rozrządzie
DSCF2526.JPG

Widać że jest naderwana, środek ze śrubą jest lekko poniżej środka osi

Tylna przy grodzi.
DSCF2553.JPG

Wydaje się ok. Przednia przy chłodnicy i lewa pod akumulatorem jest na pewno ok.

Koledzy, jaką postawicie diagnozę?

Re: Sprawdzenie stanu zużycia poduszek silnika/skrzyni metodami organoleptycznymi przez laika

PostNapisane: 6 mar 2013, 20:55
przez seba626
ta przy chlodnicy jezeli nie jest zerwana to moze zostac, podobniez ona ma niewielkie znaczenie. ta od rozrzadu jest do wymiany bo srodek poduszki jest ponizej osi. a ta przy scianie grodziowej trudno powiedziec-jak bys ja wykrecil to zapewne moglbys zauwazyc niewielkie naderwania gumy jezeli sa. troche na ten temat sie oczytalem i takie jest moje zdanie.

PostNapisane: 25 mar 2013, 18:54
przez Zibi85
Szybkie pytanie.

Czy prawa poduszka silnika od 323F BJ pasuje do 626 GF. Wyglądają prawie identycznie

http://allegro.pl/mazda-323f-323-f-bj-p ... 08971.html