Strona 1 z 1

Luzy zaworowe – w jaki sposób sprawdzić?

PostNapisane: 17 sie 2012, 14:15
przez rafik78
Po przeszukaniu tego forum nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi jak sprawdzić luzy zaworowe. Pojawiają się dwa różne sposoby: jeden to sprawdzenie luzu gdy krzywka wałka znajduje się w położeniu zębem do góry, drugi poprzez ustawienie 1 tłoka w GMP itd. Ja robiłem drugim sposobem jednak przy pierwszym sposobie luzy były większe. Pytanie brzmi jak kontrolować luzy zaworowe, który sposób jest prawidłowy. Proszę o odp. i pozdrawiam.

Re: 626 gf 2.0 fs JAK SPRAWDZIĆ LUZY ZAWOROWE

PostNapisane: 18 sie 2012, 13:40
przez Gregory
Tak podaje manual, czyli krzywką do góry. Myślę, że się nie myli. hehe ;)

Obrazek

Re: 626 gf 2.0 fs JAK SPRAWDZIĆ LUZY ZAWOROWE

PostNapisane: 18 sie 2012, 17:24
przez tadziomaru1
Potwierdzam, manual się nie myli, tylko i wyłącznie krzywką do góry, inaczej nie miałoby to sensu. :)

Re: 626 gf 2.0 fs JAK SPRAWDZIĆ LUZY ZAWOROWE

PostNapisane: 19 sie 2012, 11:19
przez rafik78
No chyba jednak nie, po przeczytaniu manuala chociaż nie znam dobrze angielskiego wynika chyba że jest w nim opisany sposób poprzez ustawienie 1 cyl. w GMP oraz odczyt luzów krzywek oznaczonych A a następnie przekręcenie wału o 36o st czyli ustawienie 4 cyl. w GMP oraz odczyt pozostałych luzów oznaczonych jako B i w tym przypadku krzywki nie będą skierowane idealnie do góry.

Re: 626 gf 2.0 fs JAK SPRAWDZIĆ LUZY ZAWOROWE

PostNapisane: 19 sie 2012, 12:41
przez Gregory
Rzeczywiście, ale teraz dałeś mi do myślenia. :| w sumie w DOHC Mazdy nie sprawdzałem, ale różnicy nie powinno być. Może nasze silniki mają jakąś inną konstrukcje :D
Ja bym sprawdzał luz w takim położeniu krzywki, kiedy luz jest największy to znaczy, kręcąc wałem/ wałkiem luz już nie powiększa się, a położenie krzywki, tłoka bym olał. A krzywka, jak i tłok i tak będzie oscylować gdzieś w górnym położeniu, inaczej to to by nie paliło i nie jechało.

Najlepiej niech, jakiś fachowiec/np.tadziomaru1 się wypowie bardziej szczegółowo, chociaż manual mówi szczegółowo.

Re: 626 gf 2.0 fs JAK SPRAWDZIĆ LUZY ZAWOROWE

PostNapisane: 19 sie 2012, 14:13
przez tadziomaru1
Odchyłka krzywki o kilka stopni nie ma znaczenia, bo większa część przeciwległej strony wałka ma taką samą odległość od jego środka. Chodziło mi o to, że ważne aby krzywka nie była o 90 stopni w bok <lol> .