Strona 1 z 1

Przepustnice – rużnice GF/GW przed i po lifcie

PostNapisane: 1 lip 2012, 20:17
przez blazej001
Chciałbym w swojej GW 2.0 z 98r zmienic przepustnice na taką samą z modelu po lifcie 01r. Czy ktoś wie może jakie są różnice w budowie/działaniu przepustnicy pomiędzy GF/GW przed a po lifcie? Wiem już na pewno że minimalnie różnią się małą sprężynką z boku (przed liftem były dwie a po lifcie jedna).

I najważniejsze pytanie!!! Czy ktoś montował w w modelu przed liftem przepustnice z modelu po lifcie??

Obrazek

Obrazek

Re: Przepustnice GF/GW przed i po lifcie

PostNapisane: 1 lip 2012, 21:58
przez Gregory
Odsyłam do tego wątkuhttp://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=125&t=133871 a to pewnie pójdzie do zamknięcia lub będzie przyklejone.
Jesteś pewien, że ta z jednym cięgnem jest od 2.0? Teraz pomyślałem,ze to drugie cięgno może odpowiada za tempomat?? <zawstydzony>

Re: Przepustnice GF/GW przed i po lifcie

PostNapisane: 1 lip 2012, 22:59
przez blazej001
Pewności nie mam żadnej. Moją wiedzę oparłem tylko na zdjęciach z Allegro. Przejrzałem chyba ze 100 zdjec przepustnic i wychodzi na to że jest tak jak pisze... szukam tylko 100% potwierdzenia albo zaprzeczenia i wyjaśnienia czy jak mam z dwoma sprężynkami (cięgienkami) to czy moge założyc z jednym i nic sie nie stanie??

PostNapisane: 2 lip 2012, 00:34
przez Madziek
Jeżeli teraz masz 2 sprężynki to na 100% masz tempomat lub ktoś włożył przepustnicę od auta które było z tempomatem.
Te 2 sprężynki są tak samo w wersji przed liftem jak i w wersji po lifcie jeżeli jest zamontowany fabryczny tempomat.
Przepustnica z jedną sprężynką jest do aut bez tempomatu.
Mam nadzieję, że pomogłem.

Re: Przepustnice GF/GW przed i po lifcie

PostNapisane: 2 lip 2012, 07:31
przez blazej001
dzieki wielkie <jupi> , akurat w mojej okolicy jest przepustnica od wersji bez tempomatu i miałem jechać dzis ją kupic :] ... to szukam dalej

Re: Przepustnice GF/GW przed i po lifcie

PostNapisane: 6 lip 2012, 17:40
przez blazej001
Przepustnica już kupiona i potwierdzam że wersja z dwoma sprężynkami jest do aut z tempomatem. Mam teraz inny dylemat.
1. Czy miejsca (kanały) które zaznaczyłem na zdjęciu można smiało czyścic benzynką, czy lepiej żeby się tam ona nie dostała?
2. I drugie pytanie czy sam silniczek krokowy też można czyścic benzynką?
3. Trzecie pytanie czy demontaż silniczka wiąże się z regulacją jego po założeniu? (wiem że TPS-a lepiej nie ruszać)
4. Ostatnie pytanie to czy na coś jeszcze musze uważać przy czyszczeniu?

Wiem ze temat ten był już poruszany na forum ale nie ma w nich odpowiedzi na moje konkretne pytania.

Obrazek

Re: Przepustnice GF/GW przed i po lifcie

PostNapisane: 7 lip 2012, 12:56
przez tadziomaru1
1) Człowieku, zasuwaj to benzyną i pędzlem śmiało i do bólu :D
2) Tam nie ma silniczka krokowego tylko zawór IAC, reszta jak wyżej.
3) Nie koniecznie, ale jest taka możliwość. Ale nie bój się tego, po prostu ustawiasz na 800 obrotów.
4) Musisz uważać żeby wszystko było możliwie najbardziej czyste :D
Mam nadzieję, że uszczelkę pod przepustnicę masz nową? No i warto wymienić oring pod IAC, chyba że nie jest jeszcze bardzo płaski. Powodzenia <spoko>