Strona 1 z 3

Silnik się nie uruchamia 1,8 FP

PostNapisane: 22 sie 2005, 21:09
przez miesiek
Postawilem autko pod praca, zonka przychodzi odebrac w miedzy czase, probuje odpalic a tu nic. Prad w porzadku, kreci jak talala ale nawet nie zamierza zaskoczyc. Najpierw mysle zapomnialem nalac beznynki bo jezdze na gazie a do odpalania jednak troche bierze. Dolalem 6 litrow i dalej nic. Nie wiem czy pompa siadla? Jak to zbadac bo nigdy jej nie bylo slychac. Jednym slowem lipa. Co to moze byc??

PostNapisane: 22 sie 2005, 21:30
przez Briareos
Hmm... ktoś coś niedawno pisał o konieczności odpowietrzenia układu paliwowego jak wyjeździsz całą benzynę. To się robi pompką przy filtrze paliwa (nie wiem jak u ciebie, ale chyba jest z prawej strony samochodu pod szybą). Poszukaj opisu na forum.
I pochwalę się jeszcze jednym spostrzeżeniem – jak tak sobie będziesz pomykał z pustym bakiem to ci pompa paliwa i wtryski szybko podziękują za współpracę...

PostNapisane: 22 sie 2005, 21:33
przez sołtys
a próbowałeś odpalić w trybie awaryjnym na gazie jeżeli takowy tryb posiadasz ale wiekszość instalacji go ma chyba że masz SGI bo wtedy to nie ma szans. Jeżeli jeżdziłeś bez benzynki w zbiorniku to mogłeś zatrzeć pompkę paliwa i madzia na benzynie nie odpali a na gazie powinna gadać. Spradz jeszcze czy masz iskrę ( tylko uważaj by cie nie kopło <killer>

briareos odpowietrza sie diesle a nie benzyniaki chyba że ja jestem za głupi ale w życiu nie słyszałem o odpowietrzaniu auta benzynowego na wtrysku a pod maską mojej ge nic takowego jak pompka raczej nie ma.

PostNapisane: 22 sie 2005, 21:46
przez Briareos
sołtys napisał(a):odpowietrza sie diesle a nie benzyniaki

Nie bić. Przyznaję że nie pamiętam czy w oryginalnym poście chodziło o benzynowy czy wysokoprężny. Tak tylko zasugerowałem.

PostNapisane: 22 sie 2005, 21:53
przez nemi
Briareos napisał(a):chodziło o benzynowy czy wysokoprężny

o wysokoprężny

PostNapisane: 22 sie 2005, 21:53
przez miesiek
No chlopcy na na gazie to nei wiem jak odpalic bo to wtrysk i jest ustawiony automatem. A z tym odpowietrzaniem to poszukam. No mam nadzieje ze pompeczka jeszcze cala. Ale zem sie zdenerowwal ale dzieki za szybie info. Jeszcze mnie franca szefowa z pracy nie chce wypuscic wczesniej. Dzizus ku....wa ja pier......le !!

PostNapisane: 22 sie 2005, 21:55
przez miesiek
To mnie w konia z ta pompka zrobiliscie. Ale jestem sierota hahaha

PostNapisane: 22 sie 2005, 21:57
przez nemi
miesiek napisał(a):Dzizus ku....wa ja pier......le

Te, Adaś Miałczyński – popraw jeszcze temat dodając opis o jakie auto chodzi (GF FP).
Może da się jakoś sprawdzić, czy pompa paliwa podaje paliwo. Wydaje mi się, że powinno śmierdzieć wachą po dłuższym kręceniu.

PostNapisane: 22 sie 2005, 22:03
przez sołtys
Nie rozumiem masz gaz SGI wtrysk gazu czy mówisz o wtrysku benzyny?? Jak masz II generacje gazu po podaj jakiej firmy masz komputerek to pomyślimy czy sie na gazie da odpalić. Jak odpali na gazie znaczy pompkę lub wtryski szlak trafił.

PostNapisane: 22 sie 2005, 22:07
przez miesiek
Jak widac z opisu atko jest 1.8 GF FP a o wtrysk to mi chodzilo gazu – instalacja holenderska KOLTEC

PostNapisane: 22 sie 2005, 22:16
przez miesiek
Mnie sie wydaje ze smierdzi. Tak po dluzszym kreceniu cosik wyczowam ale bede jeszcze musial zaciagnac kogos co sie beznynka nie bawil bo ja dolewalem z butelki i wszedzie czuje teraz beznyne :|

PostNapisane: 22 sie 2005, 22:20
przez Jaksa
sołtys napisał(a):Spradz jeszcze czy masz iskrę


Masz moze jakies inne odcięcia zapłonu ( alarm i.t.p. )

PostNapisane: 22 sie 2005, 22:22
przez nemi
miesiek napisał(a):Jak widac z opisu atko jest 1.8 GF FP

nie myśl, że się czepiam, ale w myśl regulaminu:
regulamin napisał(a):Przykłady prawidłowo zatytułowanych wątków:

TEMAT: Uszkodzony przegub napędowy – wymienić, czy regenerować ?
OPIS: Xedos CA KF
---------------------------------------------------------------------------------
TEMAT: Wymiana tylnej poduszki silnika – jak to zrobić ?
OPIS: 626 GE FS
---------------------------------------------------------------------------------
TEMAT: Niewłaściwe działanie układu ABS – metody diagnozowania.
OPIS: MX-6 GD F2
---------------------------------------------------------------------------------
TEMAT: Wymiana tarczy sprzęgła – porady.
OPIS: 626 GW FP

wspólnie dbajmy o forum.

PostNapisane: 22 sie 2005, 22:24
przez sołtys
UUU to niestety na gazie raczej nie wystartuje a pompkę paliwa masz pod tylnymi siedzeniami jak je podniesiesz jest taki plastykowy dekielek przynajmniej u mnie tak jest wtedy jak bedziesz blisko niego to może ją usłyszysz czy brzęczy po przekręceniu kluczyka. ( może to głupie i nie wiem jak jest z instalacją elektryczną w tym aucie ale może ci sie bezpiecznik od pompki przepalił??)

PostNapisane: 22 sie 2005, 22:32
przez miesiek
Chlopcy ja spadam z biura i ide waqlczyc z madzia. Jak bede juz w domu to wchodze na kompa i dam znac jak postepy...dzieki za szybkie podpowiedzi. Moze do godz bede na forum (mam taka nadzieje)

PostNapisane: 23 sie 2005, 00:14
przez miesiek
No to jestem w domku ale madzia przyjechala na lince:( Osro bylo, zero wspomagania, tylko reczny pozostawal do zatrzymywania. Wszystko wskazuje na pomkę bo po przekreceniu kluczyka cisza jak makiem zasial ( a powinna chociaz dawac oznaki zycia ?) Jutro zaczynam walke. Dzieki za szybkie odpowiedzi.

Widzisz Jaksa a ostatnio gadalismy o przegladzie.

Pozdro dla wszystkich.

PostNapisane: 23 sie 2005, 09:34
przez miesiek
Opowiesci z krypty ciąg dalszy :) Wlasnie wyciągnąlem pompke paliwa. W autko wujka i jade do mechesów ze by ją pod lupę wzieli bo ja to "nem tu dom" jak na nią patrzę :|

PostNapisane: 23 sie 2005, 09:46
przez tomekrvf
Po co wyciągać pompę paliwa? Prościej ją sprawdzić jak siedzi w samochodzie

PostNapisane: 23 sie 2005, 09:51
przez peter
a przypadkiem pompa paliwa nie uruchamia się dopiero gdy zaczyna zasysać filtr powietrza?? W 626 GC był włącznik w filtrze powietrza a dokładniej chyba w przepływomierzu. W GW też pompka zaczyna podawać tak samo.

nie lepiej zdjąć przewód paliwowy co idzie ze zbiornika i poprosić kogoś żeby zakręcił rozrusznikiem??( oczywiście ciśnienie pompy tak nie sprawdzisz ale będziesz wiedział czy podaje paliwo w ogóle)

PostNapisane: 23 sie 2005, 10:06
przez tomekrvf
Procedura sprawdzenia pompy paliwa na samochodzie

1. Otwierasz maskę
2. Montujesz manometr z trójnikiem na zasilającym przewodzie paliwowym(tym co idzie na listwę wtryskiwaczy)
3. Otwierasz złączę diagnostyczne i mostkujesz piny FP i GND
4. Wchodzisz do auta i przekręcasz kluczyk na pozycję ON(włączony zapłon)
5. Sprawdzasz jakie jest ciśnienie(czy jest jakiekolwiek)
6. Jeśli pompa nie chodzi należy przed jej wyjęciem sprawdzić czy jest masa i zasilanie na złączu pompy paliwa(sprawdzenie instalacji elektrycznej pompy paliwa)