Strona 1 z 1
Brak wolnych obrotów i tryb serwisowy 2,0 FS.

Napisane:
21 kwi 2012, 11:45
przez alezandra
Witam, czy mógłby mi ktoś pomóc w problemie z którym walczę już dwa tygodnie!!!
Moja mazda 2.0 1999 rok ze złączem diagnostycznym bez TEN, FEN. B+ i uziemienie w złączu są.
Kodów błędów nie dam rady wyczytać za pomocą diody – chyba, że się mylę....
Otóż, problem z obrotami na biegu jałowym, NA ZIMNYM SILNIKU od jakiegoś czasu występuje i u mnie. Świece OK, przewody WN OK, silniczek krokowy zmieniany (odpięty czy nie nie ma różnicy).
Co mogłabym jeszcze sprawdzić? Na forum przeczytałam już chyba wszystko dotyczące obrotów na zimnym, ale żadne rozwiązanie u mnie nie zadziałało. Proszę o pomoc!!!!!

Napisane:
21 kwi 2012, 12:21
przez maxim_wawa
alezandra napisał(a):silniczek krokowy zmieniany (odpięty czy nie nie ma różnicy)
a tak nie powinno byc – podlaczony IAC powinien utrzymywac obroty na poziomi 750 a odlaczony na ok 500/600
wiec sa dwa wyjscia – albo wogule masz uszkodzony IAC i obroty trzyma ci tylko odkrecona sruba bypass (swiruja obroty) albo masz tyle wykrecona srube bypass i tak skreconego IAC ze nie reaguje wogule
Re: Brak wolnych obrotów i tryb serwisowy

Napisane:
21 kwi 2012, 13:56
przez alezandra
hmmm spróbuje jeszcze z tym imbusem powalczyć ,ale gdzieś czytałem , że powinno się to ustalić w trybie serwisowym? Skoro tak to jak w ten tryb wejść????? No chyba, że można regulować na ciepłym/zimnym. Problem na zimnym z regulacją jest taki, że po ok. ,minucie jest OK


Napisane:
21 kwi 2012, 14:56
przez maxim_wawa
alezandra napisał(a):hmmm spróbuje jeszcze z tym imbusem powalczyć ,ale gdzieś czytałem , że powinno się to ustalić w trybie serwisowym? Skoro tak to jak w ten tryb wejść????? No chyba, że można regulować na ciepłym/zimnym. Problem na zimnym z regulacją jest taki, że po ok. ,minucie jest OK

tryb serwisowy ok ale w GE a nie w GF
Re: Brak wolnych obrotów i tryb serwisowy

Napisane:
23 kwi 2012, 10:07
przez alezandra
Czyli w GF bez diagnostyki przez OBD nie ma szans?

Napisane:
23 kwi 2012, 10:49
przez maxim_wawa
olej tryb serwisowy tylko wyreguluj tak jak ci napisano – coś się tego trybu serwisowego tak uczepił

regulacja bez trybu serwisowego działa – komputer sam sie przystosuje
P.S.
sorry ale dziś mój poziom tolerancji ma wartość ujemną

Napisane:
23 kwi 2012, 11:02
przez lucas83
regulacja bez trybu serwisowego działa – komputer sam sie przystosuje
Tymbardziej, że w instrukcji od GF nigdzie nie jest wspomniane o jakimkolwiek trybie serwisowym

Jest tylko mowa o podpięciu tachometru, żeby sobie obroty podglądać i tyle.
Re: Brak wolnych obrotów i tryb serwisowy

Napisane:
23 kwi 2012, 11:25
przez alezandra
OK, dzięki wszystkim za rady. dzisiaj pokombinuję i dam znać co wyszło...
Re: Brak wolnych obrotów i tryb serwisowy

Napisane:
23 kwi 2012, 15:42
przez Tomaszz
Ja dzisiaj też próbowałem wyregulować obroty, ale okazało się to niemożliwe. Na ciepłym silniku kręcenie zaworem IAC nic nie dawało – zero reakcji. Rezystancja zaworu jest prawidłowa. Na ssaniu kręcenie ma wpływ na obroty. Co jest nie tak?

Napisane:
23 kwi 2012, 15:45
przez maxim_wawa
moze bypass za duzo wykrecony
albo IAC sie zacina i owszem rezystancja ok ale tłoczek staje dęba

Napisane:
23 kwi 2012, 15:51
przez Tomaszz
A da się jakoś to sprawdzić? Dodam jeszcze dla ścisłości, że po włączeniu klimy obroty spadają.
Re: Brak wolnych obrotów i tryb serwisowy

Napisane:
23 kwi 2012, 23:50
przez alezandra
U mnie zadziałało!!!!!!! Idealnie wyregulowałam:) na ssaniu obroty ok 1500, po rozgrzaniu ok 700

Nie gaśnie na zimnym co najważniejsze!!! jeśli regulacja śrubka nic nie daje to "iglica" jest albo wyrobiona – ten plastik wchodzący w śrubkę albo jest źle włożona. Na początku tez właśnie regulacja nic nie dawała. DZIĘKUJĘ wszystkim za dobre rady!!!!