Strona 1 z 1

Szarpanie na wolnych obrotach i inne dziwne rzeczy.

PostNapisane: 18 sie 2005, 12:55
przez LaCosaNostra
Mam problem z moja mazda :/
Ostatnimi czasy zauwazylem ze samochod jakby szarpie na wolnych obrotach- szczegolnie z dwojki, trojki- a nawet z czworki. Nie zdarza to sie czesto- ale mimo wszystko strasznie mnie to drazni gdy samochod prycha przez sekunde, szarpnie a dopiero pozniej juz normalnie gazuje.
Nie wiem czy to wiazac z pewnym zdarzeniem,ale czar goryczy dopadl mnie podczas siepniowego wyjazdu nad morze. Po drodze zlapalo mnie OGROMNE oberwanie chmury. Na trasie Wawa-Gdansk wszyscy jechali 20-30km/h- poprostu sciana wody! W pewnej chwili, samochod zacza dusic sie, szarpac oraz tracic moc. Mazdy nie moglem zatrzymac ze wzgledu bezpieczenstwa na poboczu- zla widocznosc, wiec takim kaszlącym silnikiem przejechalem na niskim biegu (dwojka lub trojka) 5 km (jazda na 4-5 byla juz kompletnie niemozliwa- zero mocy) do najblizszej stacji paliwa. Z czasem deszcze przestal padac... a silnik zaczal normalnie dzialac. Po 15 min bylo wszystko ok i kontynuowalem wycieczke.
Przez nastepne kilka dni bylo wszystko OK- jednak po nocnej burzy, rano jak odpalilem samochod- tak dla sprawdzenia- znowu ZONK- szarpał i pierdzial na jałowym biegu. Mialem wrazenie ze nie dziala jeden z cylindrow. Po ok. 5 min- wszystko wrocilo do normy...
Czy te szarpanie ma zwiazek z? :
-kable WN?– juz je zamowilem na wszelki wypadek bo od nowosci nie byly wymieniane
-świece? ksiazka serwisowa nakazuje zmiane po 90tys km. Ja mam juz przejechane prawie 100tys.km. Juz bym dawno zmienil- ale platynowki to 80zl/sztuka :|
-a moze to cos innego? Moze pojechac do serwisu i podpiac samochod pod komputer?

pozdr

PostNapisane: 18 sie 2005, 13:01
przez tomekrvf
LaCosaNostra napisał(a):świece? ksiazka serwisowa nakazuje zmiane po 90tys km. Ja mam juz przejechane prawie 100tys.km. Juz bym dawno zmienil- ale platynowki to 80zl/sztuka

To może lepiej poczekać do 180 tys km na drugą wymianę?

Jak to się stało po deszczu to warto przyjrzeć się przewodom WN.

PostNapisane: 18 sie 2005, 13:13
przez LaCosaNostra
przy 90tys nie wymienilem, bo podczas przegladu (maj 2005) mechanik stwierdzil ze swiece sa w dobrym stanie i bez problemu przejada 30-40tys km... ale moze sie mylił :|

Jezeli chodzi o przewody WN- juz zamowione.

PostNapisane: 18 sie 2005, 13:25
przez tomekrvf
Jest napisane ze trzeba wymianić to trzeba to zrobić

PostNapisane: 18 sie 2005, 18:10
przez MarekS
Wszystko wskazuje na przewody WN.Świeczek nie musisz kupować platynowych,też miałem ten dylemat i Jaksa doradził NGK BKR5E,myślę ze BKR6E też będą dobre.Koszt ok.50 zł komplet. :)

PostNapisane: 18 sie 2005, 20:02
przez mayer
platynki moim zdaniem to bajer... miałem w toyocie najpierw denso zwykłe potem denso platynowe.... żadnej różnicy nie zauważyłem za wyjatkiem rachunku.. A twój problem to kable WN. wilgoć cię załatwia więc nie moze to być nic innego..

PostNapisane: 18 sie 2005, 21:09
przez Jaksa
MarekS napisał(a):,też miałem ten dylemat i Jaksa doradził NGK BKR5E,myślę ze BKR6E też będą dobre.
No własnie, Ja tez wypierniczyłem tę platyne , podobne objawy na niskich biegach , teraz zwykłe BKR5E i wszystko przeszło....

P.S. Cewki tez wymieniałem pasują od Forda Mondeo a smieszne jest to ze w Fordzie kosztuje 350 zł zaś w mazdzie 1400 <lol>

PostNapisane: 20 sie 2005, 12:28
przez LaCosaNostra
no to wczoraj wymienilem kable WN. Znajomy prowadzi sklep motoryzacyjny- udalo sie tanio kuoić = 150zł.
Najzwazniejsze jednak jest to ze teraz KOMPLETNIE nie szarpie! Jeszcze komplet swiec do wymiany (BKR5E) i samochod bedzie jak nowka ;)