Strona 1 z 1
Problem ze zlokalizowaniem cykania pod maską

Napisane:
15 kwi 2012, 13:23
przez kolo_00
Witam,
Cos mi cyka w przedziale 1000-2000 obrotów. Czytalem juz na forum piszą ze to moze być zaworek par paliwa. I mam pytanie czy to ten zaworek który jest zapieszczony na rurze od obudowy filtra powietrza?Auto to mazda 626 gf. Bo z tego co widze to są trzy jeden na tej rurze drugi od strony rozrzady na kolektorze ssącym i trzeci blisko przepustnicy przykrecony do kolektora.
Ale z tego co wyczytalem to wlasnie powienien cykac ten na rurze od obudowy filtra, ale z tego co wiem to zawor podcisnienia? Jezeli ktos wie jak sprawdzic ktory cyka to prosze o podpowiedz bo trudno mi zlokalizować . Jaka metoda mozna to sprawdzić? A i ktory za co odpowiada bo wydaje mi sie ze ne na rurze od filtra to pocisnienie czy on moze tak cykac??
Re: Problem ze zlokalizowaniem cykania pod maską

Napisane:
15 kwi 2012, 14:10
przez motylek322
Przy pompie hamulca, po prawej stronie szukaj dużej, czarnej, plastikowej puchy. Od niej odchodzą wężyki, na którymś z nich będzie zawór par. Jak znajdziesz, to już sprawdzisz czy to on cyka. Mam nadzieję, że dobrze naprowadzam, bo nie podajesz rodzaju auta. U mnie w GW tak jest.
Re: Problem ze zlokalizowaniem cykania pod maską

Napisane:
15 kwi 2012, 16:43
przez lucas83
To jest ten na rurze idącej od obudowy filtra powietrza do przepustnicy. Jest zamieszczony na takiej metalowej wsuwce. Idą od niego dwa wężyki: jeden do pojemnika z pochłaniaczem, a drugi idzie w okolice przepustnicy. U mnie też cykał, wymieniłem i jest spokój.
Re: Problem ze zlokalizowaniem cykania pod maską

Napisane:
15 kwi 2012, 17:08
przez kolo_00
Ok a kupiliscie tez uzywany mazdy? bo mysle ze to duze ryzyku jak kupie uzywany a wiadomo ze auta maja od 10 lat w góre to tez moze cykac. Ktos kiedyś opisywal ze kupil od opla ze szrotu tylko pytanie czy pasuje wtyczka? Bo nowy to koszt kolo 400 zł

Chyba tylko japonczycy robia takie wynalazki ze po 160 tys km cyka.
Re: Problem ze zlokalizowaniem cykania pod maską

Napisane:
15 kwi 2012, 18:11
przez motylek322
Z tą wymianą zaworu to tak powoli. Jak mój zaczął cykać to go wymontowałem........2-3 razy delikatnie puknąłem nim o stół a następnie zamontowałem na elastycznej podkładce. Nie cyka już od roku albo dłużej. Tak się naprawia samochody

Re: Problem ze zlokalizowaniem cykania pod maską

Napisane:
15 kwi 2012, 20:19
przez kolo_00
powiedz mi na jakiej podkladce elastycznej?? możesz to opisać. Bo ten zaworek idealnie wchodzi w ta kieszen na rurce od obudowy filtra wiec tam nie powinno przenosić dwieków.

Ja pamietam jak w duzym fiacie zawiesil sie mojemu kierownikowi alternator i kazal mi to naprawić do 12, a byla godzina 11.30 mialem chyba pod ręką jakić klucz francuski i pare razy potraktowal tym kluczem i się szczotki same odwiesily

To byly czasy a nie jakies komputery i algorytmy na potęge

Re: Problem ze zlokalizowaniem cykania pod maską

Napisane:
15 kwi 2012, 20:51
przez motylek322
Zaworu nie wkładałem w oryginalne miejsce tylko za pomocą samozaciskowej opaski przypiąłem do miedzianej rurki od pompy hamulcowej. Aby zawór nie przylegał bezpośrednio do metalu użyłem podkładki z gumy albo innej karimaty. Nie wiem co bardziej pomogło "walenie" w zawór czy podkładka ale nic nie cyka.
Re: Problem ze zlokalizowaniem cykania pod maską

Napisane:
6 paź 2013, 23:17
przez abudabdi
Witam miałem ten sam problem z tym zaworkiem lecz go sam zregenerowałem działa jak należy i nie cyka


Napisane:
8 paź 2013, 21:37
przez motylek322
abudabdi napisał(a):Witam miałem ten sam problem z tym zaworkiem lecz go sam zregenerowałem działa jak należy i nie cyka

To może jeszcze napisz jak to zrobiłeś. Może to się przydać innym.

Napisane:
8 paź 2013, 22:35
przez abudabdi
Re: Problem ze zlokalizowaniem cykania pod maską

Napisane:
11 paź 2013, 12:34
przez woojas25
aczy ten zaworek może unieruchomić samochód? bo mi tak on cyka czasem o 3 lat , ale olewam to