Problem ze zlokalizowaniem cykania pod maską

Postprzez kolo_00 » 15 kwi 2012, 13:23

Witam,

Cos mi cyka w przedziale 1000-2000 obrotów. Czytalem juz na forum piszą ze to moze być zaworek par paliwa. I mam pytanie czy to ten zaworek który jest zapieszczony na rurze od obudowy filtra powietrza?Auto to mazda 626 gf. Bo z tego co widze to są trzy jeden na tej rurze drugi od strony rozrzady na kolektorze ssącym i trzeci blisko przepustnicy przykrecony do kolektora.

Ale z tego co wyczytalem to wlasnie powienien cykac ten na rurze od obudowy filtra, ale z tego co wiem to zawor podcisnienia? Jezeli ktos wie jak sprawdzic ktory cyka to prosze o podpowiedz bo trudno mi zlokalizować . Jaka metoda mozna to sprawdzić? A i ktory za co odpowiada bo wydaje mi sie ze ne na rurze od filtra to pocisnienie czy on moze tak cykac??
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez motylek322 » 15 kwi 2012, 14:10

Przy pompie hamulca, po prawej stronie szukaj dużej, czarnej, plastikowej puchy. Od niej odchodzą wężyki, na którymś z nich będzie zawór par. Jak znajdziesz, to już sprawdzisz czy to on cyka. Mam nadzieję, że dobrze naprowadzam, bo nie podajesz rodzaju auta. U mnie w GW tak jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez lucas83 » 15 kwi 2012, 16:43

To jest ten na rurze idącej od obudowy filtra powietrza do przepustnicy. Jest zamieszczony na takiej metalowej wsuwce. Idą od niego dwa wężyki: jeden do pojemnika z pochłaniaczem, a drugi idzie w okolice przepustnicy. U mnie też cykał, wymieniłem i jest spokój.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez kolo_00 » 15 kwi 2012, 17:08

Ok a kupiliscie tez uzywany mazdy? bo mysle ze to duze ryzyku jak kupie uzywany a wiadomo ze auta maja od 10 lat w góre to tez moze cykac. Ktos kiedyś opisywal ze kupil od opla ze szrotu tylko pytanie czy pasuje wtyczka? Bo nowy to koszt kolo 400 zł <glupek2> Chyba tylko japonczycy robia takie wynalazki ze po 160 tys km cyka.
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez motylek322 » 15 kwi 2012, 18:11

Z tą wymianą zaworu to tak powoli. Jak mój zaczął cykać to go wymontowałem........2-3 razy delikatnie puknąłem nim o stół a następnie zamontowałem na elastycznej podkładce. Nie cyka już od roku albo dłużej. Tak się naprawia samochody <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez kolo_00 » 15 kwi 2012, 20:19

powiedz mi na jakiej podkladce elastycznej?? możesz to opisać. Bo ten zaworek idealnie wchodzi w ta kieszen na rurce od obudowy filtra wiec tam nie powinno przenosić dwieków.

:D Ja pamietam jak w duzym fiacie zawiesil sie mojemu kierownikowi alternator i kazal mi to naprawić do 12, a byla godzina 11.30 mialem chyba pod ręką jakić klucz francuski i pare razy potraktowal tym kluczem i się szczotki same odwiesily hahaha To byly czasy a nie jakies komputery i algorytmy na potęge :|
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez motylek322 » 15 kwi 2012, 20:51

Zaworu nie wkładałem w oryginalne miejsce tylko za pomocą samozaciskowej opaski przypiąłem do miedzianej rurki od pompy hamulcowej. Aby zawór nie przylegał bezpośrednio do metalu użyłem podkładki z gumy albo innej karimaty. Nie wiem co bardziej pomogło "walenie" w zawór czy podkładka ale nic nie cyka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez abudabdi » 6 paź 2013, 23:17

Witam miałem ten sam problem z tym zaworkiem lecz go sam zregenerowałem działa jak należy i nie cyka <jupi>
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez motylek322 » 8 paź 2013, 21:37

abudabdi napisał(a):Witam miałem ten sam problem z tym zaworkiem lecz go sam zregenerowałem działa jak należy i nie cyka <jupi>


To może jeszcze napisz jak to zrobiłeś. Może to się przydać innym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez abudabdi » 8 paź 2013, 22:35

<czarodziej>
po wymontowaniu z samochodu zaworka rozbieramy go w środku jest tłoczek z sprężynką na tłoczek naklejamy kawałek gumy najlepiej na silikonie ja użyłem dętki z roweru a kształt okrągły zrobiłem wybijakiem do otworów później wszystko sqadamy do kupy i montujemy zaworek działa poprawnie i nie słychać tego irytującego cykania <spoko> <jupi> <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez woojas25 » 11 paź 2013, 12:34

aczy ten zaworek może unieruchomić samochód? bo mi tak on cyka czasem o 3 lat , ale olewam to
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2011, 22:55
Posty: 62
Skąd: libiąż
Auto: Mazda 626 gf 2.0 136

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6