Witam,
Cos mi cyka w przedziale 1000-2000 obrotów. Czytalem juz na forum piszą ze to moze być zaworek par paliwa. I mam pytanie czy to ten zaworek który jest zapieszczony na rurze od obudowy filtra powietrza?Auto to mazda 626 gf. Bo z tego co widze to są trzy jeden na tej rurze drugi od strony rozrzady na kolektorze ssącym i trzeci blisko przepustnicy przykrecony do kolektora.
Ale z tego co wyczytalem to wlasnie powienien cykac ten na rurze od obudowy filtra, ale z tego co wiem to zawor podcisnienia? Jezeli ktos wie jak sprawdzic ktory cyka to prosze o podpowiedz bo trudno mi zlokalizować . Jaka metoda mozna to sprawdzić? A i ktory za co odpowiada bo wydaje mi sie ze ne na rurze od filtra to pocisnienie czy on moze tak cykac??
Problem ze zlokalizowaniem cykania pod maską
Strona 1 z 1
Przy pompie hamulca, po prawej stronie szukaj dużej, czarnej, plastikowej puchy. Od niej odchodzą wężyki, na którymś z nich będzie zawór par. Jak znajdziesz, to już sprawdzisz czy to on cyka. Mam nadzieję, że dobrze naprowadzam, bo nie podajesz rodzaju auta. U mnie w GW tak jest.
To jest ten na rurze idącej od obudowy filtra powietrza do przepustnicy. Jest zamieszczony na takiej metalowej wsuwce. Idą od niego dwa wężyki: jeden do pojemnika z pochłaniaczem, a drugi idzie w okolice przepustnicy. U mnie też cykał, wymieniłem i jest spokój.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Ok a kupiliscie tez uzywany mazdy? bo mysle ze to duze ryzyku jak kupie uzywany a wiadomo ze auta maja od 10 lat w góre to tez moze cykac. Ktos kiedyś opisywal ze kupil od opla ze szrotu tylko pytanie czy pasuje wtyczka? Bo nowy to koszt kolo 400 zł Chyba tylko japonczycy robia takie wynalazki ze po 160 tys km cyka.
- Od: 20 wrz 2011, 21:41
- Posty: 113
Z tą wymianą zaworu to tak powoli. Jak mój zaczął cykać to go wymontowałem........2-3 razy delikatnie puknąłem nim o stół a następnie zamontowałem na elastycznej podkładce. Nie cyka już od roku albo dłużej. Tak się naprawia samochody
powiedz mi na jakiej podkladce elastycznej?? możesz to opisać. Bo ten zaworek idealnie wchodzi w ta kieszen na rurce od obudowy filtra wiec tam nie powinno przenosić dwieków.
Ja pamietam jak w duzym fiacie zawiesil sie mojemu kierownikowi alternator i kazal mi to naprawić do 12, a byla godzina 11.30 mialem chyba pod ręką jakić klucz francuski i pare razy potraktowal tym kluczem i się szczotki same odwiesily To byly czasy a nie jakies komputery i algorytmy na potęge
Ja pamietam jak w duzym fiacie zawiesil sie mojemu kierownikowi alternator i kazal mi to naprawić do 12, a byla godzina 11.30 mialem chyba pod ręką jakić klucz francuski i pare razy potraktowal tym kluczem i się szczotki same odwiesily To byly czasy a nie jakies komputery i algorytmy na potęge
- Od: 20 wrz 2011, 21:41
- Posty: 113
Zaworu nie wkładałem w oryginalne miejsce tylko za pomocą samozaciskowej opaski przypiąłem do miedzianej rurki od pompy hamulcowej. Aby zawór nie przylegał bezpośrednio do metalu użyłem podkładki z gumy albo innej karimaty. Nie wiem co bardziej pomogło "walenie" w zawór czy podkładka ale nic nie cyka.
abudabdi napisał(a):Witam miałem ten sam problem z tym zaworkiem lecz go sam zregenerowałem działa jak należy i nie cyka
To może jeszcze napisz jak to zrobiłeś. Może to się przydać innym.
po wymontowaniu z samochodu zaworka rozbieramy go w środku jest tłoczek z sprężynką na tłoczek naklejamy kawałek gumy najlepiej na silikonie ja użyłem dętki z roweru a kształt okrągły zrobiłem wybijakiem do otworów później wszystko sqadamy do kupy i montujemy zaworek działa poprawnie i nie słychać tego irytującego cykania
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6